Te muut jotka olette asunut ulkomailla tai asutte.
Oliko vanhemmille kova paikka kun muutitte ulkomaille?
Omat vanhempani ovat jyrkästi ulkomailla asumistani vastaan ja saan jatkuvasti kuulla negatiivisia asioita. Olen kuitenki jo asunut vuosia poissa. Siis onko muidenkin vanhemmat samanlaisia vai vaan minun. Ikääkin on jo hiukan kertynyt 32v.
Kommentit (6)
Omille vanhemmilleni oli ok muutto ulkomaille. Näimme muutenkin harvoin pitkän välimatkan takia.
Ei ollut vanhemmille mitenkään kova paikka. Olen asunut kahdesti elämässäni ulkomailla: suoritin yliopisto-opintoni briteissä (vanhemmat maksoi lukukausimaksut) ja 32-35-vuotiaana olin töissä Pohjois-Italiassa.
Ei käsittääkseni ollut kova paikka. Olen kyllä isosta perheestä, ehkä sekin vaikutti. Lapsia ja lastenlapsia on lähellä ilman minuakin.
Siitä olivat kyllä mielissään, kun muutin Afrikasta takaisin Eurooppaan. Nähdään useammin ja taisivat jännittää, että mun elämä kaukaisessa kehitysmaassa olisi ollut jotenkin vaikeaa/vaarallista.
N37, ulkomailla 16 vuotta
Ihan tässä euroopassa olen, mutta vanhempani eivät halua lentää vieraillakseen minun luona. Jatkuvasti kysellään koska ehdin tulla heitä katsomaan ja miten tulevaisuudessa kun he ovat vanhoja.
Ap
Munkaan vanhemmat ei oo koskaan käyny mun luona. Eivät matkustele muutenkaan, ei heillä ole edes passeja. Käyn 1-3 kertaa vuodessa Suomessa. Nyt useammin, tuo yksi kerta vuodessa oli tosiaan eteläiseltä pallonpuoliskolta. Äiti kysyy välillä, koska meen seuraavan kerran käymään. Vastaan arvioidun ajankohdan ja asia on loppuunkäsitelty.
N37, ulkomailla 16 vuotta
Ei. Minun vanhemmat ovat itsekin asuneet pitkään ulkomailla.