Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palohälytys hotellissa

Vierailija
28.08.2019 |

Kyllä säikäytti.
Oli aamu ja aamuvirkkuna olin (onneksi) ollut jo kauan hereillä. Laittelin itseäni kuntoon ja pakkailin samalla. Yhtäkkiä pärähtää palohälytyskellot soimaan. Muutaman sekunnin odottelin että loppuuko, mutta kun ei, niin aloin viskomaan viimeisiä tavaroita reppuun ja vetäisin vetoketjun kiinni. Kun aloin laittamaan kenkiä jalkoihin, ajattelin että kuolenko sen takia kun menetän aikaa nauhoja laittaessa. Kun ryntäsin käytävään, en nähnyt ketään. Hotelli oli hissitön kolmikerroksinen vanha puurakennus ja tietenkin minä kolmannessa kerroksessa. Sokkeloiset käytävät ja ahtaat portaikot. Missään ei onneksi näkynyt savua, saati liekkejä. Avasin joka oven varovasti. Alakertaan päästyäni muutama muukin oli tullut sinne epätietoisina.

No, virhehälytyshän se oli, onneksi. Jälkeenpäin ihmetyttää, missä muut vieraat olivat? Eikö hälytys saa toimimaan vai oliko porukka niin kännissä vielä, etteivät heränneet?

Minä olin muutenkin lähdössä ja kamat oli mukana, joten lähdin sitten jalat täristen eteenpäin. Hampaat jäi kyllä pesemättä 🙄

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja väkisin tulee mieleen, entä jos tuo olisi tapahtunut yöllä. Oli kuuma ja nukuin alasti. Siinä olis pitänyt ensin jotain vaatetta kiskoa päälle. Onneksi pidän sentään aina pientä led-taskulamppua mukana, koska hätätilanteessa voi mennä myös sähköt.

Vierailija
2/6 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellinjohtajan käytännön pila. Googlettakaa!

Yhdyssanavirhe tietoinen valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti seuraavaa kertaa ei tule, mutta jos tulee: Matkatavaroita EI oteta mukaan!

1) Tavarat hidastavat liikkumista

2) Voivat ruuhkauttaa poistumisteitä, jos porukkaa on enemmän

3) Niihin voi kompastella, joka edelleen hidastaa liikkumista ja aiheuttaa ruuhkaa ja paniikkia. JOku voi tallautua jalkoihin.

Tavarat mukaan ottamalla vaarannat itsesi ja ennen kaikkea muut ihmiset.

Vierailija
4/6 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin siellä mitään "johtajaa" paikalla oli aamutuimaan ainakaan. Pari nuorta likkaa sitä paikkaa pyöritti, olemattomalla palkalla tietenkin virolaisen tapaan.

Vierailija
5/6 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti seuraavaa kertaa ei tule, mutta jos tulee: Matkatavaroita EI oteta mukaan!

1) Tavarat hidastavat liikkumista

2) Voivat ruuhkauttaa poistumisteitä, jos porukkaa on enemmän

3) Niihin voi kompastella, joka edelleen hidastaa liikkumista ja aiheuttaa ruuhkaa ja paniikkia. JOku voi tallautua jalkoihin.

Tavarat mukaan ottamalla vaarannat itsesi ja ennen kaikkea muut ihmiset.

Tiedän tämän teorian. Mutta minulla ei ollut matkalaukkuja vaan reppu, joka ei kyllä vaaranna ketään. Toki jos olisin nähnyt lieskoja tai haistanut savua, olisin mennyt vaikka paljain jaloin ilman reppuakin, mutta tiedostin myös se että todennäköisesti mitään tulipaloa ei ole, joten otin repun mukaan ja laitoin kengät jalkaan. Olin muutenkin lähdössä enkä halunnut joutua kohta ravaamaan takaisin kolmanteen kerrokseen hakemaan reppua ja kenkiä.

Vierailija
6/6 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ketään en edes nähnyt ennen kuin alakerrassa, joten kukaan ei kompastellut reppuuni, joka siis muutenkin oli selässäni. Saati panikoinut sen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi