Mitä tehdä VAUVAN kanssa?
Olen nelikuisen vauvan yksinhuoltaja ja pelkään ettei vauvani saa tarpeeksi virikettä. Hän on jo nyt melko ujo ja säikkyy helposti, joten haluaisin keksiä hänelle päiviin jotain ohjelmaa, että hän kehittyisi, näkisi maailmaa ja oppisi asioita eikä vain 24/7 tuijottaisi minun kasvojani neljän seinän sisällä.
Mitä tällaisen pienen kanssa voi tehdä/ Minne mennä päivisin?
Tällä hetkellä käydään kerran viikossa vauvakahvilassa, kerran viikossa vauvauinnissa ja kerran sukulaisilla, joten kolmelle päivälle on jo jotain pientä virikettä, mutta neljä päivää olisi vielä tyhjänä?
Vaunulenkeillä käydään kaksi kertaa päivässä (3h & 1h), mutta ne ajat vauva nukkuu, joten ei siellä mitään näe. Kotosalla luetaan tunti aamuisin, lauletaan pari lastenlaulua päivässä, opiskellaan yhdessä vieraita kieliä, kuunnellaan klassista musiikkia, ollaan leikkimatolla mahallaan, harjoitellaan soseiden syömistä ja tehdään muutamia vauvatusliikkeitä sekä tietenkin "jutellaan" paljon.
Kerran kuukaudessa on onneksi neuvola ja kerran kuukaudessa ajateltiin osallistua vauvabiohon, mutta vielä jotain kehittävää tekemistä vauvalle kauvattaisiin? Ideoita?
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Vieraat kielet ja klassinen musiikki meni överiksi.
Lähinnä itseäni varten niitä kieliä opiskelen, nyt äitiyslomalla kun on aikaa niin kertailen vanhoja kieliopintojani ja vauva kun on hereillä niin hänen kanssaan niitä kappaleita tulee luettua yms.
Klassista musiikkia kuuntelutan siksi, kun luin jostain että vauvan/ lapsen olisi sellaista hyvä kuulla ja koska vauvani rauhoittuu musiikkia kuunnellessaan niin miksikäs ei. Itse en ole lainkaan musikaalinen, joten ehkä ihan hyvä vauvani kuulla minun nuotin vierestä laulettujen lastenlaulujen lisäksi ihan oikeaakin musiikkia.
Vieraat kielet ja klassinen musiikki meni överiksi.