Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolituttu pariskunta sai vauvan, enkä uskalla kysyä kumpi se on, jos vaikka loukkaantuvat kysymyksestä.

Vierailija
28.08.2019 |

Aika kamalaa, että nykyään pitää miettiä tällaisiakin asioita ettei vaan vahingossa loukkaisi ketään vähemmistön edustajaa. Ei periaatteessa ole syytä olettaa, että kuuluisivat johonkin vähemmistöön ajattelultaan ja loukkaantuisivat, mutta en ole varma, kun kertoivat vain että heille on syntynyt vauva ja hänen mittansa.

Tarkoitan siis, että inhottavaa kun tällainen ajatus edes tulee mieleen ja sitten joutuu varomaan sanojaan vaikka kyse olisikin ihan normaaleista tyttöjen tai poikien kasvattajista.

Entä lahjat sitten jos kasvatetaan sukupuolineutraalisti? Jos lapsi olisi poika, olisi varmaan ok viedä nukke, mutta ei autoa?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista tarvitse oikeasti miettiä. Se porukka joka aiheesta öyhöttää, on näkyvyydestään huolimatta niin marginaalisen pieni, että mikäli et oikeasti tiedä heidän kuuluvan näihin hörhöihin, voit aivan huoletta kysyä sukupuolta ja viedä esim. pojalle leikkiauton.

Itse tunnen kymmeniä nuoria perheitä ja kaikissa niissä katsotaan enemmän tai vähemmän kieroon näitä kouhoja jotka julistavat tätä gender-tuubaa.

Vierailija
22/34 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy joko he tietävät mikä lapsen nimeksi tulee tai joko lapselle on nimi. Ehkä sieltä lipsahtaa jotain ja asia ratkeaa sillä.

No miun tuttu antoi nuorimmalleen sukupuolineutraalit kolme nimeä. Eikä vastannut kysymykseen kumpi kenellekkään. Haluaisi itse valita itselleen "kolmannen sukupuolen" niin antaa nyt sit nuorimalleen tän mahdollisuuden heti.

Jos minä olisin Keisari-Kaikkivoipa, asettaisin tuollaisen tapauksen lastensuojeluilmoituksen arvoiseksi, ihan oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus aikoinaan samanlainen tilanne kun työkaveri sai vauvan. Ei auttanut että lapsen nimeksi annettiin Kaarna. Onko se nyt tytön vai pojan nimi. En vieläkään tiedä kumpi on. Ei sillä mulle nyt niin väliäkään ole, enemmänkin ihmettelen vanhempia.

Vierailija
24/34 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mennyt maailma kummalliseksi.

Yksinkertaisista asioista tehdään tahallaan vaikeita.

Miksi ei voi kysyä kumpi tuli? 

Jos tuosta loukkaantuu, niin mitä sitten?

Kyllä isän ainakin on ollut pakko tulla.

Vierailija
25/34 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi oppii puhumaan saattaa hän haluta olla intersektionaalinen taisteluhelikopteri.

Vierailija
26/34 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsi oppii puhumaan saattaa hän haluta olla intersektionaalinen taisteluhelikopteri.

Tämä riski on olemassa. Poikani ilmoitti haluanasa olla 6 v. vanhempi isosiskonsa. Siinä sitä alkaa olla temporaalis-spatiaalis-dimensionaalisia ongelmia toteutuksen tiellä.

Vierailija
27/34 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voit kysyä. Reagoivat miten reagoivat. En tosin ymmärrä, miksi puolituttujen lapsen sukupuoli kiinnostaa sinua ihan palsta-aloituksen mitalla.

Vierailija
28/34 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa.

Vierailija
29/34 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus aikoinaan samanlainen tilanne kun työkaveri sai vauvan. Ei auttanut että lapsen nimeksi annettiin Kaarna. Onko se nyt tytön vai pojan nimi. En vieläkään tiedä kumpi on. Ei sillä mulle nyt niin väliäkään ole, enemmänkin ihmettelen vanhempia.

Kaarna on kai tytön nimi. 

Vierailija
30/34 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaarna on kai tytön nimi. 

Minun mielestäni kuulostaa pojalta. 

Vierailija
31/34 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

väestörekisterin mukaan se on unisex nimi.

Vierailija
32/34 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koin jo tosi nuorena, että mun pitäisi olla kaunis, älykäs ja menestyvä, mutta mun vanhemmat eivät taipuneet siihen. Tässä sitä eletään tätä keskivertotumpulan elämää. Aika vieraalta tuntuu. 😢

Vierailija
33/34 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä koin jo tosi nuorena, että mun pitäisi olla kaunis, älykäs ja menestyvä, mutta mun vanhemmat eivät taipuneet siihen. Tässä sitä eletään tätä keskivertotumpulan elämää. Aika vieraalta tuntuu. 😢

Mä taas koin vahvasti  olevani prinsessa. Vanhemmat kyllä puhutteli mua "teidän korkeudekseen" tosin hymyssä suin, mutta esim. aitoja jalokivitiaroita yms eivät suostuneet hankkimaan, eivätkä vaatineet muita ihmisiä kohtelemaan minua kuin prinsessaa. En käsitä miksei vanhemmat ottaneet minua todesta ja en itse saanut valita miten minua kohdellaan vaan jouduin kasvaa taviksena.

Vierailija
34/34 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sitä pitäisi välttämättä kysyä? Ja vauvalle sopivimmat lahjat ovat joka tapauksessa sukupuolineutraaleja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi