Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kavereita pienelle lapselle?

Vierailija
28.08.2019 |

Lapseni täytti viime viikolla vuoden, ja olen hoitovapaalla hänen kanssa kotona ainakin ensi syksyyn. Mistä löytäisin hänelle kavereita? Täällä on vain yksi leikkipuisto, eikä siellä ole koskaan ketään kun sinne menemme (oli sitten päivä tai ilta) ja varmaan syksyn sateiden alkaessa vielä vähemmän. Perhekerhossa kävimme muutaman kerran, mutta sielläkin olimme ainoat! En voi laittaa lasta päiväkotiin pariksi tunniksi kavereiden vuoksi, koska silloin menetän kotihoidon tuen (joka ei ole suuri, mutta minulle aivan välttämätön jotta selviämme) ja lisäksi päälle tulee päivähoitomaksu. Mistä te muut löydätte pienille lapsille kavereita?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimet päiväkodit, perhekahvilat, perhekerhot, muskarit, vauvauinti, vauvajumppa, synnytys/imetysryhmät jne. Itse asun ns. pienessä kaupungissa, ja täällä ainakin on tosi kivasti näitä kohtaamispaikkoja kotona lapsiaan hoitaville vanhemmille. 1-vuotias tuskin oikeasti kaipaa kavereita, eikä toki osaa sellaisia suhteita vielä luoda eikä edes leikkiä yhdessä mutta näkisi kuitenkin muita lapsia. Ja itse saisit vertaistuellista seuraa. Neuvolasta voisit ainakin saada tietoa alueen lapsiperheille suunnatuista jutuista😊

Vierailija
22/22 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kavereita löydä kukaan muu vaan lapsi itse. Ja varsinkaan ei saa olla ohjattua toimintaa vaan kuuluu olla valvonnasta vapaa että voi tutustua toisiin.

Joten heti kun saa yksin liikkua ulkona.

Ei yksivuotias itse löydä kavereita vaan pitäähän minun häntä auttaa siinä tietenkin. Ap

No nimenomaan sitten kun. Jos ei ulos mennä yksin kuin 3v vanhana niin odotetaan sitten siihen asti kavereita. Sitä ennen voinee tutustua vaikka kavereittesi lapsiin sukulaittesi lapsiin ja vastaaviin. Ja jos mieskin on olemassa niin hänellä on sama mahdollisuus ruotia kavereita ja sukulaisia. Lapsi sentään sukua molempien sukulaisille ;)

Ohis, todellako teillä 3-vuotiaat ulkoilee yksin ulkona? Ei meillä ainakaan, eikö lähipiirissä ole kyllä tapana tuon ikäistä päästää yksin pihalle.

Leikkirauha toki annetaan puistoissa yms. kun löytyy leikkikaveri, mutta aika moni 3-vuotias tarvitsee niissäkin tukea. Tuon ikäiset helposti vielä tönivät, ottavat lelua kädestä jne.

Tai sitten oma ja kaverien 3-vuotiaat ovat vain jotenkin "epäkypsiä". Omaani käyn huoneessaankin kun kurkkimassa vähän väliä, jos leikkii pikkusisaruksen tai kaverin kanssa.

Ap:lle vinkkinä sanoisin että kysy neuvolasta vinkkiä erilaisiin ryhmiin, perhekahviloihin ym. Vaikka lapsi ei kaipaa sinänsä seuraa, niin sinä varmasti kaipaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän