Abortti huonojen elintapojen vuoksi?
Olen raskaana ja alkanut harkita raskauden keskeytystä elämäntilanteeni takia.
Olen tupakoinut vähintään askin päivässä viimeisen vuoden aikana. Positiivisesta raskaustestistä huolimatta en ole pystynyt tupakointia lopettamaan. Ahdistaa niin suunnattomasti, että teen pahaa viattomalle sikiölle. Raskaus on vielä niin alussa, että keskeytys olisi mahdollinen. Henkinen terveydentilakaan ei ole tällä hetkellä paras mahdollinen, olen ollut stressaantunut jo pidemmän aikaa.
Toiveissa olisi saada oma elämä hallintaan ja tupakoinnin lopetus olisi ihan ykkösasia siinä. Vasta sen jälkeen koen olevani valmis kantamaan vastuuta toisesta. :(
Kommentit (4)
Tupakointi tekee pahaa viattomalle sikiölle, mutta abortti ei? En ihan pysy kärryillä logiikassasi.
Mikään ei ole sen parempi syy lopettaa kuin tupakointi.
Entä jos koetat nikotiinilaastaria tai pastilleja? Vaikka tikkari aina suuhun kun tekee mieli tupakkaa. Tai purkkaa, sitäkin saa nikotiinilla!
Onko raskaus ollut vahinko? kuulostaa huonolta, ettet tupakointia ole pystynyt lopettamaan. Iso muutos tietysti tuo lisää stressiä muutenkin stressaavaan elämäntilanteeseen, ettet ehkä pysty ajattelemaan selkeästi. Saisitko keskusteluapua neuvolasta tms?