Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa suhdetta olet kertonut, että luottotietosi on menneet?

Vierailija
27.08.2019 |

Ja tämä vain teille, jotka olette luottotiedottomia.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan? Mitä ihmettä se toiselle kuuluu kun en ole koskaan muuttamassa kenenkään kanssa saman katon alle. Tämän teen aina heti alkuun selväksi kyllä.

Vierailija
2/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oikeilla ihmisillähän ei ole luottotiedot menneet joten ei ole tarvetta höpistä jostain "luottotietojen menetyksistä".

Olisko se toi: Mene töihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta sitten, kun se jossain käytännön asiassa tulee esille. En seurustele ihmisen kanssa, joka tuijottaa luottotietoihin, varsinkaan, kun hänen ei tarvitse millään tasolla kärsiä luottotiedottomuudestani. Mulla on nyt jo tiedot kunnossa, mutta oli pitkä aika, jolloin eivät olleet. Moka mikä moka, mutta mun moka ja vain minä seuraukset kannoin. Ihan hyvä ihmiseksi silti.  ;)

Vierailija
4/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, oikeilla ihmisillähän ei ole luottotiedot menneet joten ei ole tarvetta höpistä jostain "luottotietojen menetyksistä".

Jaa, mulla meni sen takia että yritys meni nurin. - eka vastaaja.

Vierailija
5/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuli mieleen siitä kun hommasin ensimmäisen sijoitusasuntoni, niin enemmän kuin joka toisella hakijalla oli luotiedoissa merkintä. Pariskunnilla yleensä molemmilla. Päällisin puolin kunnollisia töissäkäyviä ihmisiä.

Ap

Vierailija
6/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäkin tämä kiinnostaa. Olen menettänyt luottotietoni ihan kohtuuttomasta elämäntilanteesta, tehnyt kaiken minkä voin ja maksan joka kk ylimääräistä, että saisin velat pois.

Koen olevani hyvinkin epäkelpo, vaikka asiat ns hoidossa, mutta pari miestä olen jättänyt ihan vain, koska en ole saanut häpeältäni kerrottua. Molemmat olisivat tahtoneet kanssani vakavaa suhdetta, mutta koen että saattaisin olla pilaamassa heidän tulevaisuuttaan, kun en vuosiin vielä saa mitään irti omassa elämässäni kuin velkojen maksun.

Aiheesta olisi kiva keskustella ilman viisasteluja. Tämä koskettaa nimittäin mieletöntä määrää suomalaisia tällä hetkellä.

Vierailija
7/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta sitten, kun se jossain käytännön asiassa tulee esille. En seurustele ihmisen kanssa, joka tuijottaa luottotietoihin, varsinkaan, kun hänen ei tarvitse millään tasolla kärsiä luottotiedottomuudestani. Mulla on nyt jo tiedot kunnossa, mutta oli pitkä aika, jolloin eivät olleet. Moka mikä moka, mutta mun moka ja vain minä seuraukset kannoin. Ihan hyvä ihmiseksi silti.  ;)

Muutitteko lainkaan yhteen?

Vierailija
8/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuli mieleen siitä kun hommasin ensimmäisen sijoitusasuntoni, niin enemmän kuin joka toisella hakijalla oli luotiedoissa merkintä. Pariskunnilla yleensä molemmilla. Päällisin puolin kunnollisia töissäkäyviä ihmisiä.

Ap

Missä asuntosi oikein on kun noin monilla oli merkintä? Kenelle lopulta vuokrasit asunnon?

Vierailija
9/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut vielä yhtäkään tarinaa luottotietojen menetyksestä, joka ei olisi ollut oikeasti vältettävissä, jos ko. ihminen olisi hoitanut järkevästi raha-asiansa. Ihmisillä on vain eräänlaisena psykologisena suojelukeinona laittaa luottotietojen menetys "muiden" syyksi ja käyttää ns. ulkoisia attribuutioita selittämään omia mokia.

Itse en parisuhteeseen, ainakaan saman katon alle asumaan, haluaisi ihmistä, joka on sössinyt raha-asiansa niin, että on menettänyt luottotiedot.

Vierailija
10/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutettiin, tosin nyt jo erottu. Luottotiedot palasivat yhdessäolon aikana, mutta ei tämä vaikuttanut mihinkään. Asunnonosto ei kiinnostanut kumpaakaan, vuokralla asuimme ja jaettiin kulut, omat rahat kummallakin, no problem. Onko ihmisillä oikeasti luottotiedottomista sellainen kuva, että KAIKKI ovat vastuuttomia retaleita, joista ei ole hoitamaan elämäänsä, vai mistä moinen kysymys?

Vierailija
11/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin jo ennen suhdetta.

Vierailija
12/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut vielä yhtäkään tarinaa luottotietojen menetyksestä, joka ei olisi ollut oikeasti vältettävissä, jos ko. ihminen olisi hoitanut järkevästi raha-asiansa. Ihmisillä on vain eräänlaisena psykologisena suojelukeinona laittaa luottotietojen menetys "muiden" syyksi ja käyttää ns. ulkoisia attribuutioita selittämään omia mokia.

Itse en parisuhteeseen, ainakaan saman katon alle asumaan, haluaisi ihmistä, joka on sössinyt raha-asiansa niin, että on menettänyt luottotiedot.

Mä ole se, joka aikaisemmin kertoi omasta mokasta. Nyt olet tavannut, näin netin välityksellä. Tehty mikä tehty ja kaikki on maksettu korkojen ja kulujen kera.

Vierailija
13/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olen leikki ihminen 🤔

Vierailija
14/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottotietojen tahallinen menettäminen oli ainakin jokin aika sitten yleistä opiskelijoilla. Ei tarvinnut nostaa opintolainaa ja luottotiedot palautuivat suurin piirtein valmistumisen aikoihin

Vierailija
15/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Olet varmasti lukenut useammankin tarinan siitä, kuinka ihminen on menettänyt luottotietonsa omaa syyttään - näistä valtaosa on yrittäjiä - mutta olet omassa päässäsi kuvitellut, että tilanteen olisi voinut "järkevästi hoitamalla" välttää. Olet siis aika tyhmä.

2a) Olet niin tyhmä, ettet ymmärrä, mitä ap kysyy.

2b) Voi olla, että ymmärrät ap:n kysymyksen, mutta olet niin tyhmä ja omahyväinen, että katsot silti asiaksesi kommentoida asian vierestä.

Olisiko ollut suurikin vaiva olla kirjoittamatta mitään?

Vierailija
16/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutettiin, tosin nyt jo erottu. Luottotiedot palasivat yhdessäolon aikana, mutta ei tämä vaikuttanut mihinkään. Asunnonosto ei kiinnostanut kumpaakaan, vuokralla asuimme ja jaettiin kulut, omat rahat kummallakin, no problem. Onko ihmisillä oikeasti luottotiedottomista sellainen kuva, että KAIKKI ovat vastuuttomia retaleita, joista ei ole hoitamaan elämäänsä, vai mistä moinen kysymys?

Eikö vaikuttanut vuokra-asunnon saantiin?

Vierailija
17/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on luottotiedot menneet niin sitten menee siihen ihmiseen luottamuskin, ainakin minulla.

Vierailija
18/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin joskus miehen kanssa ja jossain vaiheessa selvisi, että mieheltä oli mennyt luottotiedot maksamattomien elatusmaksujen takia. Hänellä oli kuitenkin 2 autoa, vene ym kaikenlaista härpäkettä, mutta ei ollut myynyt niitä vaan antoi luottotietojen mennä. En ymmärrä. Ehkei kertonut kaikkea. Ei onneksi ehditty muuttaa yhteen

Vierailija
19/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai luottotietojen menetys aina jossain määrin on omaa syytä eli pitäisi aina olla joku plan b taloudellisen katastrofin varalta, oli kyseessä sitten yksityishenkilö tai yritys, mutta käytännössä se on usein varsin hankala toteuttaa...

Vierailija
20/20 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö vaikuttanut vuokra-asunnon saantiin?

Ei vaikuttanut, minun asuntooni mies muutti. Olin saanut sen asunnon luottotiedottomana, takuuvuokra oli 2000 euroa, jonka sain lainaan lähipiiristä, jotkut luottavat luottokelvottomaankin...

Elämä ei ole mustavalkoista, ainakaan aina.  :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi