Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fitline -hömpötyksen fläsäri on myrkytysreaktio - HS tänään - varokaa!!!

Vierailija
27.08.2019 |

Maisa osti naiselta ”optimaalisetin”, joka on Fitlinen eräänlainen aloituspaketti. Se maksaa nettikaupan mukaan 122 euroa.

Fitlinen tuotteiden eli veteen sekoitettavien vitamiinijauheiden käyttö opastettiin aloittamaan asteittain.

Kun Maisa pääsi täysannokseen, hän alkoi tuntea kasvoillaan kihelmöintiä, kutitusta ja kuumotusta. Käsiin ja kasvoihin ilmestyi punaisia laikkuja.

”Soittelin paniikissa perheenjäsenilleni ja ajattelin, että pitää lähteä päivystykseen.”

Maisa kysyi reaktiosta myös naiselta, jolta oli ostanut jauheet.

”Hän kertoi, että niin tuotteiden kuuluukin vaikuttaa, ja kertoi reaktion olevan merkki siitä, että tuote vaikuttaa solutasolla asti, menee pintaverenkiertoon ja uudistaa soluja.”

Fitlinen tuotteita mainostavilla on reaktiolle nimikin: fläsäri eli flush-reaktio.

Juhani Knuuti kertoo, että reaktiossa on kyse niasiinin eli B3-vitamiinin haittavaikutuksesta.

”Jos sitä on kerta-annoksena kolmen vuorokausiannoksen verran, kuten Fitlinen tuotteissa on, se aiheuttaa juuri tuollaisen kuvatun haittavaikutuksen. Se aiheuttaa suolistossa ja ihossa mikrosuonten hetkellisen toimintahäiriön.”

Knuuti pitää erikoisena sitä, että haittavaikutus on käännetty Fitlinen tuotteiden tapauksessa jonkinlaiseksi todisteeksi tuotteiden tehosta.

”Näillä ihopunoituksilla yritetään saada se tunne, että ’tämähän toimii, kun veri kiertää naamassa’. Se on se jippo – saadaan todellinen, näkyvä reaktio, niin ihmiset ajattelevat, että näissä on tosiaan jotain erilaista.”

Punoitusreaktiosta on oltu yhteydessä myös Vantaan elintarvikevalvontaan.

Reaktion jälkeen Maisa lopetti tuotteiden käytön. Siihen loppui myös Facebook-ryhmästä alkanut kaverisuhde.

”Se oli mielestäni todella epämiellyttävä tunne, joten tuntui aika hullulta, että he nauttivat siitä.”

Maisaa ärsyttää, ettei hän ikinä saanut kysymyksiinsä tuotteista tarpeeksi selkeitä vastauksia.

”Somessa kysymyksiin ei vastata tai kysyjä blokataan.”

Nyt kolme vuotta myöhemmin Maisa pitää näin aggressiivista suoramarkkinointia hurjana.

”Jäi vähän hyväksi käytetty olo.”

https://www.hs.fi/talous/art-2000006217250.html?share=1cf875b374abbf63a…

Kommentit (1104)

Vierailija
761/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalansyönnin määrästä oli puhetta. Ainakin Tohtori Tolonen on uutisoinut tutkimuksesta, jonka mukaan kalaa pitäisi syödä 5 kertaa viikossa.

http://www.tritolonen.fi/uutiset/3177-paljonko-kalaa-pitaa-syoda-jotta-…

Vierailija
762/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Millaisia ajatuksia tämä teissä herättää ja millaisen kuvan se antaa pm internationalista yrityksenä?"

" Olen käyttänyt monenlaisia kuureja ja ateriankorvikkeita, mitä kaupoissa myydään. Eikai niistä muistakaan kukaan ota vastuuta, vaan vastuun kantaa käyttäjä."

Totta hitossa on vastuu. Millainen käsitys sulla on maailmasta?

Kehokuurissa käytetään lainvastaista markkinointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalansyönnin määrästä oli puhetta. Ainakin Tohtori Tolonen on uutisoinut tutkimuksesta, jonka mukaan kalaa pitäisi syödä 5 kertaa viikossa.

http://www.tritolonen.fi/uutiset/3177-paljonko-kalaa-pitaa-syoda-jotta-…

Ne arvot ei kyllä optimaalisetillä nouse, koska siinä ei ole omega kolmosta.

Vierailija
764/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Totta hitossa on vastuu. Millainen käsitys sulla on maailmasta?

Kehokuurissa käytetään lainvastaista markkinointia."

Uskon että tuotteistaan jokainen ottaa vastuun, mutta ottaako kokonaisesta ruokavaliosta? Voit olla oikeassakin, jos sinulla on tietoa, mitä minulla ei ole. Millaista lainvastaista markkinointia olet havainnut?

Vierailija
765/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Millaista lainvastaista markkinointia olet havainnut?"

Tällaista:

http://so-up.fi/punttiajapusuja/cellreset-puhdistuskuurilla-sain-kroppa…

Vastaavaa kuurin markkinointia on netti ja some täys. Pienellä googlailulla voi katsoa itse lisää.

Vierailija
766/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista:

Vastaavaa kuurin markkinointia on netti ja some täys. Pienellä googlailulla voi katsoa itse lisää.

Blogi?

Vierailija
767/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mlm-worldwide.de/pm-international-hat-die-worldwide-top-25-…

Ja tuolta näkyy mikä kytkös cell reset-kuurin kehittäjällä on pm internationaIiin. Aage Stenseth on kuurin kehittäjän nimi, ja kappas, löytyy pm internationalin maailmanlistalla sijalta 7.

Vierailija
768/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista:

Blogi?

Niin?

Vierailija
769/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omegan syönti on todettu jo turhaksi.

Vierailija
770/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista:

Blogi?

Niin?

Kuka siinä siis markkinoi?

Vierailija
771/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista:

Blogi?

" Kiinnostaisko sua lähtee tälle puhdistuskuurille?

Kesän jälkeen elokuussa starttaa mun ohjauksessa CELLReset - ryhmä jonne voit jo ilmoittautua mukaan. Kuurin voi myös toteuttaa itsekseen vaikka heti mutta ryhmän tuki ja kannustus auttaa kuurin onnistumisessa.

Toki mä ohjaan ja kannustan sua vaikka tekisit sen itsekseen.

Laita mulle viestiä, niin kerron lisää ja varaan sulle paikan."

Vierailija
772/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista:

Blogi?

Niin?

Blogin kirjoittaja.

Vierailija
773/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista:

Blogi?

Niin?

Blogin kirjoittaja.

Niin no tokihan se silloin on firman vika.

Vierailija
774/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omegan syönti on todettu jo turhaksi."

Se on välttämätön rasvahappo, vaikuttaa todella moniin asioihin ja hyvää rasvaa jokatapauksessa tarvitaan. Suosittelen ja mahdollisimman hyvää. Kannattaa huolehtia sen saannista tavalla tai toisella. Vanhana olet sitten virkeä, kun muilla puhkeavat muistisairaudet.

Kalakin saa omegat ravinnosta, siksi viljelystä kalasta ei juuri sitä saa, kun sen ravinto ei ole hyvää, lisäksi näitä rasvahappoja tuhoutuu ruuanlaitossa.

Vierailija
775/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Omegan syönti on todettu jo turhaksi."

Se on välttämätön rasvahappo, vaikuttaa todella moniin asioihin ja hyvää rasvaa jokatapauksessa tarvitaan. Suosittelen ja mahdollisimman hyvää. Kannattaa huolehtia sen saannista tavalla tai toisella. Vanhana olet sitten virkeä, kun muilla puhkeavat muistisairaudet.

Kalakin saa omegat ravinnosta, siksi viljelystä kalasta ei juuri sitä saa, kun sen ravinto ei ole hyvää, lisäksi näitä rasvahappoja tuhoutuu ruuanlaitossa.

Niin, sanoin siis, että sen syönti on jo todettu turhaksi.

Vierailija
776/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, sanoin siis, että sen syönti on jo todettu turhaksi."

Sano enemmän, en usko noin helpolla.

Vierailija
777/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, sanoin siis, että sen syönti on jo todettu turhaksi."

Sano enemmän, en usko noin helpolla.

Kvg

Vierailija
778/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On täysin ymmärrettävää, että ihminen ei halua uskoa tulleensa huijatuksi ja pitää sitä illuusiota yllä hinnalla millä hyvänsä :). Ei se mitään. Se kuuluu ihmisyyteen."

Entäpä jos illuusiot ovat varsin realistiset? Olen tyytyväinen kun Activize laittaa veren kiertämään, Basics on hyvä kun se parantaa ruuansulatusta, maitohappobakteerit ovat tutkitusti terveellisiä ym. En tarvitse lupauksia, että tuotteet parantaisivat kaiken, mutta ne tekevät sen verran kuitenkin, että niitä haluaa käyttää. Eikö tämä riitä?

Vierailija
779/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On täysin ymmärrettävää, että ihminen ei halua uskoa tulleensa huijatuksi ja pitää sitä illuusiota yllä hinnalla millä hyvänsä :). Ei se mitään. Se kuuluu ihmisyyteen."

Entäpä jos illuusiot ovat varsin realistiset? Olen tyytyväinen kun Activize laittaa veren kiertämään, Basics on hyvä kun se parantaa ruuansulatusta, maitohappobakteerit ovat tutkitusti terveellisiä ym. En tarvitse lupauksia, että tuotteet parantaisivat kaiken, mutta ne tekevät sen verran kuitenkin, että niitä haluaa käyttää. Eikö tämä riitä?

Mainitsemasi terveyshyödyt on saatavilla oikeista maitohappobakteerivalmisteista ja muista oikeista ravintolisistä, sokerilla ei valitettavasti ole samoja terveysvaikutuksia. Fitline on silkkaa sokeria.

Vierailija
780/1104 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mainitsemasi terveyshyödyt on saatavilla oikeista maitohappobakteerivalmisteista"

Pelkään että bakteerit ovat kuolleita halvoissa tableteissa. Fitlinen jauhe sekoitetaan maitoon ja siinä ei käsittääkseni ole sokeria. Jugurtissa on useita bakteerikantoja ja siitä tulee vahvaa. Vahvempaa kuin monet apteekin valmisteet. Hinta vain reilut kaksikymppiä. Apteekin vahvin valmiste on vivomix, 10 pussia maksaa 17e ja voi ottaa 1-4pussia päivässä. Ei ole sekään ilmainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan