Fitline -hömpötyksen fläsäri on myrkytysreaktio - HS tänään - varokaa!!!
Maisa osti naiselta ”optimaalisetin”, joka on Fitlinen eräänlainen aloituspaketti. Se maksaa nettikaupan mukaan 122 euroa.
Fitlinen tuotteiden eli veteen sekoitettavien vitamiinijauheiden käyttö opastettiin aloittamaan asteittain.
Kun Maisa pääsi täysannokseen, hän alkoi tuntea kasvoillaan kihelmöintiä, kutitusta ja kuumotusta. Käsiin ja kasvoihin ilmestyi punaisia laikkuja.
”Soittelin paniikissa perheenjäsenilleni ja ajattelin, että pitää lähteä päivystykseen.”
Maisa kysyi reaktiosta myös naiselta, jolta oli ostanut jauheet.
”Hän kertoi, että niin tuotteiden kuuluukin vaikuttaa, ja kertoi reaktion olevan merkki siitä, että tuote vaikuttaa solutasolla asti, menee pintaverenkiertoon ja uudistaa soluja.”
Fitlinen tuotteita mainostavilla on reaktiolle nimikin: fläsäri eli flush-reaktio.
Juhani Knuuti kertoo, että reaktiossa on kyse niasiinin eli B3-vitamiinin haittavaikutuksesta.
”Jos sitä on kerta-annoksena kolmen vuorokausiannoksen verran, kuten Fitlinen tuotteissa on, se aiheuttaa juuri tuollaisen kuvatun haittavaikutuksen. Se aiheuttaa suolistossa ja ihossa mikrosuonten hetkellisen toimintahäiriön.”
Knuuti pitää erikoisena sitä, että haittavaikutus on käännetty Fitlinen tuotteiden tapauksessa jonkinlaiseksi todisteeksi tuotteiden tehosta.
”Näillä ihopunoituksilla yritetään saada se tunne, että ’tämähän toimii, kun veri kiertää naamassa’. Se on se jippo – saadaan todellinen, näkyvä reaktio, niin ihmiset ajattelevat, että näissä on tosiaan jotain erilaista.”
Punoitusreaktiosta on oltu yhteydessä myös Vantaan elintarvikevalvontaan.
Reaktion jälkeen Maisa lopetti tuotteiden käytön. Siihen loppui myös Facebook-ryhmästä alkanut kaverisuhde.
”Se oli mielestäni todella epämiellyttävä tunne, joten tuntui aika hullulta, että he nauttivat siitä.”
Maisaa ärsyttää, ettei hän ikinä saanut kysymyksiinsä tuotteista tarpeeksi selkeitä vastauksia.
”Somessa kysymyksiin ei vastata tai kysyjä blokataan.”
Nyt kolme vuotta myöhemmin Maisa pitää näin aggressiivista suoramarkkinointia hurjana.
”Jäi vähän hyväksi käytetty olo.”
https://www.hs.fi/talous/art-2000006217250.html?share=1cf875b374abbf63a…
Kommentit (1104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry mutta kyllä ruoansulatuselimistö osaa ihan itse pilkkoa ne aineet sopivaan muotoon. Vähän samanlaista fuulaa kuin joku pH-ruokavalio, kroppa pitää itse huolen sopivasta happamuudesta tai kollageeniravinteet ihon hyödyksi, se kollageeni kun pilkotaan suolistossa sopivaksi ravinnoksi eikä sitä voi päättää mihin elimistö sen käyttää.
FitLinen vesiliukoiset ravintolisät menevät parhaiten sinne missä niitä tarvitaan, eli aivan solutasolle. Kalaöljykin on muunnettu vesiliukoiseksi misellisoimalla se. Fitlinen ravintolisänä eroavat muista siten, että koska niissä on sokeria ja vettä, ne imeytyvät täydellisesti ja ravintoaineet menevät juuri niihin soluihin missä niistä on puute ja kenelläkään ei ole näin monta patenttia kerralla mutta niistä ei voi kertoa kuten ei myöskään valmistusmenetelmistä, koska ne ovat liikesalaisuuksia, mutta rasvaliukoiset on muutettu vesiliukoisiksi ja voit luottaa niiden imeytyvyyteen ja muutenkin erittäin luotettavalla mielellä suosittelen lämpimästi laittamaan kaikki rahasi näihin tuotteisiin. Saat samalla fitsku perheen, bemarin (jonka joudut itse Leasing autona ostamaan) ja paljon rahaa, kunhan eka muut näitä 2500 ihmiselle mut se on helppoo ku me kannustetaan hei sua
Viel vähän harjoittelet niin hyvä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Huomiohuomio, Fitline myyjät yrittävät saada tämän keskustelun poistoon laittamalla kirosanoja ja muutenkin trollaamalla täällä.
T: pieni orava
Vierailija kirjoitti:
Eikö Saksassakin ole paljon lääkäreitä, ainakin yli 60, jotka käyttävät Fitline tuotteita ja kehokuuria potilaan hoidossa? Jostain olen kuullut. Muualla uskotaan enemmän muuhunkin kuin pelkkiin lääkkeisiin. Suomessa on aina oltu tiukkapipoisia ja monet hoidot ja lisäravinteet tuomitaan ehdottomasti. Se nyt vaan kuuluu tähän tyyliin, eikä varmaan kukaan uskalla linjasta poiketa kun uskottavuus menee. Minä en edes välitä mitä ns. asiantuntijat täällä sanovat. Se nyt vaan kuuluu uskotella ettei mitään tarvi ja ruoka riittää.
Mitäköhän lääkäreitä nämä ovat?
Valelääkäreitä?
Rasvaliukoiset tehty vesiliukoiseksi voi huutonauru oikeesti mitä höpöä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Saksassakin ole paljon lääkäreitä, ainakin yli 60, jotka käyttävät Fitline tuotteita ja kehokuuria potilaan hoidossa? Jostain olen kuullut. Muualla uskotaan enemmän muuhunkin kuin pelkkiin lääkkeisiin. Suomessa on aina oltu tiukkapipoisia ja monet hoidot ja lisäravinteet tuomitaan ehdottomasti. Se nyt vaan kuuluu tähän tyyliin, eikä varmaan kukaan uskalla linjasta poiketa kun uskottavuus menee. Minä en edes välitä mitä ns. asiantuntijat täällä sanovat. Se nyt vaan kuuluu uskotella ettei mitään tarvi ja ruoka riittää.
Valelääkäreitä?
Tästä tulikin mieleeni, eräs sairaanhoitaja Klaukkalassa kauppaa näitä seuraavin mainoslausein;
"FitLine- tuotteet ovat luonnonmukaisia ja vesiliukoisia ravintolisiä. Vesiliukoiset ravintolisät menevät parhaiten sinne missä niitä tarvitaan, eli aivan solutasolle asti. Näin saavutetaan tuotteissa olevien ravinteiden mahdollisimman optimaalinen biologinen käytettävyys."
Sivuillaan oikein korostaa sairaanhoitajan ammattiaan. Onkohan se aivan laillista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valelääkäreitä?Tästä tulikin mieleeni, eräs sairaanhoitaja Klaukkalassa kauppaa näitä seuraavin mainoslausein;
"FitLine- tuotteet ovat luonnonmukaisia ja vesiliukoisia ravintolisiä. Vesiliukoiset ravintolisät menevät parhaiten sinne missä niitä tarvitaan, eli aivan solutasolle asti. Näin saavutetaan tuotteissa olevien ravinteiden mahdollisimman optimaalinen biologinen käytettävyys."
Sivuillaan oikein korostaa sairaanhoitajan ammattiaan. Onkohan se aivan laillista?
Sulla tuli se mieleen jo monta sivua sitten. Teepä valitus ja nolaa itses.
Kuvitelkaa, mulla on kaks ystävää hurahtanut tähän vedätykseen ja molemmilla sairaanhoitajan koulutus. Eikö heidän pitäs jotain tietää vitamiineista yms.? Instat ja facet täynnä tätä uskomatonta hehkutusta, kuinka heidän elämänsä muuttui fitlinen käytön myötä ja siksi rupesivat myyjiksi. Ihan tosissaan kauppaavat näitä ylihinnoiteltuja tuotteita mullekin, on melkein välit mennyt, kun en ole ostanut. Kalanmaksaöljyn haen apteekista ja monivitamiinin luontaistuotekaupasta ja maksaa murto-osan näistä fitlinen hömpötyksistä. Muuten syön mahdollisimman terveellisesti, vältän sokeria ja lisäaineita, syön paljon ja vaihtelevasti kasviksia, syön maitohapatettuja kasviksia, luonnollisia rasvoja, kohtuudella eläinkunnan tuotteita, suosin luomua jne. Mutta ehei, se ei kuulemma riitä mihinkään! PItää syödä tätä ja tuota jauhetta ja pilleriä...ihan uskomatonta, miten tuohon kukaan täysjärkinen hurahtaa?
Mites kun ihminen tarvii "hyviä rasvoja", niin miks ne tarvii muuttaa nesteeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valelääkäreitä?
Paskaa puhuvat. Saksassa kyllä lääkärit voi erikoistua luontaishoitoihin ja niitä siellä yleisesti käytetään, mm. homeopatia ja fytoterapia on suosittuja, mutta että filineä, hahahaaahahahhahahhaaaa....................
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelkaa, mulla on kaks ystävää hurahtanut tähän vedätykseen ja molemmilla sairaanhoitajan koulutus. Eikö heidän pitäs jotain tietää vitamiineista yms.? Instat ja facet täynnä tätä uskomatonta hehkutusta, kuinka heidän elämänsä muuttui fitlinen käytön myötä ja siksi rupesivat myyjiksi. Ihan tosissaan kauppaavat näitä ylihinnoiteltuja tuotteita mullekin, on melkein välit mennyt, kun en ole ostanut. Kalanmaksaöljyn haen apteekista ja monivitamiinin luontaistuotekaupasta ja maksaa murto-osan näistä fitlinen hömpötyksistä. Muuten syön mahdollisimman terveellisesti, vältän sokeria ja lisäaineita, syön paljon ja vaihtelevasti kasviksia, syön maitohapatettuja kasviksia, luonnollisia rasvoja, kohtuudella eläinkunnan tuotteita, suosin luomua jne. Mutta ehei, se ei kuulemma riitä mihinkään! PItää syödä tätä ja tuota jauhetta ja pilleriä...ihan uskomatonta, miten tuohon kukaan täysjärkinen hurahtaa?
Jos ne tietää jotain enemmän kuin sää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valelääkäreitä?Paskaa puhuvat. Saksassa kyllä lääkärit voi erikoistua luontaishoitoihin ja niitä siellä yleisesti käytetään, mm. homeopatia ja fytoterapia on suosittuja, mutta että filineä, hahahaaahahahhahahhaaaa....................
Eikös näissäkin raha ratkaise?
Niistä patenteista vielä, kukaan ei ole koskaan pystynyt yhden yhtä Fitline patenttia toteen näyttämään.
Mihin perustat väitteesi? Fitline sivuilla on kuvalliset todistukset patenteista ja niiden numeroista.
Vierailija kirjoitti:
Niistä patenteista vielä, kukaan ei ole koskaan pystynyt yhden yhtä Fitline patenttia toteen näyttämään.
Mihin perustat väitteesi? Fitline sivuilla on kuvalliset todistukset patenteista ja niiden numeroista.
Linkkiä..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä..?
Hih! Nyt kelpaa linkit sinne suuntaan, toisin päin tapahdu mitään.
Ladattavat materiaalit saa näkyviin kirjautumalla sisään Fitline sivustolle.
Sieltä löytyy paljon kaikenlaista kiinnostavaa.
https://patents.justia.com/assignee/pm-international-ag
Tuolta löytyy listattuna pari patenttia. Osaako joku myyjä kertoa, onko tuo piperiinin käyttöön liittyvä patentti sama asia, jolle yritys on keksinyt raflaavan termin "Nutritional Transport Concept"?
Eli tuo "Nutritional supplement preparation with piperine"
Kyseessähän ei ole mikään ainutlaatuinen keksintö vaan sen käytöstä on myönnetty useita erilaisia patentteja. Mm. 1996 "Use Of Piperine To Increase The Bioavailability Of Nutritional Compounds"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valelääkäreitä?Tästä tulikin mieleeni, eräs sairaanhoitaja Klaukkalassa kauppaa näitä seuraavin mainoslausein;
Mikä tarve sinulla on kommentoida joka viestiin mikä täällä on? Onko täällä Fitline kokous verkossa, ja fitsku akat rivissä kyttäämässä, että mitä tänne laitetaan, niinkuin muuallakin somessa? Ihme kontrollointia
Osaako joku myyjä kertoa, onko tuo piperiinin käyttöön liittyvä patentti sama asia, jolle yritys on keksinyt raflaavan termin "Nutritional Transport Concept"?
Olen itse ymmärtänyt niin että NTC konsepti ei ole mikään yksittäinen juttu, vaan siihen sisältyy monia asioita. Näin minulle on myyjä sanonut. Tämä mainitsemasi voi olla yksi NTC:hen kuuluva asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tarve sinulla on kommentoida joka viestiin mikä täällä on? Onko täällä Fitline kokous verkossa, ja fitsku akat rivissä kyttäämässä, että mitä tänne laitetaan, niinkuin muuallakin somessa? Ihme kontrollointia
Laitas pari esimerkkiä mainitsemastasi käytöksestä?
FitLinen vesiliukoiset ravintolisät menevät parhaiten sinne missä niitä tarvitaan, eli aivan solutasolle. Kalaöljykin on muunnettu vesiliukoiseksi misellisoimalla se. Fitlinen ravintolisänä eroavat muista siten, että koska niissä on sokeria ja vettä, ne imeytyvät täydellisesti ja ravintoaineet menevät juuri niihin soluihin missä niistä on puute ja kenelläkään ei ole näin monta patenttia kerralla mutta niistä ei voi kertoa kuten ei myöskään valmistusmenetelmistä, koska ne ovat liikesalaisuuksia, mutta rasvaliukoiset on muutettu vesiliukoisiksi ja voit luottaa niiden imeytyvyyteen ja muutenkin erittäin luotettavalla mielellä suosittelen lämpimästi laittamaan kaikki rahasi näihin tuotteisiin. Saat samalla fitsku perheen, bemarin (jonka joudut itse Leasing autona ostamaan) ja paljon rahaa, kunhan eka muut näitä 2500 ihmiselle mut se on helppoo ku me kannustetaan hei sua