Viisi syytä miksi uskonnon pilkkaaminen on noloa
1. Yksi ihminen maailmassa osasi tehdä sen hyvin. Jos et pysty parempaan, älä edes yritä. (Jos et tiedä ketä tarkoita, et tiedä mitä olet edes pilkkaamassa).
2. Jotta voit pilkata uskontoa, täytyy sinun olla varma oman maailmankuvasi totuudenmukaisuudesta. Jos olet varma siitä, että olet oikeassa, olet liian tyhmä pilkkaamaan mitään.
3. Uskontojen pilkkaaminen on kulunut vitsi, keksi jotain uutta.
4. Jos sinun tekee mieli pilkata uskontoa sekulaarissa yhteiskunnassa, paljastat vain olevasi aikasi tuote. Ja se taas tarkoittaa, että lähes varmasti olet väärässä.
5. Pysykää positiivisina, älkääkä olko ilkeitä! Negatiivisuus ON noloa.
Kommentit (11)
Mikä lasketaan uskonnoksi ja mikä politiikaksi?
Vierailija kirjoitti:
Eikö natsismi ollut tavallaan uskonto? Ainakin siinä oli erittäin paljon samanlaisia piireitä kuin uskonnossa.
Onko natsismin pilkkaaminen noloa?
Ismejä voi hyvin verrata uskontoihin, mutta tarkoitin perinteisiä uskontoja. Onhan liberalismikin pilkkaamisen arvoinen monelta osin jos sille tielle lähtee.
Ap
Tuo kohta 2 koskee myös sinua ap. Oletko niin varma omasta maailmankuvastasi että se oikeuttaa pilkkaamaan uskonnottomia?
Vierailija kirjoitti:
Tuo kohta 2 koskee myös sinua ap. Oletko niin varma omasta maailmankuvastasi että se oikeuttaa pilkkaamaan uskonnottomia?
En minä uskonnottomia pilkkaakaan. Jos sorrun pilkkaamaan jotakuta, ei se johdu ateismista.
Ap
Hei kuulkaas kaikki, minä uskon avaruudellisiin joulupukkeihin, jotka ovat tehty jellymarmelaadista ja maistuvat vadelmille.
Älä vain pilkkaa mun uskontoa.
Eli jos uskonnollinen julistaja pauhaa julistustaan, häntä ei saa kritisoida?
Sitähän näillä pohjustetaan.
En pilkkaa uskovsisen ihmisen uskpa ja annan hänen olla rauhassa.
Minulla on uskovaisia ystäviä.
Mutta jos uskovainen vaikkapa tällä palstalla uskontoonsa vedoten esittää perättömiä väitteitä, tai pyrkii esittämään uskoaan totuutena, kyllä heilautan sanan säilää.
Tästä aloittajan kaltaiset(luullakseni) närkästyvät.
Assburger kirjoitti:
Eli jos uskonnollinen julistaja pauhaa julistustaan, häntä ei saa kritisoida?
Sitähän näillä pohjustetaan.
En pilkkaa uskovsisen ihmisen uskpa ja annan hänen olla rauhassa.
Minulla on uskovaisia ystäviä.
Mutta jos uskovainen vaikkapa tällä palstalla uskontoonsa vedoten esittää perättömiä väitteitä, tai pyrkii esittämään uskoaan totuutena, kyllä heilautan sanan säilää.
Tästä aloittajan kaltaiset(luullakseni) närkästyvät.
Olen täysin samoilla linjoilla kanssasi. Sinun tehtäväsi onkin kyseenalaistaa uskomuksia joita et itse allekirjoita.
Ap
Mulle on kerran uskova selittänyt uskonnon parantavasta voimasta jos tarpeeksi uskoo. Sehän on uskovien mantra.. Esitin hänelle kysymyksen.. Jos sulla on syöpä, niin kumpi sut pelastaa? Se, että uskot pelkästään ja rukoilet tai käännyt lääketieteeseen ja annat kehosi ihmisille, jotka konkreettisesti parantaa sinut.. En saanut vastausta. Tyyppi lähti kävelee pois pokkana. Tais oma usko sillä murentua siihen paikkaan.
Eikö natsismi ollut tavallaan uskonto? Ainakin siinä oli erittäin paljon samanlaisia piireitä kuin uskonnossa.
Onko natsismin pilkkaaminen noloa?