Pärjääkö homoseksuaali työelämässä?
Kommentit (31)
Totta kai pärjää. Aika harva heterokaan tarvitsee heteroseksuaalisuuttaan työtehtävistään selvitäkseen...
Jos pärjää heteronaisten märkänä unena viihdealalla, niin eiköhän homo pärjää muissakin töissä.
Ei työnhakutilanteessa ole yleensä tapana tuoda esiin seksuaalista suuntautumista.
Ei seksuaalisen suuntautumisen perusteella saa syrjiä, mutta varmasti sitä tapahtuu kun milläs todistat että työpaikka jäi saamatta syrjinnän vuoksi jollei haastattelija ole niin tyhmä että sanoo sen suoraan.
Tosin aika monessa tapauksessa ei haastattelija edes tiedä työnhakijan suuntautumista, kaikista kun sitä ei näe päällepäin eikä sellaista haastattelussa kysytä eikä pidä kysyä. Itse työpaikalla sitten saattaa asia tulla helpommin ilmi, ja työyhteisöt suhtautuvat vaihtelevasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä tarvitse tehdä numeroa.
Nimenomaan kannattaa tehdä numero, samoin kuin kaikista muistakin ominaisuuksistaan ja tekemisistään. Mitä voimakkaammin itseään markkinoi, sitä varmemmin pääsee töihin. Ja mielekkäämpiin hommiin kuin niihin, joihin pitää hakeutua patakonservatiivisia työpaikkahaastattelijoita miellyttämällä.
Ohis, mutta nythän on vetämässä kansalaisaloite "Tahdon2020", jonka tarkoitus on helpottaa homoseksuaalien ja näiden oikeuksia tukevien irtisanominen työnantajan kristilliseen moraaliin vedoten.
Kukaan mun työpaikalla ei tainnut tietää ennen ensimmäisiä avecillisia pikkujouluja että olen suhteessa naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta nythän on vetämässä kansalaisaloite "Tahdon2020", jonka tarkoitus on helpottaa homoseksuaalien ja näiden oikeuksia tukevien irtisanominen työnantajan kristilliseen moraaliin vedoten.
"Antakaa meille oikeus syrjiä ihmisiä 2020 uskonnon varjolla sivistysmaassa"
Onnea ja menestystä hankkeelle, menee varmaan ihan helvetisti läpi kun pitäisi muuttaa perustuslakia tuota varten :D
nykyään voi homoseskuaali olla jopa armeijan pappina, tosin mikä häpeä se onkaan kaikille ja Jumalan edessä
Eikös homot ole suorastaan yliedustettuina tietyissä ammateissa kuten muotialan tehtävissä, parturi-kampaajina ja ammattitanssijoina? Toki osa noiden alojen miehistä voi olla heteroitakin.
Miten ihmeessä työhaastettelussa tulisi esiin koko juttu?
Ellei sitä nyt itse halua tuoda esiin I'm the only gay in the village -tyyliin.
Ainakin naapurin poika on isossa firmassa yritysjuristi. Asuu miehen kanssa ja enpä menestyneempää ihmistä tunne :) Ja en ole kuullutkaan mistään syrjinnästä koskaan työnhaussa.
Mutta olenkin helsinkiläinen ja voi tosiaan olla ihan erilaista jossain kainuulaisessa pienfirmassa. Sanon tämän siis ilman mitään ylimielisyyttä, tiedostan vain erot.
Andymccoys kirjoitti:
nykyään voi homoseskuaali olla jopa armeijan pappina, tosin mikä häpeä se onkaan kaikille ja Jumalan edessä
Mikä häpeä se on? - En minä osaa tai kykene saati häpea kenenkään toisen seksuaalista suuntautuneisuutta. Toisten halveksemista ja tuomitsemista heidän seksuaalisen suunautumisen perusteella sen sijaan pidän vähintään typeränä.
T. Uskonnollinen
Naispuolinen esimies oli naimisissa naisen kanssa. Töissä hän aina puhui puolisosta. Tyylistä pystyi arvaamaan hänen suuntautumisensa. Asia ei haitannut työntekoa millään tavalla. Itse olin häneen ihastunut, mutta en halunnut jättää miestäni ja lapsiani hänen takiaan.
Mun käsityksen mukaan media-alalla on hyvähomo-kerho...
Hmm. Itse en tiedä monenkaan suuntautumista työkavereissani. Lähinnä niistä jotka joskus puhuu perhe-elämästään (lapsista, miehestä) niin tiedän että on heteroita, muista en mitään. Eikä kukaan tiedä sitä esim. minusta. Työpaikallani ei ole useimmilla tapana puhua mitään yksityiselämästään, hyvin miesvaltainen työpaikka. Pari naista HR-puolelta kyllä juttelee keskenään lapsiinsa liittyvistä asioista usien joten heistä jotain tietää. (Itsehän olen aseksuaali, mutta ei tulisi mieleenkään töissä tätä tuoda esiin.)
Moni tuttu homo on baarissa tai tarjoilijana töissä ja moni myös ollut pitkään työttömänä kun pelkäävät mennä ihmisten joukkoon.
Andymccoys kirjoitti:
Miksi sinä käytät aina toisten ihmisten nimiä nimimerkkinäsi? Etkö häpeä?
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen hankkeet kyllä pitävä samalla myös monia meistä krisityistä idiootteina. En usko olevani ainoa kristitty, jota ei häirise tai ole mitään siä vastaan, että homoilla on samat ihmisoikeude kuin heteroilla.
Vierailija kirjoitti:
Andymccoys kirjoitti:
Mikä häpeä se on? - En minä osaa tai kykene saati häpea kenenkään toisen seksuaalista suuntautuneisuutta. Toisten halveksemista ja tuomitsemista heidän seksuaalisen suunautumisen perusteella sen sijaan pidän vähintään typeränä.
T. Uskonnollinen
1. millaista Jumalaa se homopappi siellä armeijassa edustaa? - kilttiä ja hyväksyvää baalin homojumalaa joka armahtaa kaikkia ehtoollisessa ja lapsikasteessa ja pitää harhaopissa että taivaaseen ollaan matkalla
2-. mitä se homopappi siellä armeijassa tekee? antaa sielunhoitoa homoille, homoilee homopoikien kanssa?
Ei siitä tarvitse tehdä numeroa.