Masennushäiriöt ovat yleisempiä naisilla kuin miehillä. Ahdistuneisuushäiriöistä paniikkihäiriö on naisilla yleisempi kuin miehillä.
Masennushäiriöt ovat yleisempiä naisilla kuin miehillä. Ahdistuneisuushäiriöistä paniikkihäiriö on naisilla yleisempi kuin miehillä.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehiä syrjäytyy enemmän?
Koska miehet haluaisivat elää vapaammassa yhteiskunnassa. Tämä nykyinen on ihan hirveää. Paperiviidakossa ja kaikki on sekaisin kun tulevaisuus on niin epävarmaa. Työpaikoista ei mitään tietoa ja oppilaitokset on täynnä sellaisia ammatteja, joilla ei tee mitään.
Johtuu varmaankin siitä, että tämä länsimainen järjestelmän on rakennettu miesvaltaisesti, täällä on paljon epäinhimillisiä asioita ja arvoja.
Mikä itseäsi vaivaa, kun aloitat tästä keskustelun joka toinen päivä?!
Mikä oli aloituksen tarkoitus? Kertoa, että naiset ovat heikompia?
Tämä järjestelmä on rakennettu palvelemaan naisen tarpeita. Poliitikassa ajetaan naisten asioita, mediassa keskustellaan naisten asioista. Miten miesten ongelmien laita? Ketään ei kiinnosta, koska NAINEN on "UHRI" ja mies on vain mies jonka pitää selvitä.
Tämä yhteiskunta alkoi jo kauan sitten syrjimään miehiä.
Miehillä on enemmän alkoholismia ja syrjäytymistä koska eivät hae apua ja mt-ongelmat jää diagnosoimatta.
Paniikkihäiriöinen nainen syö lääkkeet ja elää suht normaalisti, mies linnottautuu kotiinsa ja syrjäytyy.
Vierailija kirjoitti:
Tämä järjestelmä on rakennettu palvelemaan naisen tarpeita. Poliitikassa ajetaan naisten asioita, mediassa keskustellaan naisten asioista. Miten miesten ongelmien laita? Ketään ei kiinnosta, koska NAINEN on "UHRI" ja mies on vain mies jonka pitää selvitä.
Pitäiskö miehet viedä pakkohoitoon kun eivät oma-alotteisesti hae apua?
Mä taas uskon, että naiset hakeutuvat helpommin hoitoon ja saavat diagnoosin, kun taas miehet eivät.
Uskon, että mt-ongelmat on nuorilla miehillä paljon yleisempiä.
Vierailija kirjoitti:
Koska itse arvonsa todistamaan joutuvat miehet eivät ole samalla tavalla kaikkien suojeluksessa kuin synnytyskyvyn takia automaattisesti arvokkaat naiset. Siihen yhdistetään tyttöjä suosiva peruskoulun opetustyyli ja miesten yliedustus äo-skaalan alapäässä, niin soppa on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Ironista että pilkkaat naisia uhriutumisesta, mutta teet juuri samaa. Nykyinen järjestelmä on yhä suurelta osin miesten miehille rakentama. Miksi et syytä siitä niitä miehiä jotka pitävät tätä järjestelmää yllä? Tai miksi et itse tee asialle mitään, kuten naiset, jotka keskustelevat mediassa ja ajavat politiikassa ”naisten asioita”? Vai onko ehkä niin että ongelmasi eivät johdukaan siitä että olet mies?
Vierailija kirjoitti:
Kukahan se nyt uhriutuu?
Naisen pitää hoitaa koti, perhe (lapset) ja työ ja miehen vain työ, sitähän se media huutaa. Kun miehen ei anneta olla mies.
Syrjäytyminenhän ei ole mikään yksilön oma prosessi. Kyllä se johtuu siitä vuorovaikutuksesta tai sanotaanko että hyvin negatiivisesta vastaanotosta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä itseäsi vaivaa, kun aloitat tästä keskustelun joka toinen päivä?!
Psyykkiset ongelmat, joita hän ei huomaa.
Olen syrjäytynyt nainen, jolla ei ole diagnosoituja mt-ongelmia. Vaikea kysymys kyllä aloittajalla Veikkaan, että monella syrjäytyneellä on diagnosoimattomia ongelmia. Tunnen miehen, jolla oli skitsofrenia. Sai diagnoosin 30-vuotiaana, mutta ihan varmasti oli ollut skitso ja vuosikymmenen ainakin.
Täytyy siis muistaa, että tilastot ovat virheellisiä/suuntaa antavia. Ja tosiaan mt-ongelmien yleisyys ei vielä kerro niiden vakavuudesta. Ahdistunut ja masentunut voi vielä osallistua yhteiskuntaan, ei mt-ongelmat ole välttämättä syy syrjäytyä. Tai sitten ovat, tapauskohtaista.
Miehet ja naiset ovat enemmän samanlaisia kuin erilaisia. Sen sanon, vaikka tästä ei pidetä, että ainakin jo joka sadas mies on p-fiili ja se vaikeuttaa elämää huomattavasti enemmän kuin pelkkä ahdistuminen. Yhteiskunnallinen osallistuminen voi olla vaikeaa. Lisäksi moni mt-ongelmainen mies ja nainenkin itsehoitaa itseään itsetuhoisesti mm. päihteillä. Valmiit ratkaisut eivät kiinnosta, oravan pyörästä ei saa dopamiinia. Näköalattomuus. Ihmisen pitää itse löytää merkitys elämälleen eikä kaikki koe syrjäytymistä edes ongelmaksi. Elämää sekin on.
Tällä palstalla olen vasta ymmärtänyt miten syvää sairaudentunnottomuus voi olla. Sellaista ettei henkilöllä ole todennäköisesti ikinä mitään edellytyksiä ymmärtää mikä ajattelussa ja toiminnassa on pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen syrjäytynyt nainen, jolla ei ole diagnosoituja mt-ongelmia. Vaikea kysymys kyllä aloittajalla Veikkaan, että monella syrjäytyneellä on diagnosoimattomia ongelmia. Tunnen miehen, jolla oli skitsofrenia. Sai diagnoosin 30-vuotiaana, mutta ihan varmasti oli ollut skitso ja vuosikymmenen ainakin.
Miten pääsi eroon siitä?
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla olen vasta ymmärtänyt miten syvää sairaudentunnottomuus voi olla. Sellaista ettei henkilöllä ole todennäköisesti ikinä mitään edellytyksiä ymmärtää mikä ajattelussa ja toiminnassa on pielessä.
Käsityksesi oikeasta ja väärästä, terveestä ja sairaasta, on vahvasti kulttuurisidonnainen ja oman rajallisen hahmotuskykysi muodotama asia. Kapeakatseiselta on huono edellyttääkään muiden inhimmillisen ajattelun ja toiminnan ymmärtämistä kun asenne on se, että erilainen on pielessä.
Voisiko olla niin että naiset hakeutuvat helpommin hoitoon kuin miehet, jolloin diagnooseja tulee naisille miehiä enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsi eroon siitä?
Moni oppii elämään sairauden kanssa ja 1/3 paranee siitä. Tosin jälkimmäisessä diagnoosi voi alunperinkin olla väärä. Onhan se vielä omanlaisensa ihminen, muttei paranoidi.