Montako litraa mustikkaa olet kerännyt tänä vuonna?
Mulla on metsäretket jääneet tyystin väliin kipsatun jalan takia, joten kateellisena kuuntelen tuttavien tarinoita saaliistaan. Meillä päin on ihan kohtalainen mustikkavuosi, mites teidän suunnalla?
Kommentit (18)
Pakkaseen mennyt vaan 4 litraa... syönyt sitte ainakin toisen mokoman sellaisenaan tai leiponut piirakoita. Tänäänkin keräsin kolmisen litraa. Käsin, on hidasta mutta maksaa vaivan.
0 litraa itse. Maksoin siskon teinille 40e/sanko. Kolme sankollista sain siivottuna, valmiina menemään pakastimeen.
En tiedä marjapaikkoja, joten olen vain muutaman mustikan syönyt.
Olen poiminut mustikoita pakastealtaasta. En ole laskenut litroja.
Kymmenen litraa keräsin. Se on minulle saavutus sairauden vuoksi. Metsässä liikkuminen on vaikeaa, mutta päätin, että pärjään. Onneksi mökillä on helppokulkuinen metsä lähellä. Tuli melkoinen voittajaolo!
Ite en ole poiminut marjaakaan, enkä poimi. Teinit kävi mettällä ja ovat yhteensä tuoneet pari litraa. Oon kyllä piirakoita leiponut kun pyysivät.
Ostin useamman kilon kaupasta.
Torimummalta ostin litran, että oli pari kertaa syödä sellaisenaan - metsään en mene!
En ole poiminut litraakaan itse. Ostanut ja saanut yli 20 l.
2,5 litraa löytyi. Tämä saalis kolmelta eri marjapaikalta, aikaa poimimiseen meni tunti tolkulla.
Niitä ei vain ole meilläpäin tänä vuonna, harmillista. Toivottavasti ensi vuonna on parempi sato.
En suostunut ostaa torilta kympillä litra.
Ostin 5 litraa perattua mustikkaa naiselta, joka oli kökkinyt metsässä niissä 30 asteen helteissä. Minua ei metsään saa.
Keräsin 2 mustikkaa keittiön lattialta äsken kun tippui lautaselta.
Pakkasessa on 0,5 litraa kaikesta kahdesta litrasta, mitkä on kerätty. 1,5l syötiin ja meni piirakkaan.
Täällä mustikan kukinta-aikaan kävi halla, joten siinä meni mustikat.
0 litraa, koska mustikoita ei ollut oikeasti yhtään. Ehkä muutamia pieniä ja rypistyneitä saattoi nähdä. Heikoin mustikkavuosi ikinä.
Tänä vuonna ainakaan täällä somerolla päin ei tullut oikeastaan mitään, pieniä kovia rupaleita,kuivuivat. Vielä pari vuotta sitten sai mustikkaa pakastimet täyteen,isoja ja mehukkaita mutta viime vuodesta lähtien kaik män..ja taitaa taas toistua ensi vuonna.
En tiedä missä täällä olisi mustikkaa, ei ole sellaista seutua, vaikka maalla asunkin. Eikä mun selkä kestä kyykkimistä.
Pistin toivoni herukkapensaisiini, mutta olin pitkään poissa ja ilmeisesti joku on tyhjentänyt pensaat, ei ole paljon mitään jäljellä.
Kaikki on ostettu kaupasta. Kroonisten selkäkipujen vuoksi metsässä käkkiminen on mahdotonta.