Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako litraa mustikkaa olet kerännyt tänä vuonna?

Vierailija
24.08.2019 |

Mulla on metsäretket jääneet tyystin väliin kipsatun jalan takia, joten kateellisena kuuntelen tuttavien tarinoita saaliistaan. Meillä päin on ihan kohtalainen mustikkavuosi, mites teidän suunnalla?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on ostettu kaupasta. Kroonisten selkäkipujen vuoksi metsässä käkkiminen on mahdotonta.

Vierailija
2/18 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaseen mennyt vaan 4 litraa... syönyt sitte ainakin toisen mokoman sellaisenaan tai leiponut piirakoita. Tänäänkin keräsin kolmisen litraa. Käsin, on hidasta mutta maksaa vaivan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 litraa itse. Maksoin siskon teinille 40e/sanko. Kolme sankollista sain siivottuna, valmiina menemään pakastimeen.

Vierailija
4/18 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä marjapaikkoja, joten olen vain muutaman mustikan syönyt.

Vierailija
5/18 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poiminut mustikoita pakastealtaasta. En ole laskenut litroja.

Vierailija
6/18 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen litraa keräsin. Se on minulle saavutus sairauden vuoksi. Metsässä liikkuminen on vaikeaa, mutta päätin, että pärjään. Onneksi mökillä on helppokulkuinen metsä lähellä. Tuli melkoinen voittajaolo!

Vierailija
7/18 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en ole poiminut marjaakaan, enkä poimi. Teinit kävi mettällä ja ovat yhteensä tuoneet pari litraa. Oon kyllä piirakoita leiponut kun pyysivät.

Ostin useamman kilon kaupasta.

Vierailija
8/18 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torimummalta ostin litran, että oli pari kertaa syödä sellaisenaan - metsään en mene!

Vierailija
9/18 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole poiminut litraakaan itse. Ostanut ja saanut yli 20 l.

Vierailija
10/18 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 litraa löytyi. Tämä saalis kolmelta eri marjapaikalta, aikaa poimimiseen meni tunti tolkulla. 

Niitä ei vain ole meilläpäin tänä vuonna, harmillista. Toivottavasti ensi vuonna on parempi sato.

Vierailija
11/18 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostunut ostaa torilta kympillä litra.

Vierailija
12/18 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 5 litraa perattua mustikkaa naiselta, joka oli kökkinyt metsässä niissä 30 asteen helteissä. Minua ei metsään saa. 

Vierailija
13/18 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräsin 2 mustikkaa keittiön lattialta äsken kun tippui lautaselta.

Vierailija
14/18 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasessa on 0,5 litraa kaikesta kahdesta litrasta, mitkä on kerätty. 1,5l syötiin ja meni piirakkaan.

Vierailija
15/18 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mustikan kukinta-aikaan kävi halla, joten siinä meni mustikat.

Vierailija
16/18 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 litraa, koska mustikoita ei ollut oikeasti yhtään. Ehkä muutamia pieniä ja rypistyneitä saattoi nähdä. Heikoin mustikkavuosi ikinä.

Vierailija
17/18 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ainakaan täällä somerolla päin ei tullut oikeastaan mitään, pieniä kovia rupaleita,kuivuivat. Vielä pari vuotta sitten sai mustikkaa pakastimet täyteen,isoja ja mehukkaita mutta viime vuodesta lähtien kaik män..ja taitaa taas toistua ensi vuonna. 

Vierailija
18/18 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä täällä olisi mustikkaa, ei ole sellaista seutua, vaikka maalla asunkin. Eikä mun selkä kestä kyykkimistä.

Pistin toivoni herukkapensaisiini, mutta olin pitkään poissa ja ilmeisesti joku on tyhjentänyt pensaat, ei ole paljon mitään jäljellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme