Voisitko tapailla unelmatyyppiä joka ei osaa iloita toisen puolesta?
Tämä nainen on ulkoisesti oikea catchi ja haastava mutta koukuttava luonne. Se mikä häiritsee on että nyt kuukauden jälkeen on ilmeistä ettei hän pidä siitä jos toisilla menee hyvin. Voitan jotain tai töissä tulee läpimurto niin hän vähättelee tai pistää liioitellusti paremmaksi. Siskoni voitti hänet pleikkarilla ja sai heti kuulla olevansa huijari. Kavereideni tyttöystävistä hän hakee vikoja ja sanoo ne sarkastisesti ääneen. Ei kuulosta upealta tyypiltä mutta jokin hänessä kiehtoo enkä halua lopettaa tapailua. Ootteko kohdanneet vastaavia tapauksia?
Kommentit (37)
Mä olen ehkä itse vähän tuollainen. Olen katkera siitä miten oma elämäni on mennyt ja pohjimmiltani kadehdin kaikkia muita. On eräänlainen defenssimekanismi vähätellä niiden muidenkaan hyvin menemisiä, ksoka silloin oma huonosti meneminen tuntuu suhteessa vähemmän pahalta.
Toisaalta mä olen välttänyt ihmissuhteita ja 15 vuotta kokonaan joten enpä tiedä millaista kaltaiseni kanssa olisi olla suhteessa. Ei ehkä helppoa.
Tiedät kyllä mikä kiehtoo. Unohda se haaraväli. Lyhyellä tähtäimellä voit saada pesää, pitkällä tähtäimellä tulee ongelmia tuosta asenteesta. T: Mies
No ehkä patjana kelpaisi, ei ainakaan varteenotettava kumppaniehdokas.
No eihan tuo mikaan unelma ole, itsetunto-ongelmainen ja empatiakyvyton tyyppi.
Niinpä niin, tarpeeksi pantavassa paketissa v.mainen luonnekin on "koukuttava" ja "kiehtova".
Eihän tuo ole pelkästään sitä, ettei osaa iloita toisen puolesta, vaan hän ei edes kestä nähdä toisen onnistuvan ja kokee huonommuutta sen takia, tarvetta lytätä tai pistää paremmaksi. Joka tapauksessa ei kuulosta unelmakumppanilta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Haastava varmasti, joo. Sinuna pysyisin kuitenkin kaukana. Kuulostaa tosiaan huonoitsetuntoiselta ja epäkypsältä tyypiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ehkä itse vähän tuollainen. Olen katkera siitä miten oma elämäni on mennyt ja pohjimmiltani kadehdin kaikkia muita. On eräänlainen defenssimekanismi vähätellä niiden muidenkaan hyvin menemisiä, ksoka silloin oma huonosti meneminen tuntuu suhteessa vähemmän pahalta.
Toisaalta mä olen välttänyt ihmissuhteita ja 15 vuotta kokonaan joten enpä tiedä millaista kaltaiseni kanssa olisi olla suhteessa. Ei ehkä helppoa.
Mullakin tämä. Tosi huojentavaa sanoa se ääneen.
Onko naikkosella ystäviä? Siis sellaisia normaaleita ja mukavia naisia, jotka ovat jaksaneet katsoa tuollaista tunteetonta ongelmaista tuuliviiriä vuosia? Vai ovatko mahdolliset ystävät yhtä ongelmaisia tai jotakin luusereita?
En huolisi tuollaista muijaa edes ystäväksi, sillä ei hänellä ole varmasti mitään kaunista sisintä. Hän on ollut lapsesta saakka luultavasti tuollainen ja ei luonne siitä kauniimmaksi muutu ikinä. Pantavaksi varmaan ihan ok, mutta vaimoksi tai lasten äidiksi täydellisen epäkelpo tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Onko naikkosella ystäviä? Siis sellaisia normaaleita ja mukavia naisia, jotka ovat jaksaneet katsoa tuollaista tunteetonta ongelmaista tuuliviiriä vuosia? Vai ovatko mahdolliset ystävät yhtä ongelmaisia tai jotakin luusereita?
En huolisi tuollaista muijaa edes ystäväksi, sillä ei hänellä ole varmasti mitään kaunista sisintä. Hän on ollut lapsesta saakka luultavasti tuollainen ja ei luonne siitä kauniimmaksi muutu ikinä. Pantavaksi varmaan ihan ok, mutta vaimoksi tai lasten äidiksi täydellisen epäkelpo tyyppi.
Et voi tätä tietää ja psykoterapialla on paljon tehtävissä, jos ymmärtää hakeutua sellaiseen. Kehitystä voi tapahtua muutenkin, jos nuoresta ihmisestä kyse. Mutta joo, vaikea ymmärtää mikä ap:ta tyypissä nykyisellään kiehtoo.
Vierailija kirjoitti:
Oon nähnyt vain kaksi (naispuolista) ystävää mutta heidän kanssa on TODELLA läheinen. Porukat asuu kuulemma ulkomailla. Ihan suomalaisia kaikki silti. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi tätä tietää ja psykoterapialla on paljon tehtävissä, jos ymmärtää hakeutua sellaiseen. Kehitystä voi tapahtua muutenkin, jos nuoresta ihmisestä kyse. Mutta joo, vaikea ymmärtää mikä ap:ta tyypissä nykyisellään kiehtoo.
En osaa sanoa. Mimmi on on lumonnut vaikka näen huonotkin puolet. AP
Tiedän pari tuollaista ihmistä. Ei ehkä se kaikkein paras mahdollinen piirre. Kuitenkin jos muuten natsaisi, en näkisi ongelmana.
Miehelle ei näköjään tarvitse edes esittää näytösluontoisesti rakastavaa, kun on ilkeä ja p*ska luonne, riittää kun on kuumis. Joo, ton kanssa vaan lapsii tekemään...
Vierailija kirjoitti:
Tiedän pari tuollaista ihmistä. Ei ehkä se kaikkein paras mahdollinen piirre. Kuitenkin jos muuten natsaisi, en näkisi ongelmana.
Noin huono itsetunto vaikuttaa ihan joka asiaan ja tekee ihmisen kanssa elämisen h.elvetin raskaaksi.
No sehän riippuu ihan täysin siitä, millaisessa ilmapiirissä haluat elää. Haluatko, että joka kerta kun onnistut jossain tai saavutat jotain merkittävää, kotona sinut lytätään maanrakoon? Tuollaisten tyyppien kanssa saa olla myös varovainen, koska joskus se ettei kestä toisen onnea johtaa tietoiseen tai tiedostamattomaan sabotointiin. Tavaroita alkaa "vahingossa" hajota tai hävitä, hän "unohtelee" tärkeitä asioita ja näistä unohduksista on sinulle haittaa jne.
Pakkohan se sitten varmaan on koittaa, miten auvoisa suhde siitä kehittyy, vai mitä, ap.
Vierailija kirjoitti:
No sehän riippuu ihan täysin siitä, millaisessa ilmapiirissä haluat elää. Haluatko, että joka kerta kun onnistut jossain tai saavutat jotain merkittävää, kotona sinut lytätään maanrakoon? Tuollaisten tyyppien kanssa saa olla myös varovainen, koska joskus se ettei kestä toisen onnea johtaa tietoiseen tai tiedostamattomaan sabotointiin. Tavaroita alkaa "vahingossa" hajota tai hävitä, hän "unohtelee" tärkeitä asioita ja näistä unohduksista on sinulle haittaa jne.
En ihmettelisi, jos sairaalloinen mustasukkaisuuskin kuuluisi tuohon lumoavan haastavaan pakettiin.
Ei kuulosta alkuunkaan unelmatyypiltä.