Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos yhteiskunnan normit eivät rajoittaisi sinua?

Vierailija
22.08.2019 |

Minä: sanoisin itseni irti raskaasta asiantuntijatyöstä, alkaisin pöytälaatikkokirjailijaksi, matkustaisin enemmän, joisin viiniä enemmän. Lapselleni sanoisin että aika alkaa tekemään enemmän ihan itse. Miesystäväni jättäisin ja pitäisin vaan nuorempia rakastajia.

Mutta ei niin ei.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua estää?

Vierailija
2/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa: minua estää juuri ne odotukset äitiyteen ja vaimona olemiseen. Velvollisuudet tehdä työtä, sillä Suomessa olet luopio jos et lähde hautaan suoraan työpaikalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa: minua estää juuri ne odotukset äitiyteen ja vaimona olemiseen. Velvollisuudet tehdä työtä, sillä Suomessa olet luopio jos et lähde hautaan suoraan työpaikalta.

Miksi välität muiden mielipiteestä niin paljon että jätät elämättä kuten haluaisit?

Vierailija
4/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua estää raha ja syvään juurrutettu ajatus velvollisuuden tunteesta muita kohtaan.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi välität muiden mielipiteestä niin paljon että jätät elämättä kuten haluaisit?

Vierailija
5/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan elämääsi rajoittavat normit ovat sun pääsi sisällä. Itse valitset, haluatko elää niiden normien mukaisesti vai et.

t. Vaativasta asiantuntijatyöstä downshiftannut, ukkonsa pihalle heittänyt ja lapsensa omatoimisiksi kasvattanut

Vierailija
6/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noissa ap:n jutuissa edes ole mitään paheksuttavaa. Ihan tavallisia juttuja. Aika nynnerö pitää olla jos ei tuon vertaa uskalla omaan elämäänsä vaikuttaa.

Vierailija
7/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän noissa ap:n jutuissa edes ole mitään paheksuttavaa. Ihan tavallisia juttuja. Aika nynnerö pitää olla jos ei tuon vertaa uskalla omaan elämäänsä vaikuttaa.

En ap, mutta onko sinulla lapsia? Jos vastasit ei, niin kannattaa miettiä kahteen kertaan.

Vierailija
8/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ap, mutta onko sinulla lapsia? Jos vastasit ei, niin kannattaa miettiä kahteen kertaan.

Lapsista täytyy kuitenkin pitää huolta eikä nuorempia rakastajia voi tuoda kotiin miten sattuu. Rahakin on kiva ettei lasten tarvitse elää köyhyydessä.

Minusta ap:n kannattaisi hankkia salasuhde. Kun lapset ovat isoja niin ukko pihalle ja muutto omaan kotiin. Kutsu sitä vaikka Elämä 2.0:ksi.

Vierailija
9/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsista täytyy kuitenkin pitää huolta eikä nuorempia rakastajia voi tuoda kotiin miten sattuu. Rahakin on kiva ettei lasten tarvitse elää köyhyydessä.

Minusta ap:n kannattaisi hankkia salasuhde. Kun lapset ovat isoja niin ukko pihalle ja muutto omaan kotiin. Kutsu sitä vaikka Elämä 2.0:ksi.

Vau! Kiitos, ajattelin, että minut lynkataan ja pahasti ajatusteni vuoksi. Lapset jo teinejä, joten ei tässä kauaa tarvitse odotella. Kiitos tsemppiviesteistä! Ehkä elämä 2 alkaa joskus täälläpäin!

Vierailija
10/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta ei oikeastaan enää rajoita, mutta vanhasta sukulaisesta huolehtiminen (itse valittu) kyllä jollain tasolla. Muita velvoitteita ei (enää) ole.

Vierailija
11/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on usein ilmavaivoja. Jos ei olisi mitään käyttäytymispaineita niin piereskelisin estoitta aina kun siltä tuntuu. Kiinassa taitaisi olla ihan ok? Ainakin sen perusteella mitä niistä turisteina puhuttu 🙄

Vierailija
12/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me Suomessa olemme kyllä pitkälle vapaita valitsemaan itse oma elämäntapamme. Se on sitten toinen juttu, jos suku tuntuu painostavan tai ns odotukset. Ne on juttuja, joista joko hankkiutuu itse eroon tai antaa niiden (eli muiden ihmisten) säädellä sinun ainutkertaista elämääsi.

Ymmärrän kyllä itsekin, että se ei ole niin mutkatonta, ennen kuin sen sitten päättää.

Vapaata tulevaisuutta kaikille :)

Vierailija
13/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhteiskunnassa ei olisi normeja, ei olisi yhteiskuntaakaan eli et voisi tehdä noita, vaan hoitaisit lapsia, paikkaisit vaatteita ja keräilisit ruokaa.

Vierailija
14/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasin vapauttaa itseni jo jonkin aikaa sitten normien kahleista. Tämän jälkeen elämä on tuntunut elämisen arvoiselta. Työssä käyn kun tarvii noihin kalliisiin harrastuksiin rahaa. Jos voittaisin lotosta, niin en kattelisi nuita pallinaamoja töissä enää sekuntiaakaan.

-M27

Vierailija
15/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin reppureissaamaan, jättäisin kaiken materian ja olisin vapaa. Lapsia ei ole, mutta asuntovelat ja aviomies häiritsee tätä suunnitelmaa.

Vierailija
16/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelisin  vain paita päällä kauppaan kassit lepattaen

Vierailija
17/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pukeutuisi ollenkaan, paisti pakkasella. En meikkaisi. Ajaisin juuri siten kuin huvittaa, hiljaa tai kovaa. Söisin lihaa, lihaa, karkkia, suklaata, enkä pesisi viikkoon itseäni. Käyttäytyisin töykeästi, jos siltä tuntuisi.  Nyt olen kiltti ystävällinen siveä nutturaope.

Vierailija
18/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin listimässä pari vihamiestäni

Vierailija
19/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläisin ja kulkisin risaisissa ja likaisissa vaatteissa hieltä haisten. Kaikkialle.

En käyttäisi rintaliivejä.

Olisin lihava ja söisin vaan karkkia ja keksiä. Tän aion toteuttaa vanhana.

Vierailija
20/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pukeutuisi ollenkaan, paisti pakkasella. En meikkaisi. Ajaisin juuri siten kuin huvittaa, hiljaa tai kovaa. Söisin lihaa, lihaa, karkkia, suklaata, enkä pesisi viikkoon itseäni. Käyttäytyisin töykeästi, jos siltä tuntuisi.  Nyt olen kiltti ystävällinen siveä nutturaope.

Nuttura jatkaa vielä: kirjoittaisin aina väärin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän