Joko olet valinnut jo oman mummo-nimesi?
Kommentit (35)
Minun suvussa kaikki on olleet mummoja, jos joskus saan lapsenlapsia niin liityn ylpeÀnÀ suvun mummojen joukkoon. Mummo. Rehellinen, jalat maassa oleva Mummo.
MeidĂ€n suvussa aina ollut kaikkia muita paitsi mummoa. Olen ensimmĂ€inen mummo ja ylpeĂ€ siitĂ€ đ
Minulla on oikeasti keskiaikainen nimi. Harvalla on.
Nimeni ei tuota ainakaan itselleni mitÀÀn ongelmaa, pÀinvastoin.
Mummu olen, mumma tahtoisin olla, kun mummu tuntuu omalta ÀidiltÀni, joka on minun lapsilleni mummu.
Minusta ei tule koskaan mummoa, ja olen siitÀ onnellinen. TÀtinÀ on ihan kiva olla. Tosin chattailen joskus nikillÀ susirumamummo.
Toivottavasti saan joskus lapsenlapsia. Olen sitten varmaan mummu. â€
TytÀr on lesbo, joten eipÀ suvun geenit jatku.
HÀvettÀÀ ja itkettÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
HÀvettÀÀ ja itkettÀÀ.
Kannattaakin vÀhÀn itkeÀ ja hÀvetÀ tuollaista asennetta tytÀrtÀsi kohtaan.
En ole valinnut, ensimmÀinen lapsista kun saa sitten esikoisensa saa valita miksi meitÀ kutsuvat. TodennÀköisesti mummo, mummi, mummi, mummaksi sitten. Anoppi esitti meille tÀstÀ aikanaa aikalailla poikkeavan toiveen (en kerro, ettei tunnisteta, meillÀ on hyvÀt vÀlit), mutta eihÀn lapset oppineet sitÀ sanomaan ja nyt hÀnen kutsumanimensÀ ei tarkoita mitÀÀn. Omanlaisensa toki.
Olen famu eli farmor. Halusin korostaa sitÀ, ettÀ olen nimenomaan isÀn Àiti. Suomen kielessÀ sitÀ versioita ei ole. MeillÀ on lÀheinen suhde Ruotsiin ja maan kieleen.
PÀivÀkodissa ja koulussa lapsenlapseni puhui minusta mummina.
Muuten aina ja edelleen famu. HĂ€nen velipuolensakin kutsuu minua famuksi.
Vierailija kirjoitti:
HÀvettÀÀ ja itkettÀÀ.
Tilaa sille joku lapsettomuus klinikan propaganda lehti, ehkÀ kÀy ottamas siemenet sisÀÀnsÀ. Ei nainen miestÀ kaipaa lapsen tekoon.
Mummu, niin kuin muutkin suvun mummut.
Mummi