Ihanaa kun on rahaa
Jos mennään esim ulos syömään, niin on varaa tilata alkupalat ja jälkiruuat. Jos menen kauppaan, niin on varaa ostaa kalaa ja juustoa. Jos joku vaate menee rikki, niin on varaa ostaa uusi ettei tarvi rikkinäisissä kävellä. Viikonloppuna voin mennä vaikka elokuviin sen sijaan että kävelen metsässä mukanauttien ulkoilmasta. Tein sen vaan siksi koska alkoi seinät kaatumaan päälle kotona ja kävely ei maksanut mitään.
En siis ole upporikas vieläkään, mutta jo se kun tietää, että ei ole konkurssissa jos otankin sen alkupalan. Aika helpottavaa...
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma ongelma on että en jaksa käyttää rahaa mihinkään ja rahaa on kuin roskaa.
En vaan jaksa.
Olen nytkin ollut kaksi päivää asunnolla koneen äärellä ja mitään en ole syönyt.
Ravintolaan ei kiinnosta mennä odottelemaan annoksia. Kaupasta voisin hakea valmisleivän tai patongin, jos jaksaisin ja kokisin sen mielekkääksi.
Käytännössä voisin ihan yhtä hyvin olla varaton työtön ja maleksia asunnossa mitään tehden.
Sinällään jännää että rahalla ei oikeastaan teekkään mitään. Se ei tarjoa mitään.
Tuo on monen rikkaan ongelma.
Yleisesti luullaan että rikkaat tuhlailevat ja elävät aktiivista elämää.
Ainoastaan uusrikkaat tekevät niin. Miljoonia perineet yleensä syrjäytyvät ja ajautuvat omiin oloihinsa.
Heidän osuutensa ilmaston lämpenemiseen on hyvin pieni.
Hieno esimerkki on ettei rikkaalla ole koskaan ajokorttia tai autoa. Hän voi tarvittaessa ostaa kyydin koska tahansa haluaa, mutta usein hän ei halua muuta kuin olla vain rauhassa.
Sellaisia ovat upporikkaat.
Ei vaan hyvin suuri. Jos polttavat rahansa sitten se on pieni. Raha pankissa lainataan etenpäin ilmastoa tuhoavaan toimintaan.
Voi sen ajatella noinkin.
Totta on että usein superrikkailla ei ole autoa ja elävät todella autenttisesti ja pukeutuvat usein hyvin nukkavieruisesti.
Tai sitten elävät todella askeettisesti ja pukeutuvat nukkavierusti.
Ihanaa kun mies maksaa kaiken ja saan kaikki omat rahat säästöön. Saan siitä sairasta tyydytystä.
Tuttuja tunteita. Ihanaa kun on rahaa. Tosin en kyllä juuri mitään osta, mutta se on mahtava tunne, että _voisi_ ostaa.
Ja itsellä sama kun monella muullakin että on nähnyt myös sen köyhän puolen. Siksi kai tätä nykyhetkeä niin paljon arvostaakin.
Vierailija kirjoitti:
Oon tällä hetkellä työttömänä, ja mulla riittää tuista hyvin noihin kaikkiin :D
Suomi on niin mätä.
Vierailija kirjoitti:
Oon tällä hetkellä työttömänä, ja mulla riittää tuista hyvin noihin kaikkiin :D
Suomi on niin mätä.
Tiedän ton tunteen. Elin kymmenen vuotta tuilla ja koko ajan piti laskea mihin kaupassa riittää rahaa. Sitten sain töitä ja ensimmäisestä palkasta, 1600€, riitti vaikka mihin.
Ihanaa kun ei enää tarvitse välittää hinnoista ollenkaan.