Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanaa kun on rahaa

Vierailija
22.08.2019 |

Jos mennään esim ulos syömään, niin on varaa tilata alkupalat ja jälkiruuat. Jos menen kauppaan, niin on varaa ostaa kalaa ja juustoa. Jos joku vaate menee rikki, niin on varaa ostaa uusi ettei tarvi rikkinäisissä kävellä. Viikonloppuna voin mennä vaikka elokuviin sen sijaan että kävelen metsässä mukanauttien ulkoilmasta. Tein sen vaan siksi koska alkoi seinät kaatumaan päälle kotona ja kävely ei maksanut mitään.
En siis ole upporikas vieläkään, mutta jo se kun tietää, että ei ole konkurssissa jos otankin sen alkupalan. Aika helpottavaa...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on totta!

Vierailija
2/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs tähän muuta sanois kuin että kivat sulle vaan ja nauti kun sitä vielä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kuulostaa kivalta, voi kun olis itselläkin noin.

Vierailija
4/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on kivaa mutta ei sen eteen viitsi elämäänsä tuhlata. Lottopelejä jos vaikka voittaisi.

Vierailija
5/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tällä hetkellä työttömänä, ja mulla riittää tuista hyvin noihin kaikkiin :D

Vierailija
6/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan itse säästöön 800-1000 e kk. Ihanaa kun ei ole mitään ostotarvetta. Ostan sen mitä tarvitsen.

Vierailija
7/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on hetkittäin tuollainen tilanne ja ihan oikeasti nautin siitä todella paljon. Jos ansiosidonnaisen maksupäivän aikaan edellisestä päivärahasta on jäänyt esim satanen jäljelle. Että osasin pihtailla oikein.

Edelleen odotan lottovoittoa. Se on ainoa realistinen tapa minulle rikastua muuten.

Vierailija
8/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa!

Tosin noin se on minulla aina ollut, lapsesta saakka. Ei syytä brassailla.

Vierailija
9/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi jees-

Vierailija
10/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten nautin siitä ettei kaupassa tarvitsekatsella mitä mikäkin maksaa. Ostan aina sen tai sitä mitä tekee mieli. En valitse kauppoja minkään tarjousten tai korttien vuoksi, käyn Lidlissä jos siltä tuntuu, mutta useimmiten siinä kaupassa missä on eniten tilaa (ei jonoja / parkkiksia riittävästi).

Perheemme tulot on noin 150 000 vuodessa, joten ei mitään rikkaita, mutta ei nyt köyhiäkään. 1000-1500€ sais kuluja karsittua helposti jos tarve tulisi, mutta nyt ei juuri ole näköpiirissä tarvetta tälle.

Vierailija
11/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee kyllä elämän helpoksi. Raha tulee rahan luokse, se on totta. Kun voi ostella mitä tahtoo ja rahaan on yli tarpeiden, niin eipä sitten halutakkaan laittaa sitä menemään ruhtinaaliisesti. Alkaa arvostamaan kaikkea muuta hyvää oloa näin ikäihmisenä. On todella onnellinen ,kun ei ole mitään vaivoja ja läheiset on ok. Kiitollinen on se jokapäiväinen olotila.

Vierailija
12/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ongelma on että en jaksa käyttää rahaa mihinkään ja rahaa on kuin roskaa.

En vaan jaksa. 

Olen nytkin ollut kaksi päivää asunnolla koneen äärellä ja mitään en ole syönyt. 

Ravintolaan ei kiinnosta mennä odottelemaan annoksia. Kaupasta voisin hakea valmisleivän tai patongin, jos jaksaisin ja kokisin sen mielekkääksi.

Käytännössä voisin ihan yhtä hyvin olla varaton työtön ja maleksia asunnossa mitään tehden.

Sinällään jännää että rahalla ei oikeastaan teekkään mitään. Se ei tarjoa mitään.

Vierailija
13/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan jaksa. 

Olen nytkin ollut kaksi päivää asunnolla koneen äärellä ja mitään en ole syönyt. 

Ravintolaan ei kiinnosta mennä odottelemaan annoksia. Kaupasta voisin hakea valmisleivän tai patongin, jos jaksaisin ja kokisin sen mielekkääksi.

Käytännössä voisin ihan yhtä hyvin olla varaton työtön ja maleksia asunnossa mitään tehden.

Sinällään jännää että rahalla ei oikeastaan teekkään mitään. Se ei tarjoa mitään.

Lenin oli siis oikeassa.

Vauraus veltostuttaa ja tekee apaattiseksi.

Siksi on hyvä leikata suuria siivuja pääomasta ja pistää jakoon.

Vierailija
14/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla ei saa mielikuvitusta.

Vierailija
15/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan jaksa. 

Tuo on monen rikkaan ongelma.

Yleisesti luullaan että rikkaat tuhlailevat ja elävät aktiivista elämää. 

Ainoastaan uusrikkaat tekevät niin. Miljoonia perineet yleensä syrjäytyvät ja ajautuvat omiin oloihinsa. 

Heidän osuutensa ilmaston lämpenemiseen on hyvin pieni.

Hieno esimerkki on ettei rikkaalla ole koskaan ajokorttia tai autoa. Hän voi tarvittaessa ostaa kyydin koska tahansa haluaa, mutta usein hän ei halua muuta kuin olla vain rauhassa.

Sellaisia ovat upporikkaat.

Vierailija
16/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, höpö...

Vierailija
17/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan jaksa. 

Ainoastaan uusrikkaat tekevät niin. Miljoonia perineet yleensä syrjäytyvät ja ajautuvat omiin oloihinsa. 

Hieno esimerkki on ettei rikkaalla ole koskaan ajokorttia tai autoa. Hän voi tarvittaessa ostaa kyydin koska tahansa haluaa, mutta usein hän ei halua muuta kuin olla vain rauhassa.

Ei vaan hyvin suuri. Jos polttavat rahansa sitten se on pieni. Raha pankissa lainataan etenpäin ilmastoa tuhoavaan toimintaan.

Vierailija
18/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan jaksa. 

Ei vaan hyvin suuri. Jos polttavat rahansa sitten se on pieni. Raha pankissa lainataan etenpäin ilmastoa tuhoavaan toimintaan.

Voi sen ajatella noinkin.

Totta on että usein superrikkailla ei ole autoa ja elävät todella autenttisesti ja pukeutuvat usein hyvin nukkavieruisesti.

Vierailija
19/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kieltämättä kivaa kun voi ostaa melkein mitä haluaa.  Muistan kyllä ikuisesti myös köyhemmät ajat lapsuudesta ja nuoruudesta, joten tätä osaa oikeasti arvostaa. Matkustellaan, harrastetaan mitä halutaan, ostetaan laadukasta ruokaa, on varaa käydä kauneushoidoissa, sisustaa kotia, laittaa puutarhaa ym. Ihan hirveästi ei elämä muuttuisi vaikka voittaisinkin lotossa. Ehkä sitten lentäisi business-luokassa tms. ja kävisi useammin fine dining paikoissa. Ostaisin myös taidetta enemmän. Onnellisuuteen en kuitenkaan tarvitse yhtään tätä enempää rahaa tai materiaa. 

Vierailija
20/26 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen nyt onnellinen kun rahaa riittää aika huolettomaan elämiseen. Ei tartte laskea, päättää mikä lasku on tärkein, pihistellä ruuasta..

Mutta paras asia on se rentous. Ah, ihanaa. Mä olin vuosia ja vuosia ihan huomaamattakin stressaantunut ja peloissani. Koin kovaa painetta saada edes jotain säästöjä pahan päivän varalle.. siis oikeesti muutama kymppi kuussa säästöön, ei se oikeesti mitään auta sillon kun auto hajoaa, lapset on sairaana ja lämminvesivaraaja vuotaa.

Nyt ei tartte stressata. Melkeen vois välillä itkeä onnesta.

Ostin tänään kahvilassa cappucinon ja täytetyn croissantin 9,50€. Ihan ja vaan kun halusin ja voin. Toista se oli ennen.