Missä töissä voi helposti ottaa välillä vapaata, esim. pitää pitkiä viikonloppuja?
Kommentit (26)
Olen yrittäjä ja teen töitä milloin haluan. Pidän pitkiä viikonloppuja ja lomaa vuodessa ainakin viisi viikkoa. Välillä olen pitempää päivää, mutta niin kuin tänään, ajattelin tehdä vain noin neljä tuntia töitä. Nyt olen kahvitauolla.
Tilitoimistossa asiantuntijatyössä, liukuva työaika. Omien töiden puitteissa voi päättää mihin aikaan menee töihin/lähtee töistä ja pitää ylimääräisiä vapaita.
Järkkäri, keikkahommia tapahtumissa. Voin tehdä töitä niin paljon tai vähän kuin itse haluan.
Jos tekee toiminimellä itsenäisesti työtä niin silloin voi, esim. fysioterapeutti, puheterapeutti jne.
Helsingin kaupungilla näyttää onnistuvan hyvin helposti, myös turhat saikuttelut (krapulapäivät) menee helposti läpi. Vierestä seurannut.
Suurimmassa osassa asiantuntija- ja virastotyötä. Meillä ei esim. ole erikseen määritelty mitään kesä- ja talvilomia vaan vuosilomia on tietty määrä ja kukin pitää miten tykkää. Työnantaja puuttuu lomiin ainostaan silloin jos kaikki haluavat olla lomalla samaan aikaan (tietty määrä porukkaa ja asiantuntemusta on oltava aina paikalla).
Yksikin työkaveri pitää ympäri vuoden pitkiä viikonloppuja eikä yhtään pitkää lomaa ja toinen on talvella Thaimaassa yli kuukauden putkeen ja koko loppu vuoden ilman lomia sitten töissä. Työnantajan kannaltahan nämä vähän eilailla lomia pitävät ovat hyvä juttu, kun he ovat automaattisesti silloin heinäkuussa töissä, jolloin kaikki muut haluavat olla lomalla.