Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etäisä ja palvova lapsi

Vierailija
22.08.2019 |

Mitä pitäisi tehdä kun 8-vuotias poika palvoo isäänsä ja elättele toiveita siitä, että voisi asua isän luona puolet ajasta. Usein kun poika on ollut isällä viikonlopun, hän kertoo että pian he muuttavat johonkin upeaan asuntoon ja siellä hän aikoo olla siellä joka toinen viikko, samaan tapaan kuin täällä päin monet eroperheiden lapset. Totuus eromme taustalla on se että miehellä oli pahat päihdeongelmat. Välillä tapaamiset ovat olleet kokonaan katkolla koska miehellä on ollut putki päällä. Mies kyllä rakastaa poikaa uskon niin, mutta ei ole koskaan hoitanut vanhemman velvollisuuksia. Wilma, vaattehuolto, harrastukset, jopa ruokkiminen ja hygieniasta huolehtiminen on mahdotonta miehelle ja ne ovat olleet koko pojan elämän ajan täysin minun vastuullani. Olen tietysti vihainen miehelle koska hän tuhosi päihteidenkäytöllään koko elämämme ja jätti kaiken lastenhoitotyön minulle, mutta en vello vihassa vaan elän omaa elämää lapsen kanssa. En ole mustamaalannut isää pojalle, mutta tuntuu aika oudolle, että pojalla on tuollainen fantasiamaailma ihanasta isästä. Olen yrtittänyt varovasti topuutella niitä haaveita. Miten kannattaisi toimia. Isään en luota pätkääkään mutta toivoisin että pojasta kasvaisi tasapainoinen ihminen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänen palvoa, mutta älä lietso lisää tällaisia kuvitelmia hänelle.

Poika on siinä iässä että hyvin tyypillistä tämä. Menee muutamassa vuodessa ohi.

Hienoa että heillä on hyvä suhde kuitenkin.

Vierailija
2/6 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kai aika usein nimenomaan idealisoivat juuri tuollaista hulttiovanhempaa. Ehkä se on jonkinlaista totuuden kieltämistä, eli lapsikin huomaa vanhemman olevan kelvoton huoltaja, mutta uskollisuus vanhempaa kohtaan pakottaa uskomaan kaikki katteettomat lupaukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä pilaa fantasian itse itsestään jos on pilatakseen.

Toisaalta pienen pojan ihailu saattaa olla asia, joka tuo hänen elämäänsä rakennetta ja lopulta fantasia muuttuu todeksi. Jopa allekirjoittaneen kaltainen roisto sai elämänsä haltuun lapsen katseen alla.

Lapsen etu on, että hänen molemmat vanhempansa ovat rakastavasti paikalla hänen elämässään. Ole iloinen lapsesi puolesta ja siitä että vaikka ex-kumppanillasi saattaa olla elämänhallinta kateissa hänellä kuitenkin on sydän paikallaan.

Vierailija
4/6 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä jätkä kirjoitti:

Toisaalta pienen pojan ihailu saattaa olla asia, joka tuo hänen elämäänsä rakennetta ja lopulta fantasia muuttuu todeksi. Jopa allekirjoittaneen kaltainen roisto sai elämänsä haltuun lapsen katseen alla.

Lapsen etu on, että hänen molemmat vanhempansa ovat rakastavasti paikalla hänen elämässään. Ole iloinen lapsesi puolesta ja siitä että vaikka ex-kumppanillasi saattaa olla elämänhallinta kateissa hänellä kuitenkin on sydän paikallaan.

Onnea että olet saanut elämäsi haltuun. Tietysti on ihanaa että minun lapseni isä rakastaa lasta, mutta  yksinhuoltajaäidin näkökulmasta rakkaus on kaikkein eniten tekoja. Välillä tuntuu ettei ole paskan väliä sillä että miehellä on sydän paikallaan. Hän voi kännissä itkeskellä miten lapsi on rakas ja miten huono hän itse on. Lapsen hoitamisessa on paljon tekemistä, se alkaa aamulla sillä että herättää ja lähettää kouluun ja loppuu siihen että illalla ennen nukkumaanmenoa ripustaa pyykit. Välissä on omat työt, wilma-viestit, vanhempainillat, harrastuskuskaukset, läksyt, ruuat, kasvatuskeskustelut, kaverisynttärit, hammashoitolat, iltasadut ja niin poispäin. Koska lapsen isä on renttu, niin minulla on iso kuorma kannettavana lapsen hoidossa ja sen kuorman kantaminen päivästä, viikosta ja vuodesta toiseen on sitä rakkautta. Toivoisin että renttuisät tekisivät jotain konkreettista hyvää lapselle jos kerran heitä niin rakastavat.

Vierailija
5/6 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmä jätkä kirjoitti:

Onnea että olet saanut elämäsi haltuun. Tietysti on ihanaa että minun lapseni isä rakastaa lasta, mutta  yksinhuoltajaäidin näkökulmasta rakkaus on kaikkein eniten tekoja. Välillä tuntuu ettei ole paskan väliä sillä että miehellä on sydän paikallaan. Hän voi kännissä itkeskellä miten lapsi on rakas ja miten huono hän itse on. Lapsen hoitamisessa on paljon tekemistä, se alkaa aamulla sillä että herättää ja lähettää kouluun ja loppuu siihen että illalla ennen nukkumaanmenoa ripustaa pyykit. Välissä on omat työt, wilma-viestit, vanhempainillat, harrastuskuskaukset, läksyt, ruuat, kasvatuskeskustelut, kaverisynttärit, hammashoitolat, iltasadut ja niin poispäin. Koska lapsen isä on renttu, niin minulla on iso kuorma kannettavana lapsen hoidossa ja sen kuorman kantaminen päivästä, viikosta ja vuodesta toiseen on sitä rakkautta. Toivoisin että renttuisät tekisivät jotain konkreettista hyvää lapselle jos kerran heitä niin rakastavat.

Eli siis ongelmasi ei ole huoli lapsen parhaasta vaan tilanteen epäoikeudenmukaisuus sinun itsesi osalta. Koet varmaankin myös, että renttuisä saa lapsesi rakkauden "ilmaiseksi" samalla kun sinä teet kaiken työn.

Ymmärrät varmasti ettei ongelma siksi ole isän ja pojan välillä vaan sinun ja exäsi välillä.

Toinen juttu on se, että koska olette eronneet sinun ei tarvitse eikä kuulu kuunnella hänen kännistä syyllisyysmasturbointiaan. Se ei ole edes huutoetäisyydellä oikeasta katumuksesta, vaan osa hänen ongelmaansa, jokta todellakin on hänen ongelmansa. Ei sinun.

Kun lapsesi kerran aikuistuu hän tulee näkemään ja ymmärtämään selkeästi millainen kuvio hänen lapsuudessaan vallitsi ja rakastamaan sinua entistä enemmän, koska mahdollistit omalla toiminnallasi myös isän mukana olemisen hänen elämässään. Myös suhde isään muuttuu kun ymmärrystä alkaa tulla lisää.

Vierailija
6/6 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se poika vielä putoaa maan pinnalle jossain vaiheessa, kun näkee, että puheet ja todellisuus eivät kohtaa. Onneksi silloin lohduttamassa on äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän