Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain neljännes potee ilmastoahdistusta

Gretan miljoonavene
22.08.2019 |

Näin uutisoitiin Sitran tutkimusta niin Ylellä kuin Maikkarillakin. Etenkin Ylen ja Hesarin uutisoinnista voisi päätellä, että se on jokaisen suomalaisen suurin huolenaihe. Vaan eipä olekaan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mittasuhteet kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku voisi tuolle neljäsosallekin vinkata ettei Suomi promillepäästöillään voi vaikuttaa ilmastonmuutokseen. Että syökää jatkossakin mitä haluatte, liikkukaa niinkuin haluatte ja lomailkaa missä haluatte. Nauttikaa elämästä!

Entä miten neuvosi muuttuisi, jos Suomi olisikin vastuussa kaikista päästöistä maailmassa?

Sitten yhteisillä päätöksillä ja teoilla olisi jotain merkitystä. Ei ole mitään hyötyä säästää 10 senttiä maitolitrasta, jos samaan aikaan ostaa 100€:lla sisäfilettä.

Mutta miksi juuri Suomi on sinun mielikuvissasi se, joka saa erivapauden olla välittämättä?

Maapallo koostuu useista Suomen kokoisista alueista, joten eivätkö ne kaikki voi ihan samalla periaatteella vinkata itselleen etteivät voi vaikuttaa mitenkään ilmastonmuutokseen?

Eihän missään ole noin sanottu. Jos vaikutuksista puhutaan, niin vaikka kaikki suomalaiset muuttaisivat telttaan ja ryhtyisivät omavaraistalouteen, niin sillä ei ole kärpäsen peen verran vaikutusta kokonaisuuteen. Joten turha tässä mitään ahdistusta asiasta on ottaa.

Mutta noin voi ajatella jokaikinen ihminen tällä pallolla. Että vaikka kaikki juuri tämän valtion / osavaltion / kaupungin / kylän - missä nyt itse satunkaan asumaan - asukkaat muuttaisivat telttaan ja ryhtyisivät omavaraistalouteen, sillä ei ole kärpäsen peen verran vaikutusta kokonaisuuteen. Niin kuin ei olekaan. Joten turha on kenenkään mitään ahdistusta tästä asiasta ottaa?

Vierailija
22/22 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ahdistu ilmastouhkista, sillä ahdistuminen ei millään tavoin edistä ongelman ratkaisua. Se on kuitenkin selvä, että asialle on tehtävä ripeästi paljonkin, jotta saadaan co2-päästöt alas. Itse olen aloittanut vaihtamalla kokonaan uusiutuviin polttoaineisiin. t. Rationalisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi