Naiset ja lyhyt hame työpaikalla
Miksi töihin pitää tulla lyhyessä hameessa? Haluavatko naiset kerätä katseita, sekoittaa mieskollegoiden ajatukset vai onko vaan kiva "tuulettaa pimppaa"? Viimeksi tänään katselin kokouksessa vastapäätä istuvan 4-kymppisen blondin sieviä pitsipikkuhousuja kun tämä istui jalat harallaan minua vastapäätä. Kieltämättä sitä ajatukset välillä hieman harhailivat tylsistä lakiasioista ihan toisiin juttuihin, mutta oliko tämä tahallinen vai tuottamuksellinen teko tältä blondilta?
Kommentit (26)
Naitavaa ainesta tuollainen misu...antaa selvän vinkin..
Vierailija kirjoitti:
Jokainen "tasokas" ja älykäs, kaunis ja tavallisen näköinen itsenäinen nainen (rumia naisia ei ole) kulkee ihan juuri niissä vaatteissa kuin itse haluaa niin kauan kun siveelllisyyden ja sopivaisuuden rajaa ei rikota.
Joten minihame, lyhyt toppi mikä tahansa mikä itsestä hyvältä tuntuu. Jos työpaikalla on pukeutumiskoodi, sen mukaan, muuten aivan vapaasti oman mieltymyksen mukaan.
Yksikään räkäinen äijä ei voi tulla määräämään hameeni pituutta tai kaula-aukkoni kokoa.
En muista yhdenkään äijän tulleen kysymään voinko pukeutua paskaisiin rikkinäisiin ja usein jopa haiseviin verkkareihin. Voinko esitellä kaljamahaani rikkinäisessä t-paidassa? Voinko haista ja kulkea peseytymättömänä?
Yhdenkään naisen minihame ei todellakaan maailmaani mullista, mutta noitten rääsykasojen kanssa en halua olla tekemisissä millään tavalla. Onneksi meillä työssä ei sellaisia katseltasi sekuntiakaan.&n
Niin, saa vaatteet itse päättää. Se on totta. Mutta samalla lailla, kun miesten verkkarit, niin naisen iso kaula-aukko tai minihame töissä herättää hieman ryhmän vaikutelman. Sille vain ei myöskään voi mitään. Jos sillä ei ole väliä, niin siitä vain. Totuus se kuitenkin on, ettei yleensä tämän kaltaisesti pukeutuvia oteta tosissaan. Valitettavasti se mitä vietimme ulkonäöllä toiselle vaikuttaa paljon suhteutumiseemme, vaikka kuinka väittäisimme toisin.
Naisilla minihameet ja isot kaula-aukot on sallittua itsensäpaljastelemista. Itse ajattelen heidän nauttivan siis siitä. Inhottavaa siinä on se, että kaikki eivät nauti tirkistelystä. Toki osa nauttii.
Vierailija kirjoitti:
Naitavaa ainesta tuollainen misu...antaa selvän vinkin..
Voi se olla myös idioottitesti. Saattaa (sekä joku muukin saattaa seurata) sivusilmällä seurata reaktioitasi kiinnostuneena ja todeta, ettet enää ole kärryillä käsiteltävästä asiasta.
Sitten voi iskeä vyön alle (tai palleaan) asiakysymyksellä. Etkä pysty vastaamaan, kun et ole kuunnellut palaverin asiakeskustelua viiteen minuuttiin.
Miten sinä AP pystyit katselemaan kokouksessa vastapäätä istuvan 4-kymppisen blondin sieviä pitsipikkuhousuja?
Oman kokemukseni mukaan kokouksissa istutaan aina pöydän äärellä. Onko teillä lasipöytä kokoushuoneessa? Ja eikö sinulla ollut edessäsi läppäriä tai muistiinpanoja lainkaan, vai olivatko nekin läpinäkyviä?
Jokainen "tasokas" ja älykäs, kaunis ja tavallisen näköinen itsenäinen nainen (rumia naisia ei ole) kulkee ihan juuri niissä vaatteissa kuin itse haluaa niin kauan kun siveelllisyyden ja sopivaisuuden rajaa ei rikota.
Joten minihame, lyhyt toppi mikä tahansa mikä itsestä hyvältä tuntuu. Jos työpaikalla on pukeutumiskoodi, sen mukaan, muuten aivan vapaasti oman mieltymyksen mukaan.
Yksikään räkäinen äijä ei voi tulla määräämään hameeni pituutta tai kaula-aukkoni kokoa.
En muista yhdenkään äijän tulleen kysymään voinko pukeutua paskaisiin rikkinäisiin ja usein jopa haiseviin verkkareihin. Voinko esitellä kaljamahaani rikkinäisessä t-paidassa? Voinko haista ja kulkea peseytymättömänä?
Yhdenkään naisen minihame ei todellakaan maailmaani mullista, mutta noitten rääsykasojen kanssa en halua olla tekemisissä millään tavalla. Onneksi meillä työssä ei sellaisia katseltasi sekuntiakaan.