Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOKERIKOUKKU, miten päästä eroon?

Vierailija
21.08.2019 |

Otsikossa tulikin jo kaikki olennainen.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi kun syö sokeria niin aika vaikeaa, kun elimistö ei enää pysty sulattamaan mitään muuta ja rasva-aineenvaihduntakaan ei meinaa millään käynnistyä.

Vierailija
22/33 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeat pitää korvata nimenomaan leivällä. Ei tietenkään valkoista vehnää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jotain todella pahoja karkkeja ja vedä niistä överi niin että oksettaa. Ja tutkiskele sitä oloa tarkkaan. Sen kun aina palautat mieleen kun tekee mieli, on mahdollista vähentää.

Huom VÄHENTÄÄ. On epärealistista ja vahingollista luulla että absolutismi olisi oikea tie.

Vierailija
24/33 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sokerittomia karkkeja. Eivät ole erityisen hyviä ja vatsa menee ruikulle mutta ne ovatkin vain hyviä asioita kun yrittää vähentää.

Vierailija
25/33 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mämmi on ihan järkyttävän täyttävää. Syö sitä.

Vierailija
26/33 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sokerittomia karkkeja. Eivät ole erityisen hyviä ja vatsa menee ruikulle mutta ne ovatkin vain hyviä asioita kun yrittää vähentää.

Ei. Jos oikeasti haluaa irti sokerikoukusta, niin pitää olla ilman makeaa. Yhtäältä siksi, että oppii saamaan makunautinnon muista aineista ja toiseksi suolistobakteerien takia. Sokeri kokonaan pois, korkeintaan elintarvikkeita, joissa on sokeria, mutta niitäkin kohtuudella (esimerkiksi salaatinkastikkeet ja ketsupit ovat melkoisia sokeripommeja). Jos ylläpitää riippuvuutta makean makuun ja suolistobakteerikantaa, joka suosii makeaa, niin riippuvuus ei ikinä poistu.

Olen itse ollut alkuvuoden täysin sokerittomalla eikä enää tee yhtään tiukkaa. Yhden kerran söin makeaa, kun olin ulkona syömässä ja ateriaan kuului makea jälkiruoka. Sitäkään en pystynyt enää syömään kokonaan, kun maistui äklön makealta.

Vierailija
27/33 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Älä laita sokeria suuhun, älä ota sitä edes käteen. Oletan että käyt kaupassa: älä laita sokeria ostoskoriin, älä piippaa ja maksa sitä kassalla.

Onko tämän nyt niin vaikeaa? Etkö ole oman itsesi herra? Sokeriko sinua ohjaa eikä omat aivot? Ihme zombeja, kun ei edes tiedetä miten lopettaa sokerin mässyttely. Pitäisi varmaan saada jokin ihmepilleri, joka tekee kaiken puolestasi, kun oma tahdonvoima on niin lössö.

Vierailija
28/33 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin tuskailen sokeri riippuvuuden kanssa. olen monesti yrittänyt lopettaa, mutta jo keskipäivällä pään särky käy liian kovaksi ja huono olo tulee jo aiemmin. lähtee vain ja ainoastaan sokeri övereillä. auttakaa!!

Vierailija
29/33 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä pääse.

Vierailija
30/33 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiop