Hormonikierukan käyttöaika
Havahduin juuri että mulla on ollut hormonikierukka jo seitsemän vuotta! Täytyy varata aika kierukan vaihtoon. Kauanko te olette pisimmillään pitäneet samaa kierukkaa?
Kommentit (9)
Kymmenen vuotta, tosin se ei ollut ehkäisyyn vaan kivuliaisiin kuukautisiin. Ehkäisyteho ei ilmeisesti riittäisi niin pitkään.
Niin kauan pitäisi toimia kuin ei tule vuotoja. Vaihdoin vajaan 8 vuoden jälkeen, kun alkoi tulla tiputtelua. Kävin säännöllisesti gynellä ja sanoi että noin voi tehdä.
12v. Tosin ehkäisytarve jo ennätti loppua, mutta kävin vuosittain gynellä eikä hän nähnyt tarvetta poistaa. Vähän kyllä kirpaisi, kun vihdoin revittiin pois.
Mulla on ollut 5,5 vuotta vasta, mutta aion pitää vielä vuoden ainakin. Tai siihen asti kun tiputtelu alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan pitäisi toimia kuin ei tule vuotoja. Vaihdoin vajaan 8 vuoden jälkeen, kun alkoi tulla tiputtelua. Kävin säännöllisesti gynellä ja sanoi että noin voi tehdä.
Minulla on tullut niukat kuukautiset säännöllisesti koko kierukan ajan, kohta 6 vuotta. Nyt on vuodot alkaneet runsastua, mutta lääkäri sanoi, että 7 vuotta voi pitää huoletta. Minulla on kierukka runsaiden vuotojen vuoksi, joten jos ne vuodot käyvät ongelmallisiksi, menen vaihdattamaan kierukan jo ennen kuin 7 vuotta tulee täyteen.
Mulla myös ollut seitsemän vuotta ja vuoden verran tullut sellaista vähäistä ruskeaa vuotoa silloin tällöin. Onkohan jo ihan finaalissa? Voisiko ottaa jo kokonaan pois, ikää kuitenkin 42v.
Seitsemän vuotta alkaa olla maksimi.