Erotatko toisistaan luonnonkiharat ja curly girl hiukset?
Luonnonkihara hius on aina vähän karhea ja kuivan näköinen, mutta eikös tähän samaan pyritä myös curly girl metodilla.
Kommentit (19)
Curly girlillä on tarkoitus saada ne luonnonkiharat paremman näköisiksi. Ei sillä kiharoita saa, jos oma hius ei luonnostaan kiharru.
Kysyt tuossa, että mitä eroa on luonnonkiharalla ja luonnonkiharalla? Curly girl nimittäin tuo vaan paremmin esille oman luonnonkiharan. Ei se ole mikään taikakeino saada kiharaa tukkaa, jos on luonnostaan suorat hiukset. :D
Eikö curly girlin päämäärä ole nimenomaan kosteutetut kiharat, ei kuivat? Ja eikö kyseessä ole luonnonkiharan tuominen esiin?
Vierailija kirjoitti:
Curly girlillä on tarkoitus saada ne luonnonkiharat paremman näköisiksi. Ei sillä kiharoita saa, jos oma hius ei luonnostaan kiharru.
Hentoon hiuslaatuun voi kyllä saada. Mulla ainakin se ploppaaminen + geeli ihan tekee kiharat, vaikka luonnostaan hius on piikkisuoraa. Samaan tapaan se tukka kihartuu T-paidan sisälle kiharoille rytättynä kuin vaikka leteillä kuivuessa.
Entäs kihartaminen raudalla? Entäs kihartaminen rullilla yön yli? Entäs permanentti?
Kiharoitahan löytyy ja paljon.
oma cg- tarina. Eli olen aina pitänyt hiuksiani piikkisuorina. Hiukseni ovat paksut, jäykät ja karheat. Jos olen joskus erehtynyt värjäämään hiuksiani, niin olen huomannut, että esim. kestoväri ei tartu.
jotain curly-juttua olen aikaisemmin huomannut, kun märät hiukset kihartuvat korkkiruuveille mutta kuivuessaan suoristuvat. Hiukseni myös takkuuntuvat ja "huopuvat" , jos en kampaa niitä pesun jälkeen.
olen aina haaveillut kiharista hiuksista. Kun olen pari kertaa elämäni aikana ottanut permanentin, niin kampaaja on tehnyt siitä liian säkkärän, vaikka kuinka olen varoitellut, he eivät ole uskoneet, että hiukseni eivät ole niin taipumattomat ja piikkisuorat, miltä vaikuttaa.
Esim. jos teen nutturan, niin hiukset pysyvät kiharana parikin päivää nutturan avaamisen jälkeen.
olen kokeillut cg:tä nyt kk. ja minulla on kiharat hiukset! tosin latvat on kiharammat ja päälaki on litteä.
kihara latvoissa tosin näyttää takkuiselta tahmaiselta sotkulta eikä kiillä.
ennen pesin hiukseni pari kertaa viikossa pelkällä shampoolla ja hiukseni olivat kiiltävät ja suorat ellen pistänyt niitä nutturalle yön ajaksi, jolloin sain kauniit silkkiset kiharat aamuksi.
Nyt olen totuttanut hiukseni erilaisiin hiusnaamioihin ja hiuksiin jätettäviin hoitoaineisiin ja ylläripylläri, nykyään hiukseni pelkällä shampoolla pestynä, ovat kuivat, lentävät korput. Eli hiukset tottuvat siihen, millä aineilla niitä peset. kun olen totuttanut hiukseni siihen, että pesen ne hoitoaineilla ja vielä pesun jälkeenkin pistän niihin öljyjä ja hoitoaineita, niin ne ei ole, paradoksaalista kyllä, yhtään kiiltävämmät kuin alussakaan, jolloin niille riitti vain se shampoopesu mutta nyt ne tosiaan tarvitsevat sen hoitoaine- kuorman ollakseen kiiltävät ja terveennäköiset.
kuinka paljon tässä on shampoo-firmojen näpit pelissä? Tulee paljon kalliimmaksi hankkia ne kaikki tökötit kylppäriin, kun ennen selvisi vain yhdellä shampoolla. kyllähän hiukset ennenkin meni suortuville ja "kihartui" jos ne oli liasta tahmeat.
.
Curlyt näyttää likaiselta, normikiharat ei. Ihmettelen kuinka tämä äklöilmiö on saanut näin paljon asiakkaita. No hölmöt maksaa ja trendin keksivät kiittää. Voin kertoa ettei kestä kauaa tää trendi. Kupla puhkeaa pian.
Mulla on luonnonkiharat hiukset ja ne ovat sitä AINA käsittelystä riippumatta. Eli hius vääntyy kiharaan, vaikka yrittäisin kuinka kammata sen suoraan.
Luonnonkihara hius on luonnostaan kuivempi kuin suora ja tarvitsee siksi paljon kosteutusta. Väärällä hoidolla kihara hius myös näyttää kuivlta hampulta ja riittävällä kosteutuksella se on terveen ja joustavan näköinen. Curly girl on tarkoitettu luonnonkiharan hoitoon, suorahiuksinen ei saa sillä taiottua kiharoita. Olen hyvin suoratukkainen ja jos ploppaan ja laitan geeliä saan sillä "kiharat" jotka suoristivat hetkessä. Ei cg-kiharat ole mitkään feikkikiharat.
Erotan kyllä oikeasti luonnonkiharan ja sitten nämä "väkisin" väännetyt kiharat toisistaan. Tätä jälkimmäistä näkee valitettavasti nykyään usein, eli se ohut tukka on sellaisena takkukiharapesänä päässä, etenkin takaraivolta näyttää tosi epäsiistiltä monella. Tää jälkimmäinen on tulosta tosta Curly girl hypetyksestä, kun jokainen kuvitteee, että kyllä siellä se luonnonkihara on, kun vaan tarpeeksi tunkee aineita päähän, lutsuttaa ja ploppaa. Oikeasti sen "kiharan" saisi siistimmin, ja vähemmällä vaivalle, ihan vaikka kihartimella tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
Curlyt näyttää likaiselta, normikiharat ei. Ihmettelen kuinka tämä äklöilmiö on saanut näin paljon asiakkaita. No hölmöt maksaa ja trendin keksivät kiittää. Voin kertoa ettei kestä kauaa tää trendi. Kupla puhkeaa pian.
Ei ole metodin syytä jos porukat ei osaa pestä hiuksiansa tai heillä on väärät tuotteet käytössä. Vaikka jokin tuote on metodissa hyväksytty, ei se silti sovi kaikille. Suomessa marketeissa myytävissä tuotteissa on usein tosi surkea INCI (XZ, Varpu jne.) joten kannattaa hankkia paremmat tuotteet (Cantu, Shea Moisture ym) muualta.
Mikään kupla ei ole puhkeamassa :D
Luonnostaan taipuisat hiukset saa helposti kihartumaan leikkauttamalla ne kerroksittain, lyhyemmiksi. Lyhyempi hius ei painu päälakea myöten, vaan nousee ja kihartuu koko pituudeltaan en verran, että kohottaa hiuksistoa. Samalla runsas volyymi on taattu, ilman mitään tököttejä!
Kyllä se ikävä kyllä on niin että curly girl- kikkarat erottaa feikeiksi kun taas oikeat ovat usein kuivat ja pörheät.
Afrokauppojen henkilökunta on ainakin tyytyväistä kun kauppa käy mutta ovat varmaan olleet ihmeissään ensin kun sileätukkaista suomalaista naista ramppaa hyllyillä yhtäkkiä.
Isossa kaavassa tämä on hauskaa ilmiö miten me valkoiset ollaan taas keksitty pyörä uudestaan :D
Vierailija—- kirjoitti:
Kyllä se ikävä kyllä on niin että curly girl- kikkarat erottaa feikeiksi kun taas oikeat ovat usein kuivat ja pörheät.
Afrokauppojen henkilökunta on ainakin tyytyväistä kun kauppa käy mutta ovat varmaan olleet ihmeissään ensin kun sileätukkaista suomalaista naista ramppaa hyllyillä yhtäkkiä.
Isossa kaavassa tämä on hauskaa ilmiö miten me valkoiset ollaan taas keksitty pyörä uudestaan :D
Huonosti hoidetut luonnonkiharat on pörheät ja kuivat, hyvin hoidetut ja riittävän kosteutetut kiharat ei.
Aidot luonnonkiharat erotan noista plopatuista keinokiharoista. Cg faceryhmän kansikuvassa noita tehtyjä kiharoita.
Cg-kiharat ei ole mitään feikkikiharoita. Kihara tukka näyttää sen takia yleensä aina kuivalta ja pörröiseltä, koska päänahan tuottamat öljyt ei ”valu” latvoihin asti hiuksen kiharaisuuden takia, toisinkuin suorahiuksisilla, joilla on usein sileä ja kiiltävä tukka. Tämän kuivuuden ja pörröisyyden takia kiharatukkaiset nimenomaan usein vihaavat hiuksiaan ja pitävät niitä hankalasti hoidettavina. Cg-metodin tarkoituksena on oppia kosteuttamaan niitä hiuksia, jotta kiharatukkaisilla myös latvat saisivat tarpeeksi kosteutta. Näin ollen hiukset eivät ole enää pörröinen takkupesä, kun hiukset voivat hyvin.
Suomalaisistakin suurella osalla on todellisuudessa laineikkaat tai kiharat hiukset. Mutta koska käytämme hiusten”hoidossa” silikojena sekä kuivattavia sulfaatteja ja alkoholeja, niin tottakai hius on lattea ja suora.
Myös aidosti suoratukkaiset voivat toteuttaa metodia, vaikka eivät sillä kiharoja saakaan. Oikeanlaisilla tuotteilla kuitenkin saa hiusten kunnon kohenemaan huimasti.
Ja ei, cg-metodissa EI ole tarkoitus ostaa kaappia täyteen tököttejä. Metodissa pärjää aivan varmasti myös yhdellä ainoalla hoitoaineella. Jokainen toteuttaa sitä parhaaksi katsomallaan tavalla. Kaikilla geeleillä yms. hiuksiin saa vaan just sitä pitoa, että hiukset ei heti ensimmäisenä päivänä pörröönny takkupesäksi, vaan pysyisi kauemmin sileänä kiharana.
Mutta, tätähän eivät tietenkään suoratukkaiset ymmärrä, koska eivät ole koko elämäänsä joutuneet aamuisin taistelemaan järkyttävän pehkon kanssa jossa hiukset sojottaa jokaiseen ilmansuuntaan.
Pesin ennen hiukseni Head&shouldersilla ja silloin hiukseni olivat taipuisat mutta kiharan kiharaa ei näkynyt missään. Ulkomailla asuessani pesin luomu shampoilla tai suihkugeelillä ja aina oli kiharat mutta suoristuivat harjatessa. Nyt kun kuulin CG metodista niin tiesin että se on mua varten. Hiuksiahan ei harjata siinä kuivana ollenkaan. Ja mä kuivaan hiukseni aina vapaana eli en minkään kankaan sisällä. Jos laitan paljon hiuksiin jätettävää hoitoainetta, hiukset näyttää märiltä kuivinakin mutta yleensä onnistun laittamaan aineita sopivasti.
Eli tämä oli mun ’suorat hiukset muuttuukin kiharoiksi’ tarina.
En tiedä, en ole yrittänyt.