Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi naapurikateuteen?

Vierailija
20.08.2019 |

En tiedä onko täällä muilla samanlaisia kokemuksia naapureista, mutta jos tiedät miten tällaisista naapureista pääsee eroon/ saa rauhoittumaan niin vinkkejä otetaan vastaan. Eli asumme miehen kanssa omakotialueella pääkaupunkiseudulla. Naapurinamme asuu vanhempi pariskunta, jotka jatkuvasti puuttuvat tekemisiimme varmaan silkasta kateudesta. Istutin korkeat pensaat pihallemme, sillä heidän takapiha joka näkyy pihaltamme ilman pensasaitoja on järkyttävässä kunnossa täynnä roskia ym. Yhtäkkiä pensaat alkoivat kuolemaan ja nyt kauhea työ istuttaa uusia. Ostimme uuden auton ja noin kuukaus sen jälkeen verottaja pyysi lisäselvitystä tuloista. Rakennutimme terassin pihallemme kesäiltoja varten ja tämän jälkeen ovella oli naapureiden palkkaama "lakimies" klo 22 illalla kertomassa muka faktoja siitä onko meillä oikeutta terassin rakennuttamiseen vai ei. Tätä on jatkunut jo kauan ja nämä olivat vain muutama esimerkki siitä miten he jatkuvasti hankaloittavat elämää.. miten tästä voi selvitä? Muutto ei tule kyseeseen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään, suomalaiset ovat kateellisia aina

Vierailija
2/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vettä myllyyn. Lainatkaa kavereilta ja sukulaisilta välillä hieno auto ja sanokaa naapurille että se on kaupasta koeajolla. Leuhkikaa etelänmatkoilla vaikka kävittekin vain mummolassa. Ja terassin viereen vielä paljukin.

Ennen pitkää niiltä kyyliltä pettää pumppu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän niiden pensaiden kuoleman aiheutti? Kannattaa laittaa valvontakameroita pihalle.

Vierailija
4/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole sellaista tyyppiä, joilla on aikaa tai halua lähteä tähän leikkiin mukaan. Haluaisimme vain elää kaikessa rauhassa, ilman että tulee kokoajan lisähuolta. Uskon, että naapuri on ne jollain myrkyttänyt. Pahinta ei edes ole ne pensaat vaan meillä on myös koira, joka on pihalla vapaana. 

Ap

Vierailija
5/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole sellaista tyyppiä, joilla on aikaa tai halua lähteä tähän leikkiin mukaan. Haluaisimme vain elää kaikessa rauhassa, ilman että tulee kokoajan lisähuolta. Uskon, että naapuri on ne jollain myrkyttänyt. Pahinta ei edes ole ne pensaat vaan meillä on myös koira, joka on pihalla vapaana. 

Ap

Laittakaa vaan ne kamerat ja näyttävä ilmoituskyltti asiasta. Tämä ilmoitus kameravalvonnasta pitää olla näkyvillä.

Vierailija
6/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivottele vaikka naapurille niitä pensaita ja sano että ostitte valvontakamerat pihalle kuvaamaan 24/7. Ehkä pelästyvät? Tai laita joku oma lakimies heille kertomaan mitä käy jos jää kiinni toisten omaisuuden turmelemisesta.

Vierailija
7/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä puut voi myr kyttää? Kertokaa.

Vierailija
8/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kameravalvonta on meilläkin käynyt mielessä, mutta en haluaisi meidän vanhaa puutaloa turmella kylteillä ja kameroilla. Tuntuu muutenkin erittäin kummalliselta, että joudun itse alkaa käyttämään aikaani valvontakameroiden tutkimiseen. Eikö naapureita saa mitenkään vastuuseen jotta lopettaisivat kokonaan?

Vierailija
9/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kameravalvonta, tai pelkät kyltit. Ja toki myös huoli-ilmoitus vanhuspalveluihin ja ajatus edunvalvojien määräämisestä noille voi auttaa. Tuo kuulostaa, ei kateudelta, vaan jommankumman vanhuksen mielisairaudelta, johon toinen menee mukaan. Ja rikosilmoitus viime kädessä, kun saatte pitävät todisteet.

Kantsii tarkistaa kaupungin rakennussäännöstä, mihin saa istuttaa korkeita pensaita, mikä lupa vaaditaan terassin rakentamiseen jne., ettette itse anna hullulle syytä.

Naapurin roskaisesta tontista voitte tehdä ilmoituksen rakennusvirastoon.

Vierailija
10/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kameravalvonta on meilläkin käynyt mielessä, mutta en haluaisi meidän vanhaa puutaloa turmella kylteillä ja kameroilla. Tuntuu muutenkin erittäin kummalliselta, että joudun itse alkaa käyttämään aikaani valvontakameroiden tutkimiseen. Eikö naapureita saa mitenkään vastuuseen jotta lopettaisivat kokonaan?

Jotkut yrittävät haulikolla, mutta se on laitonta. Palkatkaa juristi (oikea) viemään noille tieto siitä, että kiusanteon jatkaminen johtaa käräjäoikeuteen.

Vierailija
11/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenna lauta-aita (tarkista tontin rajat!) ja sen sisäpuolelle pensasaita.

Vierailija
12/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terassille on lupa ja se on rakennettu sopimusten muukan, eli mitään valituksen aihetta ei pitäisi olla. Lauta aita meillä onkin ja pensaat sen sisäpuolella.

Vierailija
13/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kameravalvonta, tai pelkät kyltit. Ja toki myös huoli-ilmoitus vanhuspalveluihin ja ajatus edunvalvojien määräämisestä noille voi auttaa. Tuo kuulostaa, ei kateudelta, vaan jommankumman vanhuksen mielisairaudelta, johon toinen menee mukaan. Ja rikosilmoitus viime kädessä, kun saatte pitävät todisteet.

Kantsii tarkistaa kaupungin rakennussäännöstä, mihin saa istuttaa korkeita pensaita, mikä lupa vaaditaan terassin rakentamiseen jne., ettette itse anna hullulle syytä.

Naapurin roskaisesta tontista voitte tehdä ilmoituksen rakennusvirastoon.

Olen ihan samaa mieltä.

Ei kaikki pahuus, virtsapäisyys, tyhmyys ja mulkkuilu ole aina kateutta. Tuossakin tapauksessa niillä vanhoilla naavoilla on varmaan itsellään yhtä kallis ja iso tontti ynnä kiinteistö kuin AP:n perheellä, samalla alueellahan ne asuvat AP:n naapureina.

Minua ärsyttää kun sillä kateudella yksinkertaistetaan kaikki ongelmat. Tämä kateuskortin vilauttelu on älyllisesti laiskan ja epärehellisen ihmistyypin vippaskonsti.

Minä itse esim. olen kaikkien OECD-mittareiden mukaan sekä kansainvälisesti että Suomen oloissa köyhä, ja minulla on siis motiivi olla kateellinen kaikille ihmisille kaikkialla ja kaikesta, ja tokihan minä täytänkin henkilökohtaisen kateusvelvoitteeni. Ei minun antipatioitani jotain tiettyä ihmistä kohtaan tai negatiivisia palautteitani joitain tiettyjä p-firmoja kohtaan voi selittää kateudella, kun minä siis kadehdin niitäkin, joiden kanssa olen sovinnossa.

Vierailija
14/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi kutsutte paikalle maanmittarin tarkastamaan tonttien rajat. Sitten selvitätte kunnalta minkäkorkuisen aidan saatte rakentaa ja mihin kohtaan tonttia. Ja sitten aita vaan pystyyn. Ja siitä eteenpäin aina, jos jotain naapurista kuuluu, soitatte paikalle poliisit kotirauhan häirinnän takia.

Vierailija
15/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän niiden pensaiden kuoleman aiheutti? Kannattaa laittaa valvontakameroita pihalle.

Vanhusten toksiset ureat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä