Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Av-lääkärit! Mikä voisi olla?

Vierailija
19.08.2019 |

Jalkapöytää pakottaa. On ollut viikkoja, mutta harvakseltaan. Tänään pahempi. Seisominen ja liikkuminen pahentaa. Ei mitään ulkoisia vammoja, ei turvotusta. Kylmä ja koho ei juurikaan auta. Jos jalan laskee sängyn yli niin, että jalkapöytä on alas päin, kipu pahenee.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeutunut jalkaholvi. Tee jalkaterä jumppaa ja kiinnitä huomiota nilkan asentoon. 

Vierailija
2/15 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu iskä ja läskit/raskaudet saa jalkaholvin pettämään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu iskä ja läskit/raskaudet saa jalkaholvin pettämään

Iskä varsinkin. 

Vierailija
4/15 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskeutunut jalkaholvi. Tee jalkaterä jumppaa ja kiinnitä huomiota nilkan asentoon. 

Kiitos vinkistä! Voi alkaa suht yhtäkkiä?

Vierailija
5/15 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama vaiva. Kipu on tosi kovaakin välillä. Työfysioterapeutti katsoi jalkaa ja sanoi, ettei siinä mitään vikaa ole. Jumppaohjeita antoi, mutta ei ne ole auttaneet. 

Vierailija
6/15 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama vaiva. Kipu on tosi kovaakin välillä. Työfysioterapeutti katsoi jalkaa ja sanoi, ettei siinä mitään vikaa ole. Jumppaohjeita antoi, mutta ei ne ole auttaneet. 

Joo, on häiritsevää kipua. Onko sulla auttanut mikään? Yöt on tietty inhottavimpia.

Vierailija
7/15 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, on häiritsevää kipua. Onko sulla auttanut mikään? Yöt on tietty inhottavimpia.

Monesti joudun yöllä ottamaan särkylääkkeen, mutta ei siihen mikään muu ole auttanut. Liikaa sitä ei voi rasittaa, koska kipu on sitten tosi kova. Teen kyllä työtä, jossa rasitustakaan ei voi välttää. Joskus olen yhdistänyt vaivan jopa selkään. Tuntuu, että kun jalkapöytä on oikein pahana, on selkäkin kipeä tai jäykkä.

Vierailija
8/15 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene oikeaan lääkäriin, jos olet tosi kipeä.

Tällä palstalla on vain mutu-juttuja ja puoskareita.

Vierailija
9/15 |
19.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marssimurtuma? Eli jalkapöydän rasitusmurtuma. Alkaa melko äkillisesti, siihen liittyy turvotusta. Ja pahenee rasituksessa.

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

Vierailija
10/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites kilpirauhanen?

Vierailija
11/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kyse marssimurtumasta niin esim. iskiaskipu voi säteillä jalkaterään asti, yleensä enemmän ukkovarpaan puolelle. Eli selkää kannattaisi kuntouttaa myös ja tarvittaessa käydä osteopaatin, omt-fysioterapeutin tai jäsenkorjaajan vastaanotolla. Jos kipu johtuu jalan rasituksesta ja virheasennosta, jalkajumppa ja jalkaterän kiertoliikkeen aktivoiminen olisivat hyväksi.

Mikäli jalan poikittaisholvi on laskeutunut, voisit kokeilla tukipohjallisia, joissa päkiän alla on ns. metatarsaalituki eli päkiätyyny. Esim. Tacco DeLuxe, tukityynyjä voi ostaa myös erikseen liimattavina (tyynyn oikea sijoituspaikka on tärkeä) tai voisit teettää juuri sinulle sopivat erikoispohjalliset. On olemassa myös erityisesti jalkaongelmiin perehtyneitä fysioterapeutteja.

Päkiäkipu voi olla reuman oire, mutta kuulosti siltä, että kipu on enemmän jalkaterän yläpuolella.

Vierailija
12/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metatarsaalituki ei sitten ole sama asia kuin päkiäpehmuste, joka tulee tasaisena koko päkiän alle, toki jälkimmäisestäkin voi olla apua. Poikittaisholvin tukityyny tulee enemmän päkiän taakse kuin suoraan alle ja se on korkeampi ja kapeampi kuin päkiäpehmusteet.

Vierailija
13/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metararsaalituki, päkiäpelotti, t-pelotti, poikittaiskaaren tuki, poikittaisholvin tuki. Tukityynyille on monta eri nimeä.

Vierailija
14/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkasyöpä, kuolet pian

Vierailija
15/15 |
20.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan vastaavaa kipua ja olin menossa jo leikkaukseen, kun oli jonkinlainen hermopinne.

Asian hoiti poikani vahingossa. Olin seisomassa hänen työpöytänsä vierässä ja hän siirsi metallijalkaista työtuoliaan vahingossa jalkani päälle ja istahti siihen samalla.

Tuolinjalka painu jalkateräni päälle ja melkein pyörryin kivusta.

Leikkausaika peruttiin ja jalkaan tuli pieni mustelma tämän parantavan hoidon seurauksena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän