Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojen pienennys - uskaltaako vai ei?

Isotrinnat
18.08.2019 |

Olen miettinyt rintojen pienentämistä, koska isot rinnat haittaa suuresti arkeani. Gynekologille tästä asiasta puhuin, ja se sanoi, että pienennetyistä rinnoista saattaa olla rumannäköiset. Sanoin, että minua ei rintojen ulkonäkö kiinnosta, ainoastaan se, että pienemmillä saisin elää normaalia elämää. Kuitenkin nyt mietityttää, onko pienennetyt rinnat minkälaiset ja minkänäköiset? Onko teille, jotka olette pienentäneet rintanne, ollut uusien rintojen ulkonäkö ollut vaikea asia?
Rintojen pienennys tulee minulle ajankohtaisemmaksi nyt muutaman kuukausien päästä, kunhan olen saanut pudotettua 10 kg ylipainoa pois. Kävin siis plastiikkakirurgin juttusilla ja hän sanoi, että hyötyisin leikkauksesta. Kirurgi sanoi, että saadaan sinulle ihan nätit rinnat. Niiden koko on tällä hetkellä noin 90 D.
Olisin kiitollinen kokemuksista. Kannattaako leikkaus?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minulla on 10 kg ylipainoa. Kirurgi suositteli leikkausta normaalipainoisena, jolloin riskit ovat pienemmät ja leikkauksen tulos pysyvämpi.

ap

Vierailija
2/19 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulle on ainoastaan kuppikoko D, niin et tarvitse mielestäni leikkausta. Jos tosiaan aiot jatkaa laihtumista, niin se mikä tapahtuu on että vyötärösi hoikistuu, ei vatsa enää pömpötä, ja näin ollen työnnä rintojasi enää ylös/eteen sen mahan päälle, vaan rinnat laskeutuu hieman alemmas luonnollisille paikoilleen. Itselleni kävi näin. Ja kun se valtava pömppö niiden rintojen alta ei enää pömpötä, niin kaksi isoakin rintaa ei enää näytä niin isolta, vaan ne saa hieman piilotettuakin vaatteilla. Aiemmin näin ei ollut, kuppini oli joku E-F. Iso maha rintojen alla laittoi ne rinnat enemmän vaan esille kuin "tarjottimille".Joten laihduta ensin ihannepainoosi (normaalipainoon) ja katso miltä näyttää. Voit nimittäin katua jos nyt leikkautat, ja siten laihdut, niin ei paljon  jää enä rintoihin mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tuo 90D ei ole kovin iso koko JOS kyseessä on oikeasti tuo koko. Tosin voi olla että ap:lla on väärän kokoiset liivit, niin kuin toooodella monella. Ja ei, se että ne on ostettu liiviliikkeestä myyjän avustuksella ei todellakaan takaa oikean kokoisia liivejä.

Vierailija
4/19 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaustulos riippuu paljon siitä, kuinka hyvin arvet paranee. Rintojen muotohan on leikkauksen jälkeen yleensä kaunis joten sen suhteen ei tarvitse olla huolissaan.

Ensimmäistä kertaa olen kuullut, että lääkäri varoittaisi rintojen ulkonäöstä. Yleensä toimenpiteeseen tulevilla on sekä kookkaat että roikkuvat rinnat, jotka leikkauksessa saavat pyöreän muodon ja ovat terhakat kuin nuorella tytöllä. Tärkeää on kuitenkin laihduttaa ennen leikkausta tavoitepainoon niin ettei myöhemmin paino sen suuremmin vaihtele.

Olen läpikäynyt leikkauksen ja minulle ei jäänyt mitään näkyviä arpia. Tiedän kuitenkin naisia, joilla on tummanpunaiset ja näkyvät arvet vielä vuosien jälkeen.

Vierailija
5/19 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt pienennysleikkauksessa, ja se kyllä kannatta kohdallani. Tosin rintani oli paljon isommat kuin sinun. (En muista kuppikokoa, mutta leikkauksessa lähti yhteensä 1 kg.) Yksi parhaista asioita, joita olen elämässäni tehnyt.

Leikkaava kirurgi vaati minulta normaalipainoa, joten laihdutin ennen leikkausta 7 kg (BMI 26.95 -> 23.83.) Kirurgi myös sanoi, että jos minulla on suunnitelmissa hankkia lapsi(a), hän suosittelee leikkausta vasta sen jälkeen, koska imetys kuitenkin pilaa leikkauksen lopputuloksen. Lisäksi kaikki ei pysty imettämään leikkauksen jälkeen.

Vierailija
6/19 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt pienennysleikkauksessa, ja se kyllä kannatta kohdallani. Tosin rintani oli paljon isommat kuin sinun. (En muista kuppikokoa, mutta leikkauksessa lähti yhteensä 1 kg.) Yksi parhaista asioita, joita olen elämässäni tehnyt.

Leikkaava kirurgi vaati minulta normaalipainoa, joten laihdutin ennen leikkausta 7 kg (BMI 26.95 -> 23.83.) Kirurgi myös sanoi, että jos minulla on suunnitelmissa hankkia lapsi(a), hän suosittelee leikkausta vasta sen jälkeen, koska imetys kuitenkin pilaa leikkauksen lopputuloksen. Lisäksi kaikki ei pysty imettämään leikkauksen jälkeen.

Lisään: rintani ovat todella paljon paremman näköiset kuin ennen leikkausta. Ennen leikkausta ne oli todella suuret ja roikkuvat, leikkauksen jälkeen kokoa B. Rintojen ulkonäkö ei siis ole ollut minulle mitenkään vaikea asia, päinvastoin! Nänneistä lähti tunto leikkauksen jälkeen, mutta se palautui puolen vuoden sisään leikkauksesta. Kaikilla tunto ei kuitenkaan palaudu.

Vierailija
7/19 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen puolen kirurgit on tosiaan samat kuin yksityisellä yleensä, ne on ainakin hkissä todella taitavat.

Ne muuttaa sen leikkauksen myötä sen rinnan muodon myös, ja arvet vaalenee yleensä täysin, eli lopputulos on yleensä superhyvä.

Itselläni leikkaus oli myös kokonaan kivuton.

Vierailija
8/19 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni leikkaus oli myös kokonaan kivuton.

Minulla oli lähes kivuton. Ensimmäisinä päivinä vähän sattui, mutta siihen riitti ihan Burana. Sain reseptin vahvempiin kipulääkkeisiin, mutta en tarvinnut niitä lainkaan.

Vierailija
9/19 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä joku häirikkö poistelee toisten puheenvuoroja? Ja miksi sellainen ei vastaa kysymykseeni?

Miksi täällä on kiellettyä kysyä, miksi nämä rintojensa pienentäjät haluavat sil-poa sekundääriset sukuelimensä?

Eikö miehillä ole kirjoitusoikeutta tälle palstalle?

Vierailija
10/19 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolijuttujen professori kirjoitti:

Miksi ihmeessä nainen haluaa pienentää rintojaan?

Ja miten "isot rinnat haittaavat suuresti arkea"? Kivathan ne ovat.

Eivätpä miehet järin usein halua pienentää heppiään, vaan päinvastoin. Minä ainakin haluaisin operaatioon, jossa saisin ihan valtavan molon.

Älä hyvä nainen vahingoita lollojasi!

Tässä aloitteeksi: esim. juokseminen vaikeaa vaikka ois minkälaiset tukiliivit. Ja niiden hyvien liivien löytäminen ylipäätänsä. Isot rinnat myös aiheuttavat todella vakaa selkä-, niska- ja hartiakipua, joka yleensä saadaan kuntoon rintojen pienennyksellä. Sopivien vaatteiden löytäminen vaikeaa.

Aiheutuuko miehen suuresta kalusta jotain tämmöisiä ongelmia?

Ps. naiset tuskin haluais sitä ihan valtavaa moloa sisälleen.

Ahaa, no Sinulta tuli ensimmäinen asiallinen ja ymmärrettävä vastaus, ja osasitkin luetella hyviä perusteluja, etenkin nuo kivut.

Kiitos nro 14 !

Ja on varmaankin totta, ettei se valtava molo yksin riitä, mutta jos professori osaisi myös käyttää sitä taitavasti ja se kestäisi pitkään, niin kyllä ne naiset sitten varmaankin sitä haluaisivat.

Mutta miesten mielestä isot lollot ovat seksikkäät ja ihanat!

Vierailija
11/19 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintani pienennettiin 3 vuotta sitten, kuppikoosta F päästiin kokoon C/D ja rintakudosta poistettiin 1.6 kg. Rintani ovat kauniimmat kuin ennen eikä kukaan ulkopuolinen edes tajua, että ne on leikattu, arvet ovat olemattoman vaaleat ja pitää tulla todella lähelle, jos ne haluaa nähdä. Minulle oli tosin ennen leikkausta ihan se ja sama, miltä näytän, enemmän halusin eroon niskasärystä ja siitä, että kaikki vaatteet piti ostaa rintojen kohdalta mitatun ympärysmitan mukaan. Takki oli kokoa 52, koska pienempi ei mahtunut kiinni. Nyt voin pukeutua kokoon 38 ja lähteä koska tahansa juoksemaan ilman, että ensin kaksilla liiveillä "toppaan" rinnat paikalleen.

Vierailija
12/19 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 D olen myös, mutta eikö kuppi pienene laihduttamalla.

Vierailija
13/19 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla sentään ylipainoa varmaa 40 kg. Laihduta 10kg.

Vierailija
14/19 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 90D , painoindeksi 34-35. isompia en haluaisi.

Vierailija
15/19 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan tuo 90D ei ole kovin iso koko JOS kyseessä on oikeasti tuo koko. Tosin voi olla että ap:lla on väärän kokoiset liivit, niin kuin toooodella monella. Ja ei, se että ne on ostettu liiviliikkeestä myyjän avustuksella ei todellakaan takaa oikean kokoisia liivejä.

Jokainen kokee asiat eri tavalla. Vaikkei tuo koko ole sun mielestä iso, niin se voi silti olla ap:lle iso koko ja aiheuttaa ap:lle epämukavan olon.

Vierailija
16/19 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90 D olen myös, mutta eikö kuppi pienene laihduttamalla.

Ei välttämättä, jos on suurimmaksi osaksi rintarauhaskudosta eikä rasvaa.

Vierailija
17/19 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolijuttujen professorille tiedoksi: lisääntymiselimeni ei ole rintojen välissä, vaikka sinä tunnut niin olettavan.

Vierailija
18/19 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei, tissit on sen jälkeen pilalla, kauheat arvet ja mistä tiedät ettei niihin tule tunnottomuutta ja vaikka mitä.

Vierailija
19/19 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolijuttujen professorille tiedoksi: lisääntymiselimeni ei ole rintojen välissä, vaikka sinä tunnut niin olettavan.

Etkö muka tiedä mitä tarkoittaa sekundäärinen sukupuolielin?

Oletko suorittanut peruskoulun loppuun?

Isot rinnat ovat ihanat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi