Turun seurakunnat
Mistä kristitty löytää lämpimän elävän, seurakuntayhteisön Turussa? Menestysteologia tai liberaaliteologia ei kiinnosta. Ei myöskään fanaattinen julistus. Elävää kristillisyyttä kuitenkin kaipaan... ystävyyttä, kunnioitusta ja rentoa yhteyttä johon mahtuu keskustelut nykykielellä ( ei kaanaan) kaikesta maan ja taivaan väillä ilman, että joutuu ristiinnaulituksi.
Kommentit (13)
Minkä takia luterilaisessa kirkossa ei uskalleta sanoa liberaaleille mitään? Siis eihän heitä voi pakottaa uskomaan Raamatun mukaan mutta se vaan, että HE kuvittelevat voivansa sanella muidenkin uskon, vielä Raamatun yli. Johtoon vielä päässyt tällaista porukkaa.
Onko jollain komemusta tuosta turun satamaseuakunnasta?
Onko jollain komemusta tuosta turun satamaseuakunnasta?
One way vaikuttaa jotenkin sekavalta? He ovat ilmeisesti keskittyneitä lähetystyöhön, mikä on hyvä. Miten on opetuksen laita?
Itse käyn luterilaisen kirkon messussa. Luen Raamattua niin kuin siinä lukee. En kuuntele sellaista opetusta mistä tulee kummalliselta tavalla paha olo.
Minä olen käynyt ev.lut. kirkon perhekerhoissa, ja niissä on tuollainen tunnelma.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia luterilaisessa kirkossa ei uskalleta sanoa liberaaleille mitään? Siis eihän heitä voi pakottaa uskomaan Raamatun mukaan mutta se vaan, että HE kuvittelevat voivansa sanella muidenkin uskon, vielä Raamatun yli. Johtoon vielä päässyt tällaista porukkaa.
Kumma juttu että näin pääsee käymään; ”seurakunta” koostuu enimmäkseen uskosta osattomista, ja he sitten saavat äänestää mieleisiään sielunpaimenia ja edustajia itselleen. Sillä tavalla saadaan niitä liberaaleja (oikeasti uskosta osattomia) kirkon johtajia.
Satamaseurakunta?