Olisitko mieluummin terveydenhoitaja vai röntgenhoitaja?
Mua kiinnostaa kumpikin enkä osaa päättää kumpaan hakisin :)
Kommentit (17)
Ehdottomasti röntgenhoitaja! Enemmän sellaista hei ja näkemiin-toimintaa.
Terveydenhoitaja ei tee 3-vuorotyötä!
Uskoisin, että terveydenhoitajan työ on monipuolisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös monissa keskusteluissa ole alleviivattu sitä, että päivätyötä vaikea saada ja osa terkkareista tekee sairaanhoitajan työtä kolmivuorossa.
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoitaja ei tee 3-vuorotyötä!
Ei tee läheskään kaikki röntgenhoitajatkaan. Monissa terveyskeskuksissa sekä yksityispuolella on usein päivätyö.
Röntgenhoitajan työ on nykyisin aika teknistä. (Tietokone- ja magneettikuvaukset).
Vierailija kirjoitti:
Juuri päinvastaisesta syystä terveydenhoitaja, luultavasti pidempiä asiakassuhteita. Onneksi ollaan erilaisia.
Valitsisin itse varmaan röntgenhoitajan työn, koska siinä ei ole yhtä kokonaisvaltaista kohtaamista asiakkaan kanssa. Olen empaattinen, hyvä kuuntelija ja minulla on psykologista ymmärrystä, mutta terveydenhoitajan työn sosiaalisuus mietityttäisi. Ehkä olisin liian ujo siihen. Röntgenhoitajan työssä kohtaaminen on kapea-alaisempaa, joten ehkä voisin olla ystävällinen ja empaattinen röntgenhoitaja.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Tämä sopisi mullekin. En kestäisi olla vuodeosastolla töissä. Laboratorionhoitaja vielä parempi, usein ei tarvi nähdä potilasta ollenkaan kun tutkii vaan pelkkiä näytteitä.471
Mä olisin mieluummin röntgenhoitaja. Itse asiassa se kuulostaa tosi mielenkiintoiselta hommalta. Pääsisi käyttämään mielenkiintoisia laitteita ja katsomaan ihmisten sisälle. Heh, pitäisiköhän koittaa vaihtaa alaa?
-insinööriopiskelija
Vierailija kirjoitti:
Varmasti monipuolisempaa joo, mutta toisaalta ihmiset ovat niin rasittavia, että ehkä olisin silti mieluummin röntgenhoitaja. Onhan siinäkin työssä ihmiset kohteena, mutta enemmän saa kohdella liukuhihnamaisesti, asettaa oikeaan asentoon ja käskeä pidättämään hengitystä ja painaa nappia. Sillä selvä.
Röntgenhoitaja ehdottomasti! Mutta miten lie työllistyminen? Varmaan etelässä on töitä. Täällä pohjoisessa vaikea työllistyä röllinä, kun Oulun ammattikorkeasta valmistuu joka vuosi uusia ja töitä ei riitä kaikille.
Terveydenhoitaja vois olla myös ihan okei, jos siihen hankkis vielä ne lääkkeenmääräämisluvat..sais vähän pientä extraa peruspalkan päälle. Mutta se työ vaatii sosiaalisuutta....
Röntgenhoitaja on yksi unelma-ammateistani. Olen ollut rtg-kuvattavana ja sain idean siitä. En vain jaksais opiskella!
Terveydenhoitajan työssä puhutaan enimmäkseen pa*skaa potilaiden kanssa, röntgenhoitajana työssä suoritetaan työtä ja työtä löytää helpommin.
Röntgenhoitaja. Asiakaskontaktit lyhyitä, työtehtävätkin voi olla melko monipuolisia ja siinä olisi vahvemmin mukana tekniikka ja tiede.
Ei kumpikaan, koska ei kiinnosta 3 vuorotyö, jossa kiinni pyhät ja joulut.