Kannattaako työttömän hakea tällaista työtä?
Eli myyjän homma vuokrafirman kautta. Työsopimus olisi toistaiseksi voimassa oleva, mutta vuoroja niin että 1-2 vuoroa viikossa ja välillä voi olla viikko ilman vuoroa.
En periaatteessa tykkää vuokrafirmoista, mutta ajattelin tätä ihan sillä, että olisi ainakin jollain tunneilla sopimus joten suurempituntisen saaminen olisi varmaan helpompi kuin kokonaan työttömänä. Lisäksi tietysti se että ei ainakaan joutuisi tempputyöllistetyksi. Jonain kuukausina myös voisi olla että palkka jää alle sen 300€ jonka saa tienata sen vaikuttamatta työttömyyskorvauksiin.
Silti tässä nyt jokin arveluttaa, ehkäpä tuo vuokrafirman kautta työskentely...
Kommentit (10)
Työnteko kannattaa aina. Rekrytointeja tekevänä voin suoraan sanoa että osa-aikatyötä tekevä on AINA etusijalla työttömään nähden työhaastattelussa. Toinen osoittaa että haluaa töitä vaikka vajailla tunneilla, toinen makaa mieluummin työkykyisenä kotona veronmaksajien kustannuksella.
Millähän tavoin noin vähät tunnit tempputyöllistämiseltä suojaa?
Kyllä minä ottaisin tuon työn vastaan, onhan se parempi kuin ei mitään.
Oma lapseni on paljon tehnyt töitä vuokrafirmojen kautta ja ongelmitta on sujunut, kahdesti on jo tarjottu vakituista työpaikkaa suoraan työnantajan leivissä.
Työttömän kannattaa hakea kaikkia töitä.
Vierailija kirjoitti:
Työnteko kannattaa aina. Rekrytointeja tekevänä voin suoraan sanoa että osa-aikatyötä tekevä on AINA etusijalla työttömään nähden työhaastattelussa. Toinen osoittaa että haluaa töitä vaikka vajailla tunneilla, toinen makaa mieluummin työkykyisenä kotona veronmaksajien kustannuksella.
Äh, eihän se ole kiinni aina siitä työnhakijasta, ei niitä pikkusoppareitakaan niin vaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Millähän tavoin noin vähät tunnit tempputyöllistämiseltä suojaa?
Ei minulla kyllä ole omakohtaista kokemusta, mutta en ole kuullut että sellaisia joilla on edes jotain työtä, olisi tempputyöllistetty. Voihan olla, että minulta on mennyt jotain ohi ja näin on käynyt. Mutta niin päin olen kyllä juttuja lukenut ja kuullut, että työkkäri on jättänyt rauhaan kun on löytänyt edes jotain.
Ap
Joo se sama työ vuokrafirman kautta on aivan erilaista. Älä hae!!
Mulla on nollasoppari ja ei tää niin paha oo. Lähinnä jos et oo reipas ja aktiivinen ja laitat hanttiin jossain niin tunteja et enää saa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nollasoppari ja ei tää niin paha oo. Lähinnä jos et oo reipas ja aktiivinen ja laitat hanttiin jossain niin tunteja et enää saa.
Oletko vuokratyöntekijä vai suoraan ko. yrityksen kirjoilla?
Ja millainenkohan työsopimus olisi, kun tosiaan joka viikko ei välttämättä ole tunteja? Joku 20h/3vk -tyylinen, onko kellään kokemusta? Nollasopparia en halua.