Kuinka Instagramissa kuuluu tykätä?
Olen kuullut, että ihmisillä on tullut riitoja kun joku ei ole "tykännyt" ystävänsä kuvista riitävästi. Kuinka usen niistä pitää tykätä? Onko tarkoitus tykätä kaikista tuttujen ja sukulaisten kuvista? Vai vain niistä joista oikeasti tykkää? Jos serkkuni ei tykkää lomamatkakuvistani, tarkoittaako se että hän paheksuu lentomatkustelua? Vai että vain ei ole kiinnostunut niistä? Vai ei tarkoita mitään?
Stressihän tässä iskee uudelle keski-ikäiselle Instagramin käyttäjälle. Apua!
Kommentit (4)
Just ton takia en ole itse instagramiin liittynyt. Facebookin tykkäilyissä tai tykkäämättä jattämisissäkin on tarpeeksi stressiä. Olen siis 40 v perheenäiti.
No vaikeaahan siellä tykkääminen tuntuu monelle olevan, mutta todella moni katsoo ihan aina stoorit. Ärsytti kun yksi ystävä aina ensimmäisenä oli katsomassa kun julkaisin jotain uutta stooriin, mutta koskaan ei tykännyt mistään mitä feedissä julkaisin, näitä on monta....aluksi seurasin asiaa, mutta en enää, ihan sama. En tosin julkaise enää feedissä niin paljon kuvia, koska ne eivät tunnu kiinnostavan niin paljon kuin tarinat.
Mutta joo, kyllä meillä muutaman ystävän kanssa on sellainen sanaton "tykkäysvelvollisuus" toistemme kuviin, vaikka ei nyt niin tykättäisikään. En minä ainakaan oikeasti tykkää hänen lukemattomista lapsiluvistaan, mutta painan ❤️:ntä kuitenkin, vähän niinku velvollisuudesta.
Mun tutut julkaisee niin harvoin mitään että ihan aidosti tykkään ja olen kiinnostunut kaikista heidän julkaisuistaan. Kyllä mä laitan kaikille tykkäyksen. Joskus on hankalampaa kun joku esittelee esim. Ampparin pistostaan kuvassa, kuuluuko siitä tykätä vai ei... näistä en yleensä tykkää.
Tykkää mistä tykkäät äläkä yli analysoi. Jos Insta ja sen tykkäysten seuranta on saanut sairaalloisia piirteitä se ei ole sun ongelma.