Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja masennuksesta johtuvaan väsymykseen, niin ettei töistä tarvitsisi jäädä sairaslomalle

Vierailija
17.08.2019 |

En enää jaksa tätä yletöntä väsymystä. Jaksan juuri ja juuri käydä töissä, mutta kesäloma, viikonloput ja arki-illat menee vain maatessa ja nukkuessa. Olisipa jokin piristysruiske, jolla heräisin tästä sumusta.

Mulla on masennuslääkitys ja käyn juttelemassa sairaanhoitajan kanssa, josta tosin en saa mitään hyötyä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin tutkimuksiin.

Vierailija
2/13 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monivitamiini+omega, riittävä veden juominen, riittävä uni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on pakko esittää pirteää ja jaksavaa työntekijää, kun on määräaikaisuus :( Pakko saada jatkaa töissä, muuten elämältä tippuu viimeinenkin normaali asia.

Vierailija
4/13 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös on jatkuva väsymys. Se tuntuu sellaiselta, kuin jalat olisivat raskaat ja jokainen liike tarvitsee ison ponnistuksen. Muistan, kun lukioaikana nukahtelin tunneille ja kirjastoon. Lukio jäikin sitten kesken ja nyt olisin aloittamassa iltalukion. En tiedä miten jaksan :/

Vierailija
5/13 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele metsässä, helpottaa ainakin minua.

Vierailija
6/13 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkityksen vaihto. Söin pari vuotta Remeronia synnytyksen jälkeiseen masennukseen, paino  nousi 35 kg, mutta masennus ei lähtenyt mihinkään. Sitten lopulta vaihdettiin Ixeliin, joka on serotoniinin ja noradrenaliinin takaisinoton estäjä, ja masennusoireet oli ohi parissa viikossa. Niitä kertyneitä kiloja en juurikaan ole saanut pudotettua, vaikka tuosta jo vuosia aikaa. 

Vierailija
7/13 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko yhtään auttanu lääkitys tuohon väsymykseen? Onko väsymys siis yhtä paha kuin ennen lääkitystäkin?

Vierailija
8/13 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko yhtään auttanu lääkitys tuohon väsymykseen? Onko väsymys siis yhtä paha kuin ennen lääkitystäkin?

Ei ole auttanut :( Käytössä Sertralin 100mg, jota olen käyttänyt jo useita vuosia. Kokeiltu myös Escitalopram ja Optipar. Ketipinor oli uneen, mutta helvetti siitä vaan lihoin järkyttävästi kun aiheutti ahmimiskohtauksia. Mirtazapin myöskin aiheutti näläntunnetta.

Vierailija
9/13 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole auttanut :( Käytössä Sertralin 100mg, jota olen käyttänyt jo useita vuosia. Kokeiltu myös Escitalopram ja Optipar. Ketipinor oli uneen, mutta helvetti siitä vaan lihoin järkyttävästi kun aiheutti ahmimiskohtauksia. Mirtazapin myöskin aiheutti näläntunnetta.

Oletko fyysisesti sairas, jos se vaikuttaa.

Vierailija
10/13 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko fyysisesti sairas, jos se vaikuttaa.

En tiedä millä tavalla voisin olla fyysisesti sairas? Verikokeissa kaikki on ollut ok. Olen sairastanut pienen aivoinfarktin ja laskimotukoksen aivoissa, mutta tämä väsymys on ollut jo ennen sitä.

Vierailija
11/13 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulta mitattu ferritiiniä? Minun masennus ja väsymys poistuivat rautainfuusiolla.

Vierailija
12/13 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen avun tuo suosituksiin monikertainen määrä c-vitamiinia aamulla ja lounaalla sekä B12. En tiedä onko placebo, kun uskon että auttaa mutta ihan sama. Käytän niin pitkään kuin tuntuu toimivan. Näillä siis jaksan päivän, työpäivän jälkeen en jaksa enää mitään.

Vierailija
13/13 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan tarpeeksi D-vitamiinia? Se on tässä ilmastossa tärkeää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä