Mieheni kutsui minua mällivalaaksi
...niin. Tänä aamuna siis herätessäni mieheni kutsui minua MÄLLIVALAAKSI. Milläs hellittelynimillä teidän aamut on alkaneet?
Kommentit (24)
Mrrh. On vähän aamuäreä, joten yleensä lähinnä murisee mulle aamuisin.
Miehesi on käytännössä kansallisrunoilija! Vapise Runeberg! Väisty syrjään Lönnrot!
Luuletko että sensuuri kestää sanoja jotka saa aku hirviniemenkin punastumaan? Juu kyl meillä hellytellään nimillä. Tai ehkä pitäisi muotoilla nimityksillä?
sperm whale on suomennettu täällä vähän häveliämmin ihan vaan maitovalaaksi. Toi mällivalas vois olla vielä parempi käännös. Valas nyt ei muuten ole kyllä kovin imarteleva hellittelynimi.
Ooh, perheessänne on ilmiselvästi biologi!
Sano, että vetää mänkkipyyhkeen päähänsä ja lähtee litoon.
Mälli tarkoitti karkkia ennen sitä nykyistä merkitystä. Ehkä olet herkkusuu 😁
Vierailija kirjoitti:
sperm whale on suomennettu täällä vähän häveliämmin ihan vaan maitovalaaksi. Toi mällivalas vois olla vielä parempi käännös. Valas nyt ei muuten ole kyllä kovin imarteleva hellittelynimi.
Jos tykkää sellaisesta pehmeästä ja rasvaisesta.
Sperm whale tuskin on mällivalas suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Sperm whale tuskin on mällivalas suomeksi.
Kaskelotti.
Vierailija kirjoitti:
Se on maitovalas.
No ei ole vaan kaskelotti
Vierailija kirjoitti:
Mälli tarkoitti karkkia ennen sitä nykyistä merkitystä. Ehkä olet herkkusuu 😁
Purutupakkaa se on (myös) tarkoittanut.
Mä kysyin kerran leikilläni mieheltäni että taidanpas olla hänelle vain mälliämpäri. Hän alkoi itkemään. Sanoin kuulemma tosi rumasti :D
Luin eka että mallivalas, olin että onpas törkeästi sanottu! Totuus olikin vielä rujompi :DD Mun ukko on kutsunut mua joskus sillivatuksi...
Vierailija kirjoitti:
Laadukas provo. Olet taitava!
t. Ap
Jos tästä ketjusta ei tule kalevauvan uutta hittibiisiä, niin on ihme.