Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tarpeellista ottaa matkavakuutusta, jos matkustaa EU:n sisällä?

Vierailija
15.08.2019 |

Siis henkilölle, ei matkatavaroille. Riittääkö EU-kansalaisen status kaikissa sairaus- ja onnettomuustilanteissa riittävän hoidon saamiseen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pystyt maksamaan hoidon itse paikanpäällä niin periaatteessa riittää. Rahan takaisin saamisessa voi tosin mennä aikaa.

Vierailija
2/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi ilman vakuutusta. Minulla on myös eurooppalainen sairaanhoitokortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on tarpeellista, miksei olisi? Koskaan ei voi tietää, että mitä tapahtuu ja esim. ambulanssilento on todella kallis myös Euroopan sisällä.

Vierailija
4/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU:n suoma hoito-oikeus ei kata kotiinkuljetusta. Eli jos sairastut niin vakavasti että sinut pitää siirtää Suomeen jatkohoitoon, joudut itse maksamaan siirron (pahimmillaan siis ambulanssilennon) jos ei sinulla ole vakuutusta.

Hoidon saamiseksi tarvitset myös Eurooppalaisen sairaanhoitokortin.

Vierailija
5/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppalainen sairaanhoitokortti ei korvaa ambulanssilentoja eikä ruumiin kotiin kuljetusta. Matkavakuutus korvaa nämä. Että siitä voi miettiä, kannattaako matkavakuutus. Paras yhdistelmä on eurooppalainen sairaanhoitokortti (tilataan Kelasta) ja matkavakuutus.

Vierailija
6/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppalaisella sairaanhoitokortilla saat sikäläiset julkisen terveydenhuollon palvelut. Mutta kuten joku jo totesi, kannattaa ottaa vakuutus, koska onnettomuuden sattuessa saatat haluta just vaikka ambulanssilentoa Suomeen.

Vierailija
7/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Rinne sai espanjassa niin pätevää hoitoa, että meinasi kuolla. Joten suosittelen ottamaan sen vakuutuksen, ei maksa juuri mitään. Saattaa löytyä jopa kotivakuutuksesta, tai jos ostat matkan luottokortilla, niin voi tulla jo siinäkin mukana.

Vierailija
8/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssilento on suurin syy otta se vakuutus. Maksaa meinaan törkyisesti. Pääseehän sitten myös nopeammin hoitoon, kun ei tarvitse kelakortin kanssa taistella, vakuutuksilla varmasti hoitoa löytyy.

Vierailija
9/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana haet tietty sen eu kelakortin, sitten kun se on niin kaikki muu on lähtökohtaisesti vähän turhaa. Hieman tietty omat olosuhteet huomioon ottaen.

Vierailija
10/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole.

Jos sinulla on about heti irroittaa joitakin kymppitonneja esim. hoidosta sydänteholla, leikkauksesta tai muusta vastaavasta. Seuraavaksi kaivat kuvettasi ja maksat n 100.000€ ambulanssilennosta Suomeen, ja mukana seuraavasta hoitohenkilökunnasta.

Matkavakuutus on täysin vapaaehtoinen, toki joskus hyvinkin tarpeellinen. Syrjäseudulla sijaitsevan omakotitalon myyntikään ei pahimmassa tapauksessa kata kustannuksia jos pahasti käy.

Vierailija
11/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko matkavakuutuksissa isoja eroja - mitä suosittelet?

Saako halvallakin kertavakuutuksella nuo ambulanssilennot ym?

Vierailija
12/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko matkavakuutuksissa isoja eroja - mitä suosittelet?

Saako halvallakin kertavakuutuksella nuo ambulanssilennot ym?

Vakuutusehtoja vertailemalla selviää. Kotivakuutuksen ja muiden vakuutusten kanssa kannattaa leipoa vapaa-ajan-/matkavakuutus. Jotkut luottokortit sisältävät matkavakuutuksen, jos ko matka on maksettu sillä kortilla.

Ota selvää, lue ehdot.

Vierailija
13/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU:n suoma hoito-oikeus ei kata kotiinkuljetusta. Eli jos sairastut niin vakavasti että sinut pitää siirtää Suomeen jatkohoitoon, joudut itse maksamaan siirron (pahimmillaan siis ambulanssilennon) jos ei sinulla ole vakuutusta.

Hoidon saamiseksi tarvitset myös Eurooppalaisen sairaanhoitokortin.

Ei. Välttämätöntä hoitoa saat toki muutenkin. Mutta eurooppalaisella sairaanhoitokortilla saat sen samaan hintaan kuin paikalliset. Mulla maksoi esimerkiksi vitosen.

Miten ihmiset on noin pihalla?

Vierailija
14/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssilento kotiin voi olla kiva js hoitoon pääsee helpommin. Ruumiin kuljetus Suomeen myös.

Vierailija
15/21 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jatkuva matkavakuutus. Siitä on ollut iloa monilla kotimaan matkoillakin. Ei mummolassa tarvitse miettiä ottaako terveyskeskus lapsen hoitoon vaan voi mennä yksityiselle.

Vierailija
16/21 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi minulle ei kelpaisi esimerkiksi Ranskassa sama sairaalahoito kuin ranskalaisille. Euroopan unionin kansalaisena kun minulla on oikeus se saada.

Vierailija
17/21 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytänyt hyötyjä maksaa erillisestä matkavakuutuksesta kun on eurooppalainen sairaanhoitokortti. Joku kirjoitti tuonne ettei sillä siirretä ruumista takaisin Suomeen. En tiedä onko totta, mutta mulle on sama minne mun ruumis joutuu jos olen jo kuollut.

Vierailija
18/21 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on jatkuva matkavakuutus. Siitä on ollut iloa monilla kotimaan matkoillakin. Ei mummolassa tarvitse miettiä ottaako terveyskeskus lapsen hoitoon vaan voi mennä yksityiselle.

Sama. Matkustetaan kotimaassa ja ulkomailla useita kertoja vuodessa ja matkavakuutus on voimassa yli 50 km päähän kotoa suuntautuviin matkoihin myös kotimaassa. Jatkuva matkavakuutus tulee huomattavasti halvemmaksi kuin yksittäin otetut.

Vierailija
19/21 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole löytänyt hyötyjä maksaa erillisestä matkavakuutuksesta kun on eurooppalainen sairaanhoitokortti. Joku kirjoitti tuonne ettei sillä siirretä ruumista takaisin Suomeen. En tiedä onko totta, mutta mulle on sama minne mun ruumis joutuu jos olen jo kuollut.

Sairaana haluat sitten maata ulkomailla sairaalassa pääsemättä kotimaahan hoitoon? Tai sulla varaa kustantaa itsellesi siirto Suomeen (kuljetuksesta riippuen hinta vähintään kymmeniä tuhansia).

Vierailija
20/21 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja omaisillesi on myös sama minne ruumiisi joutuu? Vai haluavatko se he kustantaa ruumiisi tuonnin takaisin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi