Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikille ei mene jakeluun, että osalla työaika on jotain muuta kuin ma-pe 8-16?

Vierailija
15.08.2019 |

Ja usein nämä virkatyöaikaa noudattavat pitävät itseään parempana ihmisenä. Kaiken kukkuraksi kaverini pyörittelevät minulle silmiään, kun otan maanantaina olutta: "et sitten viitsinyt viikonloppua odottaa". No, olin juuri viikonlopun töissä hoitamassa heidän vanhempiaan. Mikä siinä on vielä tänä päivänä niin vaikea ymmärtää, että yhä useampi tekee töitä virka-ajan ulkopuolella?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä, tämä tuhat kertaa. Joku aika sitten kirjoitin toiseen ketjuun pitkän kommentin aiheesta. Se sivusi juuri tuota mainitsemaasi asennetta; "herran tähden, että terasille TIISTAINA?? Etkä sitten tullut meidän kanssa baariin perjantaina!" No, mulla tosiaan on nyt viikon ainut vapaapäivä keskiviikkona, joten ei, en lähtenyt baariin viikonloppuna ja nyt todellakin lähden.

Virka-ajan ulkopuolelle osuva työvuoro nähdään monesti tekosyynä. "Kai sä nyt voit lähteä, hei kamoon, on perjantai! Et ota sillai ihan tappiin asti, tai haha voithan sä ottaakin, kyl sä lauantaista selviät, mennään nyt! Ai et tule? Tosi kiva kun et koskaan lähde mihinkään!" Jos tällaiselle jurpolle menee sanomaan tiistaina että lähetkö kuppilaan, kyllä sä huomisen työpäivän selätät pikku darrassakin, niin ne oikein järkyttyvät että siis mullahan on TÖITÄ, en todellakaan lähde. Sama asia se kuitenkin on.

Aika alkoholipitoisia nyt nämä esimerkkini, mutta minusta ne tuovat räikemmin esille sen, että jotkut eivät kertakaikkiaan tajua että ne työvuorot on ihan yhtä velvoittavia viikonloppuna tai öisin kuin virka-aikaankin.

Vierailija
2/2 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein viisi vuotta pelkkiä yövuoroja 8-14h vuoroissa. Nyt päivätöissä ja ärsyttää kuunnella kun itketään rankkuutta ja väsymystä kevyessä toimistotyössä jonka työajat 8-16 ma-pe ja pyhät vapaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi