Onko muita, joilla kuume ei koskaan nouse paljoa?
Mulla ei koskaan tule mitään 38 asteen kuumeita, korkeintaan vähän yli 37 ja silti olo on ihan hirveä.
Kommentit (18)
Minulla oli sama vuosikymmenet, mutta nyt olen saanut elimistön immunologista tilaa kohennettua ja nousi jo yli 38,5.
Mulla sama!
37 astetta ja oon vuoteenomana, tuosta enemmän niin saan maata sairaalassa.
Mulla ei muna koskaan nouse paljoa. :(
Tänä keväänä oli 39,5 astetta, mutta sitä edellisestä kuumeesta oli varmaan 20 vuotta.
37,5 astetta ja vuoteenomana, näin on ollut aina ja ikää 50+
Mulla noin kaksi kertaa vuodessa nousee max n.37.2. Joskus jo siinä 36.9 alkaa silmämunia polttelee ja koko kroppaa kolottaa. Kukaan ei koskaan usko että olen kipeä ja varsinkin kun se menee nopeasti ohi jos vaan saan kunnolla levätä. T. Nainen
Olen sairastanut keuhkokuumeetkin ilman minkäänlaista havaittavaa kuumetta. Ärsyttävää, kun muut eivät välttämättä tajua minun olevan tosi sairas, vaikkei sitä kuuluisaa kuumetta nousisikaan!
En muista että minulla olisi myöskään ikinä ollut yli 38 astetta kuumetta. Kerran tai pari vuosikymmenessä tulee muutaman päivän flunssa ja vähän päälle 37 asteen lämpö
Influenssassa kuume nousi 38 mutta vedin koko ajan maksimiannoksen Buranaa.. en tiedä kuinka korkealle olisi kuume noussut ilman lääkettä.. olo oli aivan järkky. Muuten ei kuume nouse ikinä yli 38... 37,5 ja olen aivan kanttuvei.
Kuumetta oli viimeksi armeijassa. Sitä ennen ensimmäisellä luokalla koulussa. Sitten sain korvatulehdukseen antibiootteja, joissa oli sulfaa. Kun kuume nousi 39,5 lääkäri keksi, että olen sulfalle allerginen. Että kyllä kuume nousee, kun vain tarpeeksi aihetta on.
Mulla menee alilämmölle aina kun on joku infektiotauti. Äidilläni sama taipumus. Aiheuttaa joskus diagnosointiongelmia, ellei lääkäri usko että näin voi olla, että jollekin vain ei nouse kuume. Esim. menin sietämättömän nielemisen estävän kurkkukivun kanssa lääkäriin, mutta ei meinannut viitsiä edes katsoa kurkkuun sen jälkeen kun kuuli ettei ole kuumetta vaan lämpö laskenut normaalista 0,8 astetta. "Kyllä angiinassa tulee kuume- AINA" sanoi. Suostui kuitenkin sitten kurkkuun katsomaan ja oli sellaiset peitteet että nieluviljelyyn pääsin ja antibioottikuurihan sitä tarvittiin.
Samoin olen aikuisena sairastanut vesirokon ilman yhtään kuumetta, kohtutulehdus on ollut ja sama taas. Flunssissa olen alilämpöinen hytisevä otus myös.
Mulla ei ole ollut kuumetta koko aikuisikänä, mutta kipeä kyllä olen välillä. Jos oon töissä ja sairastun, niin valehtelen, että oli kuumetta, mut lääkkeellä laski. Muuten ei saa saikkua, kun lääkäritkin vain tuijottavat kuumemittarin lukemia, vaikka potilas olis ihan kantta ei. Mullekin tulee sairaana helposti, käytännössä aina rytmihäiriöitä, niin en kyllä tykkää töihin mennä flunssassa ja fyysinen työ vielä.
Aikuisiällä olen kaksi kertaa ollut kuumeessa. Hammastulehdus ja malaria. Perusflunssat ei nosta lämpöä yhtään. Töistä kyllä olen pari päivää poissa, jos on kunnon räkätauti.
Jos lämpö nousee yli 37 astetta niin siinä tilanteessa suunnittelen omia hautajaisia jo, olo on niin kaamea. Tämä tapahtuu ehkä kerran tai kaksi 10 vuodessa.
Minulla on usein 35,6 ja olo on karmea, siitä sitten max 37.
Tosin muutama vuosi sitten sairastin keuhkoputkentulehduksen ja makasin 39 kuumeessa jaksamatta liikkua sängystä yhtään mihinkään.
Ei kans kuume pahemmin nouse koskaan.
Yleensä jos olen kipeä ja on ollut tarve mennä vaikka terkkarille (joka tietenkin mittaa kuumeen), niin sanon aina hetki sitten ottaneeni särkylääkettä jotta saan kuumeen alenemaan. Näin ei hoitajan tarvii sanoa etten olekaan kipeä kun ei ole kuumetta..
Kun ei se siis vaan nouse.
Ei yleensä nouse, mutta kolmesti on aikuisenakin ollut oikea kuume, siis yli 39 astetta. Kaksi kertaa kuume nousi rintatulehduksen takia ja kerran angiinassa. Flunssa ei nosta sitä koskaan. Ehkä influenssa nostaisi, jos siihen sairastuisin. Olen nyt 59-v. enkä muista influenssaa sairastaneeni kuin kerran 70-luvulla.
sama