Juhlapukuetiketistä tietävät help!
Olen parin viikon päästä menossa karonkkaan johon oli pukukoodina tumma puku. Minulla on muuten sopiva mekko mutta se ylettyy yli nilkkojen eli luokitellaan kaiketi juhlapuvuksi. Teenkö ison etikettivirheen jos menen sillä? Ei ole avecia eli ei tarvitse verrata miehen pukuun.
Kommentit (5)
Se nilkkapituinen minullakin oli tumma puku -karonkassa. Hankalaa, kun olisi ollut 3 juhlapukuakin, mutta ei, piti hankkia lyhyempi. En muista enää, mistä katsoin, että pohjemitan ja nilkan väliltä käy. Juhlakalu tosin itse tulikin juhlapuvussa ja selitti, että pisti koodiksi tumman puvun, "ettei olisi niin vaikea vieraiden etsiä vaatteita". No, siinä tilanteessa akateemisissa kavereissa kaikilla olisi ollut jo se juhlapuku... Ymmärrän kyllä tumman puvun sikäli, että miehillä, jotka eivät tarvitse frakkeja tai smokkeja, tilanne olisi hankala.
Sanoisin että ihan sama onko pitkä vai pidempi jos malli on hyvä.
Ei siis missään nimessä mitään leveähelmaista tanssiaismekkoa tai mitään yltiökoristeellista, vaan niin tylsä ja eleetön puku kuin mahdollista.
Ei toki mitään rantatrikooriepuakaan.
Kunhan muistat: Mustat, kiiltävät stay-upit ja kunnolliset, oikeasti korkeat stilettikorot.
Väitöstilaisuuden karonkka? Sen pukukoodi kyllä yleensä on juhlapuku, eli lattiamittainen mekko naisella. Ja mieluiten tumma. Mutta jos tosiaan koodina on tumma puku, tuo nilkkapituinen pitkä mekko on OK.