Miksi lapselle liikuntaharrastus?
Siksikö, että ei muuten liikkuisi? Ei ole muuten sosiaalinen? Muista syistä?
Minulla on lapsi, joka ei malta tulla koulusta kotiin ennen kuin on pelannut vähintään kaksi tuntia jotain pallopeliä kavereidensa kanssa. Tulee kotiin hikisenä, koska tahtoo vetää itsensä piippuun. Kouluun ottaa mukana vesipullon ja evästä, jotta voi mennä suoraan pelaamaan. Hänellä on paljon kavereita.
Mietin vain, että en jaksa viedä häntä kalliiseen liikuntaharrastukseen, jossa olisi kilpailupakko ja vielä vanhemmat joutuvat pitämään varainkeruuta varten kioskia, kuljettamaan lapsia yms.
Kommentit (4)
Kaikki, jotka tekevät asioita eri tavalla kuin minä, ovat tyhmiä.
No ei tietenkään tarvii jos lapsi ei halua. Ja jos on kavereita joiden kanssa pelaa ja liikkuu. Tuohan on ihan ihanteellinen tilanne.
Lapsi on ilmeisesti kuitenkin jo koululainen, eli on hieno juttu, että kaveritkaan eivät ilmeisesti ole harrastuksissa koska jäävät pelaamaan koulun jälkeen. Useimmiten tilanne on se, että ne kaverit lähtee harrastuksiin ja ei ole pelikavereita niihin pihapeleihin.
Meillä lapsi halusi harrastaa sellaista lajia jota ei oikein voinut vaan "jäädä pelailemaan", joten hän harrasti ja kilpaili ihan seurassa, koska itse niin halusi.
Koska lapsi itse haluaa.