Naisten "kommunikaatio", small talk, sosiaalisuus on vaikeaa ja hölmöäkin. Miksi miesten tapa ei ole hyväksyttävä?
Miksi puolituttujen kanssa pitäisi small talkata ja olla sosiaalinen? Miksi naiselle on ongelma jos mies suhtautuu sosiaalisiin suhteisiin, varsinkin semi-etäisiin, lakonisesti ja viileästi?
Esimerkiksi sellainen kun nähdään pitkästä jotain ystäviä niin ensimmäisenä ollaan halailemassa ja kysytään "voi ihana nähdä, mitä sulle nykyään kuuluu, miten menee?" Siihenkö sitten vastaan, että "mitäpä tässä, ahdistaa työt, perhe ja kiireet sekä rahakin on kortilla."? Miksi kysyä tuollaista jos kerran totuus ei kiinnosta? Ilmeisesti pitäisi olla hyvä valehtelija jotta ei olisikaan urpo tuppisuu ja "kömpelö sosiaalisesti". Tätä kuulee tälläkin palstalla usein, sosiaalisesti kömpelöt miehet ovat aivan kauheita, turnoff. Suomeksi tämä tarkoittaa siis, että pitäisi osata valehdella ja puhua vain puhumisen ilosta, jauhaa ns. tyhjää.
Kyllä minä osaan puhua, mutta miksi pitäisi jauhaa turhaa ja kertoa puolitutuille kuinka pa**asti tai keskinkertaisesti menee? Tai miksi on ihanan sosiaalisesti laadukas tapa kysyä ihmisiltä kysymyksiä joihin odotetaan vain tietyntyyppisiä vastauksia? Urpoa se on, sanon minä.
T. Mies
Kommentit (22)
Jos et ap ymmärrä small tallin tarkoitusta ja merkitystä , niin turhaanpa sitä on sinulle sitä selittää.Pysy vaan jurpona loppuelämäsi
Pakko ei ole puhua, kysyä, pakko ei ole mitään. Kumpi menestyy elämässä, saa ystäviä, löytää kumppanin, saa työpaikan todennäköisemmin: se, jolla on hyvät käytöstavat ja joka aidosti huomaa ja huomioi toiset vai se, joka ei näin tee?
Lasten takia. Lapset tarvitsevat vanhempia jotka kykenevät keskustelemaan ja kommunikoimaan heidän kanssa, jotta lasten psyyke kehittyisi terveesti. Kerran tänne linkitettiin lehtijuttu autistivanhempien kanssa eläneestä neurotyypillisestä lapsesta, nyt jo aikuisesta, joka kertoi että lapsen elämä on helvettiä kun vanhempi kohtelee esineenä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko ei ole puhua, kysyä, pakko ei ole mitään. Kumpi menestyy elämässä, saa ystäviä, löytää kumppanin, saa työpaikan todennäköisemmin: se, jolla on hyvät käytöstavat ja joka aidosti huomaa ja huomioi toiset vai se, joka ei näin tee?
Mitä aidosti huomioimista se on, että kysellään tuntemattomilta ties mitä, kaulaillaan ensimmäisenä? Kuka haluaa töihinsä paskaa jauhavia? Töissä on tarkoitus tehdä tulosta eikä mitään liibalaapa suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Lasten takia. Lapset tarvitsevat vanhempia jotka kykenevät keskustelemaan ja kommunikoimaan heidän kanssa, jotta lasten psyyke kehittyisi terveesti. Kerran tänne linkitettiin lehtijuttu autistivanhempien kanssa eläneestä neurotyypillisestä lapsesta, nyt jo aikuisesta, joka kertoi että lapsen elämä on helvettiä kun vanhempi kohtelee esineenä.
Sehän juuri on yksi suomalaisen kulttuurin kipupisteistä että erityisesti isät olivat sodan jäljiltä traumatisoituneita, etäisiä ja kykenemättömiä osoittamaan rakkautta lapsilleen. Ihminen on lajinselviytymisessä kehittinyt sellaiseksi että tunteet ja tunteiden hallinta on keskeinen osa ihmisyyttä. Jos ei olisi tunteita ja tarvetta kommunikoida toisten kanssa, äidit hylkäisivät lapsensa ojaan heti tämän synnyttyä. Ja ilman tunteita, kiintymystä ja kommunikointia, myös isät häipyisivät saman tien. Olen täällä omin silmin todistanut miten joku tasoautisteista selitti toiselle että aloita tosi rumista naisista ja etene ylöspäin kun itseluottamusta karttuu. Ei mitään väliä sen ruman naisen tunteilla. Mitä kukaan nainen tekee tällaisella miehellä joka on kyvytön tunne-elämään ja joka jättää heti kun tulee nätimpi vastaan?
Njaa, minä olen nainen enkä harrasta mitään smalltalkia enkä tarpeetonta sosiaalisuutta. Eiköhän nykyään saa olla ihan selllainen kuin on. Se on oma valinta jos haluaa osallistua tuommoisiin "hempeilykerhoihin" saadakseen ihmisten myönteistä huomiota, ja sitten kärsii kun se vaikuttaa typerältä.
Vierailija kirjoitti:
Njaa, minä olen nainen enkä harrasta mitään smalltalkia enkä tarpeetonta sosiaalisuutta. Eiköhän nykyään saa olla ihan selllainen kuin on. Se on oma valinta jos haluaa osallistua tuommoisiin "hempeilykerhoihin" saadakseen ihmisten myönteistä huomiota, ja sitten kärsii kun se vaikuttaa typerältä.
Nuo hempeilykerhot tai ylipäätään sosiaalisuuden osoittaminen semituntemattomille on minusta ihan samaa kuin naisten sairaalloinen huomion tarve facessa ja instassa sekä kilpavarustelu "kuinka ihanaa on" ja kuinka maailmankansalaisesti osaat olla avoin.
Toiset ihmiset pitää juttelusta ja toiset ei. Pariutukaa te small-talkin vihaajat keskenänne ja ongelma on sillä ratkaistu. Alkaa tulla selväksi että pariutuminen ei onnistu niiltä jotka istuu persauksillaan vaatimassa että koko ihmiskunta muuttuu oman tahdon mukaiseksi.
Sehän toisaalta hienoa, että suomalainen mies nykyään vastaa rehellisesti toiselle miehelle, miten huonoa kuuluu.
"Miksi puolituttujen kanssa pitäisi small talkata ja olla sosiaalinen?"
Kuka pakottaa? Helppo välttää turhat keskustelut olla yksinkertaisesti menemättä tuollaisiin tilanteisiin.
Trolli-Ap yleistää tyyliin kaikki miehet, kaikki naiset, niin en usko, että minulla olisi yhtään mitään keskusteltavaa hänen kanssaan, ei small talkkia eikä varsinkaan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo hempeilykerhot tai ylipäätään sosiaalisuuden osoittaminen semituntemattomille on minusta ihan samaa kuin naisten sairaalloinen huomion tarve facessa ja instassa sekä kilpavarustelu "kuinka ihanaa on" ja kuinka maailmankansalaisesti osaat olla avoin.
Niin , empatia on So last season.Miksi osoittaa sosiaalisuutta semi-tuntemattomille esimerkiksi lääkäri sairaalassa isälle ja äidille, jonka lapsi on terminaalisesti sairas- asiat vaan asioina kehiin!
Ap on vaan katkera ja kade, koska ei itse hallitse käyttäytymistapoja, ei kykene keskustelemaan tuntemattomien tai tuttujen kanssa, luomaan sosiaalisia kontakteja.
Vierailija kirjoitti:
Toiset ihmiset pitää juttelusta ja toiset ei. Pariutukaa te small-talkin vihaajat keskenänne ja ongelma on sillä ratkaistu. Alkaa tulla selväksi että pariutuminen ei onnistu niiltä jotka istuu persauksillaan vaatimassa että koko ihmiskunta muuttuu oman tahdon mukaiseksi.
Osuit muuten asian ytimeen.Ap on katkera, kun sosiaalisesti lahjakkaat miehet saa naiset ja hän joutuu jäämään yksin.Voi voi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä aidosti huomioimista se on, että kysellään tuntemattomilta ties mitä, kaulaillaan ensimmäisenä? Kuka haluaa töihinsä paskaa jauhavia? Töissä on tarkoitus tehdä tulosta eikä mitään liibalaapa suhteita.
Miksi palstailet työajalla sen sijaan että tekisit tulosta?
Ei tarvitse valehdella eikä jauhaa paskaa. Sulla on kummallinen käsitys sosiaalisesta kanssakäymisestä.
Mitä sinä ap sitten sanot kun törmäät tuttuihin? Ilman puhetta on monissa tilanteissa hyvin vähän sosiaalista vuorovaikutusta, joten jättäydytkö vaan sen ulkopuolelle olemalla hiljaa? Ja sitten ihmettelet että miksi sinua pidetään sosiaalisesti kömpelönä?
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on se ongelma, että kun kaksi sosiaalisilta taidoiltaan rajoittunutta ( nätisti sanottuna) menee ja lisääntyy , lapset eivät opi myöskään normaaleja kanssakäymisen malleja kotonaan. Tällaisilla on sitten ongelmia sekä päivähoidossa että koulussa. Ei pärjätä kavereiden kanssa , ei ole ystäviä ja kärsitään yksinäisyydestä ja erilaisuudesta ja tullaan hyvin helposti kiusatuksi nykyään. Tällä taas on kauaskantoisia vaikutuksia ihmisen omanarvontuntoon ja elämään myöhemminkin. Ihminen on sosiaalinen otus ja haluaa elää laumoina ja tulla hyväksytyksi omassa ryhmässään. Keskustelemassa Ben ja small tall ovat tapoja pitää ryhmä koossa.
Siis ethän sinä ap kuvaa tässä miesten ja naisten kommunikaatioeroja, vaan autistien ja neuronormaalien eroja.
AP
Mene sinne maakuoppaan ja pysy siellä, niin ei tarvitse miettiä tuollaisia asioita