Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko kateellisia kun minulla oli jo älypuhelin 90-luvulla?

Vierailija
13.08.2019 |

Sain taivuteltua vanhemmat ostamaan kun muutin maalta Helsinkiin opiskelemaan. IBM Simon oli ensimmäinen IBM:n kehittämä älypuhelin ja se tuli myyntiin elokuussa 1994. Puhelimessa on muun muassa kosketusnäyttö, osoitekirja, muistiolehtiö, sähköpostisovellus ja faksi viestittelyä varten. Paras lisäosa oli kosketusnäyttökynä joten sitä ei joutunut sormin tökkimään.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, maailma taisi olla hitusen parempi paikka ennen jatkuvaa puhelimen räpläämistä. 

Vierailija
2/19 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi ny mitään, II/97 dragsvik huoneet oli vähän tylsiä ku kaikki leikki puhelimillaan eikä porukka jutellu keskenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin, olet jo vanha, minä nuori.

Vierailija
4/19 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä olisi tehnytkään sellaisella mitään. Olin 4-vuotias, kun vuosituhat vaihtui.

Oletko itse kateellinen, kun olet noin vanha jo?

Vierailija
5/19 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vieläkään :D

N37

Vierailija
6/19 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö

Vierailija
7/19 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli picachu televisiossa hevosen kanssa ja älykäs kuunteleva puhelin ysärillä. Käykö kateeksi?

Vierailija
8/19 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh - nuoret luulee, että vanhemmat ihmiset ovat kateellisia nuorille. Elämä on parempaa vanhempana, enkä itse edes ole kovin vanha. Voisin olettaa, että elämä vain paranee, kun on tähänkin asti tehnyt niin.

Vierailija
9/19 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

IBM on täysin picachun kasvattama kananmuna ville.

Vierailija
10/19 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuskin saan happea.

Vierailija
11/19 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sellainen jo 30-luvulla. Oli kätevä, kun oltiin tukkien uitossa kaukana kotoa.

Vierailija
12/19 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se nuijasodassakin hyvä olemassa. Siihen aikaan niitä oli vain kaksi Suomessa, yksi minulla ja toinen Flemingin Klaulla.

Vierailija
13/19 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, ap, kun jaksoit huolella kopipeistata Simonin tiedot wikistä.

Vierailija
14/19 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katsoin jo ajanlaskun alussa älypuhelimestani, että missä päin se Jeesus kulloinkin esiintyy. Tiesin mennä aina kuuntelemaan saarnaa, kun Jeesus oli paikkakunnalla.

Vierailija
15/19 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapinmiehellä oli kännykkä jo vuonna 1952. Aikamoinen älypuhelin jo sekin tuohon aikaan:

Vierailija
16/19 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan onko vasaavasi kateellinen minulle kun koen ja tunnen eläväni oikein hyvää elämää tarvisematta älypuhelinta mihinkään. - Riittää kun puhelimellani voi soittaa ja lähetää tekstiviestejä koolaan se on mahtuu, vaikka housujen etutaskuun.  

Vierailija
17/19 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni osti Motorolan kamalan raahattavan MicroTACin v. 199 tai 1994. Juuri ja juuri mahtui takin isoon taskuun. Kun se myöhemmin oli unohtunut bussiin, poliisin löytötavaratoimistosta soitettiin ja kysyttiin, haluaako mieheni puhelimen takaisin 50 markalla (palkkio). Ei halunnut. Eikä edes varkaille ollut kelvannut noin painava masiina.  Nyt voisi joku nörtti maksaa jotakin.

Vierailija
18/19 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa, ap, kun jaksoit huolella kopipeistata Simonin tiedot wikistä.

On ne lähellä, mutta ei yks yhteen:

Wikipedia kirjoitti:

IBM Simon on ensimmäinen IBM:n kehittämä älypuhelin. Puhelinta kehiteltiin koodinimellä "Angler".[1]

Puhelinta esiteltiin COMDEX-messuilla vuonna 1993 ja se saapui kuluttajille myyntiin 16. elokuuta 1994.[1]

Puhelimessa on muun muassa kosketusnäyttö, osoitekirja, muistiolehtiö, sähköpostisovellus ja faksi. Sen hinta oli 1100 dollaria

Paljon jää AP:lta sanomatta joten noottia siitä.

Vierailija
19/19 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Ei silloin ollut vielä kosketusnäyttöpuhelimia enkä kyllä ostaisis sellaista roskaa nyttenkään. 0/%

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi