Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritseekö teitä avokonttorissa muiden ihmisten ääntely?

Vierailija
13.08.2019 |

Itse en tarkoita nyt edes työn tekemiseen liittyviä ääniä kuten puhelimessa puhumista tai hiiren ja näppäimistön ääntä, mutta toki voi kertoa jos nämäkin häiritsevät. Ennemmin kiinnostaa, että häiritseekö ketään muuta sellaiset ylimääräiset äänet, jotka eivät liity työntekoon mitenkään.

Itseäni ahdistaa, kun joku esimerkiksi hakkaa jalalla maahan tai naksuttaa mustekynää kuuntelemansa musiikin tahtiin.
Toinen ärsyttävä on nenän niiskutus, siis se että on räkää nenässä mutta ei niistetä sitä paperiin vaan koko ajan niiskutetaan. Miksei voi vaan niistää? Tai edes pyyhkiä nenää paperilla.
Kolmas on se kun lihava kollega ähisee ja puhisee aivan kuin istuminen olisi hänelle urheilusuoritus. Todella ärsyttävää kun koko ajan "puuh, ääh, hhhnnngghh, huoooohhh" ihan vaan paikallaan ollessa. Ja siis kuuluu monen pöydän päähän, eli ei ole tavallisesta hengittämisestä kyse.

Nuo ovat vähän sellaisia, että ei niistä voi huomauttaakaan, vai voiko?

Avokonttorissa työskentely ei todellakaan sovi minulle. Onneksi on sentään vastamelukuulokkeet.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain piereskely ja kovaääninen seksi. Muu on normaalia ja menee täysin tietoisen havainnoinnin ohi, kun keskittyy siihen mihin siellä työpaikalla olisi tarkoituskin.

Vierailija
2/17 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ärsytä toisten ihmisten äänet juurikaan, ehkä silloin kun keskustelevat ja nauravat kovaäänisesti ja itsellä on joku tärkeä juttu kesken eikä voi osallistua.

Ja musiikki ärsyttää välillä, kun tulee kolmatta kertaa päivän aikana sama biisi radiosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee paitsi ääntely, myös se että näen sivusilmällä muita ihmisiä koko ajan. Tulee sellainen säikky olo, kuin olisi seepra savannilla ja näkisi leijonia kuljeksimassa siellä täällä. Itse asiassa äänet häiritsee minua hyvin vähän, nuo näköärsykkeet enemmän, ja se tietoisuus että koskaan ei voi olla varma milloin joku häiritsee oikeasti eli tulee minulle täysin yllättäen jotain juttelemaan, kun olen syvällä keskittymisessä. 

Käytännössä konttoripäivät surffaan täällä AV:llä ja muualla netissä kun en pysty keskittymään työhön ollenkaan, ja tene sitten kotona illalla työt. Etäpäiviä saa onneksi pitää 2 viikossa.

Vierailija
4/17 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee, kun jotkut siat syö omalla työpisteellään suu auki, helvetillinen maiskutus rouskutus litsinlätsinmussutus. Päälle siihen vielä ryystämiset ja röyhtäykset. Eikö ruokalassa saakaan syödä pakko tuoda ne safkat siihen avokonttoriin otitko vielä lisää miksi ei sillä ruoka lopu syötkö nyt jo purkkaakin p.......?!?

Hieman häiritsee myös, kun keskustelu äänistä, ja tämän palstan etusivu näytti tälle keskustelulle "ääniä 0".

Vierailija
5/17 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan voi mennä noista sanomaan. Itseänikin herkästi ärsyttää kaikki äänet ja ylimääräiset liikkeet mitä näkökentässä on, esim. jos joku heiluttaa jalkaansa. Mutta ymmärrän, että se on ihan oman pääkoppani ongelma. Joskus kyllä häiritsee niin paljon, että on pakko käydä kävelemässä. Onneksi on tosiaan kuulokkeet ja näköesteitä voi kasailla pöydälle.

Vierailija
6/17 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei avokonttorit ole ihmistä varten

Vierailija
7/17 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ADHD eli keskittyminen on muutenkin vaikeaa. Avokonttorissa tai ns. monitoimitilassa mikä on vielä pahempi, työskentely oli käytännössä mahdotonta minulle. Jouduin etsimään työpaikan, missä saan tehdä lähes pelkästään etätöitä, koska alan kaikki firmat alkaa olla monitoimitilakonttori-helvettejä. 

Vierailija
8/17 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokonttorissa rasittavinta on juurikin nuo äänet ja se että nykyisessä ei ole mahdollista hoitaa rauhassa mitään asiaa. Korvia kuulolla koko ajan ja vielä sellaisia jotka tykkää puuttua toisen työasioihin.

Ai että rassaa kun joku aina tietää paremmin ja yrittää joko kesken kaiken puuttua tilanteeseen tai kun olet asian saanut hoidettua omasta mielestä hyvin, niin aina tulee kommenttia miten olisi vielä paremmin voinut tehdä. Kun mikään ei riitä!!!

Sanomattakin selvää, että niinä päivinä kun olen yksin toimistolla, työtahti on ihan eri ja saan aikaiseksi paljon enemmän kun ei tule keskeytyksiä koko ajan. Kun ihmiset keskittyisi vaan niihin omiin hommiinsa ja antaisi toisten tehdä omansa.

Vierailija
9/17 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hairitsee eniten hajut. Taalla porukka vetaa pussikeittoja, niitten haju on jotain niin sanoinkuvaamattoman allottavaa, etta meinaa tulla oksu joka kerta. 

Vierailija
10/17 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee, kun jotkut siat syö omalla työpisteellään suu auki, helvetillinen maiskutus rouskutus litsinlätsinmussutus. Päälle siihen vielä ryystämiset ja röyhtäykset. Eikö ruokalassa saakaan syödä pakko tuoda ne safkat siihen avokonttoriin otitko vielä lisää miksi ei sillä ruoka lopu syötkö nyt jo purkkaakin p.......?!?

Hieman häiritsee myös, kun keskustelu äänistä, ja tämän palstan etusivu näytti tälle keskustelulle "ääniä 0".

Meillä ei ole erikseen kielletty, mutta sanattomasta sopimuksesta kukaan ei syö ns. oikeaa ruokaa työpisteellään. Pääkonttorissa, kun siirtyivät avotiloihin, siellä ihan kirjattiin pelisääntöihin, että syöminen työpisteellä kielletty.

Jonkun välipalapähkinän tms. syöminen työpisteellä on mielestäni ihan ok (jos ei ole siis leffateatterityyppistä jatkuvaa rapistelua), mutta varsinaisten ruokien syöminen ei. Tulee myös hajuhaittoja ja jotkut voi olla tosi allergisiakin. Meillä esim. yksi kollega ei voi olla keittiössä, jos jollain on kalaa ruokana (menee kurkku umpeen) ja toisella sitrushedelmien kuorista aiheutuu hengen ahdistusta. Käsittämätöntä itsekkyyttä mielestäni syödä työpisteellään. Asia on tietysti toinen, jos työnantajan ei ole järjestänyt mitään taukopaikkaa-

Vierailija
11/17 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju haittaa, pieruäänet kuuluu avokonttoriin.

Vierailija
12/17 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä, syömisen äänet. Entisessä työpaikassa lähin työkaveri mussutti koko ajan jotain. Ei mennyt varmaan ikinä kokonaista tuntia ilman rapinaa, mussutusta ja läiskytystä. Brrrrhh...... Eväät vielä välillä oli luokkaa riisikakku ja muu rapiseva. Ei ihme jos on nälkä koko ajan jos pelkkää hiilaria mättää.

Vierailija
13/17 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vieressä istuu mies, joka jatkuvasti niiskuttaa nenäänsä ja välillä kaivaa sitä, pyörittelee räkäpalloja ja ne tippuvat siihen sen työpöydälle. On sanonut olevansa allerginen. Ok, mutta kyllä minua häiritsee silti se jatkuva tuhina ja röhinä ja sen nenän kaivamisen näkeminen. Meillä ei ole minkäänlaisia näköesteitä työpisteiden välissä, ollaan yhdessä pitkässä pirttipöydässsä vierekkäin, joten ei pysty oikein olemaan näkemättä.

Vierailija
14/17 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokonttorissa häiritsee kaikki, äänet ja hajut, verkkokalvoille hyppivät ihmiset, tietoisuus siitä, että joku kyylää koneen näyttöä. Mutta kaikkein eniten häiritsee tietoisuus siitä, että joku muu voi häiriintyä tekemisistäni. Flow-tilassa saatan nakutella kynää, polkea jalkaa, huokailla, mutista ja hyräilläkin. Saan kaikkein eniten aikaiseksi kotona etänä, kun ei tarvitse miettiä toisten viihtyvyyttä. 

Vierailija
15/17 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee töitä avokonttorissa, mutta miehen teinin jatkuva ääntely pelkästään hengittäessä, ja vaikka tv:tä katsoessa häiritsee niin että en pysty katsomaan hänen kanssaan tv:tä, enkä esim. syömään samassa pöydässä. Mumsmums, aah, ryysryys, mussutimussuti jne.

Vierailija
16/17 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ärsytä toisten ihmisten äänet juurikaan, ehkä silloin kun keskustelevat ja nauravat kovaäänisesti ja itsellä on joku tärkeä juttu kesken eikä voi osallistua.

Ja musiikki ärsyttää välillä, kun tulee kolmatta kertaa päivän aikana sama biisi radiosta. 

Jos kuuntelee jotain valtavirtakanavaa, sama renkutus saattaa tulla kolme kertaa kahden tunnin sisällä... Deeespaasiitto.!

Vierailija
17/17 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos meillä ei kuunnella radiota. Eikä ihmiset syö työpisteillään. Kahvia kyllä ryystetään, sekin on raivostuttavaa. Miksi pitää ryystää, en ole koskaan tajunnut...

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi