Mikä oli syysi hakea yksinhuoltajuutta?
Meillä on paperilla yhteishuoltajuus, mutta käytännössä olen lasteni totaaliyksinhuoltaja. Lapset tapaavat isää aivan satunnaisesti tunnin tai pari kerrallaan, yleensä niin että isä tulee meille. Nyt ei ole kuulunut kuukauteen isästä mitään eikä se vastaa puhelimeen.
Lievästi sanoen ketuttaa, kun pitäisi saada toisenkin huoltajan allekirjoituksia koulun papereihin ja lapsen passihakemukseen, eikä tyyppi vastaa puhelimeen. Isän piti mennä monta viikkoa sitten poliisilaitokselle tunnistautumiskäynnille lapsen kanssa sitä passia varten, mutta taisi unohtaa, että näin sovittiin.
Mietin, että kannattaisiko mun hakea yksinhuoltajuutta.
Kommentit (8)
Kannattaa, hae ihmeessä. Eiköhän nuo mainitsemasi syyt riitäkin jo perusteiksi. Se, että maksaa jos maksaa) elatusmaksuja ei riitä huoltajuuteen, jos ei muuten säännöllisesti, sovitusti ja luotettavasti hoida tapaamisia ja yhteydenpitoa. Pelkkää kiusaahan tuosta sinulle on.
Kannattaa kyllä jos toinen tahallisesti vaikeuttaa asioiden hoitamista. Sillä perusteella ainakin itse sain yksinhuoltajuuden. Sehän ei niin kuin varmasti tiedät vaikuta tapaamisiin eikä elareihin, ainoastaan näihin käytännön asioihin joten niiden vuoksi sitä tosiaan kannattaa harkita.
Annoin persettä lähikuppilan juopolle. Yllätyin täysin, kun minusta tulikin yh.
Vierailija kirjoitti:
Niin se aina yllättää:)
Vierailija kirjoitti:
Ei peppuseksistä tule raskaaksi ;)
Isä on alkoholisti ja noiden asioiden takia joita mainitsit. Ei se kiusatakseen eilä ilkeyttään, mutta viina vaan menee kaiken edelle ja silloin ei onnistu minkään asian hoitaminen. Isyyttä en kieltänyt häneltä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa yksinhuoltajuus on siis ihan tavoitteena toimimattoman yhteishuoltajuuden sijaan. Sinulta taisi mennä aloituksen pointti vähän ohi.
Ap
Olen hakenut ja saanut juuri tuosta syystä, eli että lasten isä on mulkku.