Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako huonoitsetuntoisen ja ahdistuneen alkaa parisuhteeseen?

Vierailija
11.08.2019 |

Asia on se että olen ihastunut-rakastunut mutta en tiedä miten minun käy parisuhteessa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siihen tarvita kuitenkin MOLEMMINPUOLINEN ihastuminen ennen parisuhdetta...

Vierailija
2/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös siihen tarvita kuitenkin MOLEMMINPUOLINEN ihastuminen ennen parisuhdetta...

No on molemminpuolista mutta mietityttää miten kestän parisuhteen stressiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu hyvältä, niin anna mennä. Mulla on masennusta ja ahdistuneisuushäiriö, mutta oon ollut nyt reilu kolme vuotta tosi onnellisessa parisuhteessa ihanan ihmisen kanssa, niin hullunkuriselta kuin se kuulostaakin.

Vierailija
4/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sitä kokeilla. Puolison heikko itsetunto voi olla raskasta toiselle, mutta parisuhde voi toisaalta parantaa itsetuntoasi.

Vierailija
5/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulle on aika usein sanottu täällä, että ei saisi edes harkita seurustelua jos ei arvosta itseään jne. Eikä kukaan kuulemma sellaisesta ihmisestä kiinnostukaan.

Itse taasen olen sitä mieltä, että kannattaa tietysti kokeilla sitä parisuhdetta jos kerran mahdollisuus on. Uskoisin, että ei parisuhteella ainakaan itsetuntoa heikentävää vaikutusta ole, pikemminkin päinvastoin.

Terveisin Naispelko26

Vierailija
6/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on molemminpuolista mutta mietityttää miten kestän parisuhteen stressiä...

No eihän sen parisuhteen tarvitse tai siis ei pitäisi tuottaa stressiä. Kunnon suhde oikean kanssa antaa enemmän kuin ottaa. Auttaa myös itsetunto-ongelmiin kun joku oikeasti välittää ja tykkää juuri sinusta itsenäsi.

Vierailija
7/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minulle on aika usein sanottu täällä, että ei saisi edes harkita seurustelua jos ei arvosta itseään jne. Eikä kukaan kuulemma sellaisesta ihmisestä kiinnostukaan.

Itse taasen olen sitä mieltä, että kannattaa tietysti kokeilla sitä parisuhdetta jos kerran mahdollisuus on. Uskoisin, että ei parisuhteella ainakaan itsetuntoa heikentävää vaikutusta ole, pikemminkin päinvastoin.

Terveisin Naispelko26

Eikai muuta estettä kuin huonon itsetunnon vaikutus käyttäytymiseen, jota orastava seurustelu ei kestä. Ja sitten on pahimmassa tapauksessa entistä huonompi itsetunto.

Vierailija
8/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi siitä olla apua sulle, mutta mä oon joutunut vuosikausia pönkittämään oman mieheni itsetuntoa ja voin sanoa, että kun toinen ei ymmärtänyt tehdä samoin, sitten kun mä tarvitsin tukijaa hankalassa elämäntilanteessa, niin loppui voimat ja parisuhde.

Mutta siis joo, kannattaa yrittää, mutta muista, että sun kuuluu kans laittaa tarpeen tullen omat ongelmat jäähylle ja keskittyä täysillä välillä huomioimaan toisen elämä.

Älä ime puolisoa kuiviin ongelmillasi, vaan hanki ammattiapua tarvittaessa, jotta puoliso ei ole lähinnä omat huolensa syrjään siirtävä tukipilari.

Vierailija
9/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa, mutta älä anna huonon itsetuntosi pilata suhdetta. Esim. syyttämällä toista siitä, ettei rakasta sua, tai epäilemällä koko ajan että se kattelee muita. Älä kaada ahdistustasi hänen niskaansa. Kannattaa aina pahan olon tullen miettiä, mistä se OIKEASTI johtuu, eikä syyllistää automaattisesti sitä lähintä.

Vierailija
10/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tiedostaa se, että jos itsetunto on huono, altistuu ihminen helposti erilaisille ongelmille parisuhteessa. On helppo ajautua suhteeseen väärän ihmisen kanssa, joka vaistoaa kipupisteesi ja käyttää sitä sumeilematta hyväkseen. Jos itsetunto on huono, rajojaan ei välttämättä tunnista ja osaa puolustaa.  Kiltti ihminen ei niitä riko.

Vierailija
11/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ihmissuhteessa rikkoutunut voi ihmissuhteessa korjaantua. Siihen terapiakin tähtää, että oppii luottamaan toiseen ihmiseen ja, sisäinen ahdistus vähenee.

Hyviä kommentteja edellä että tasa-arvoinen parisuhteen pitää kuitenkin olla. Molemmilla lupa olla vuorollaan heikko.

Vierailija
12/12 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ihmissuhteessa rikkoutunut voi ihmissuhteessa korjaantua. Siihen terapiakin tähtää, että oppii luottamaan toiseen ihmiseen ja, sisäinen ahdistus vähenee.

Hyviä kommentteja edellä että tasa-arvoinen parisuhteen pitää kuitenkin olla. Molemmilla lupa olla vuorollaan heikko.

Jos niitä rikkoutumisia tulee useampi peräkkäin, ei ennen pitkää enää usko tuohon korjaantumiseen. Vain rikkoontumiseen entistä pahemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä