Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa, voinko tehdä mitään?

Vierailija
11.08.2019 |

Eli siis mä oon pienluokalla Tampereella (luokalla 11 oppilasta, kaikki muut poikia paitsi minä). Yks mun luokalla oleva poika kattoo mua koko ajan tosi pelottavasti hymyillen ja nyt se on ainakin kerran tullut mun pihaan pyörällä ja vaan opettanut siinä autojen luona. Se poika hengailee välillä mun luokalla olevien kahden pojan kanssa jotka fyysisesti kiusaa muita joten nyt mua pelottaa että jos ne vaikka suunnitteleekin mun hakkaamista? En oo puhunut kenellekään noista kolmesta sen puolen vuoden aikana jona oon ollut tolla luokalla eli en oo minkäänlaisissa väleissä niiden kanssa (en hyvissä, enkä huonoissa). Etenkin mua pelottaa toi että se on tullut mun pihaan vaan tuijotettaan taloa päin. Sehän on voinut tulla aikaisemminkin ilman että oon huomannut.. Mitä mun pitäis tehdä?

-15vtyttö

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ihan ensiksi vanhemmillesi. Entä tietävätkö opettajat, että sinua kiusataan? Ei tuo ole missään tapauksessa oikein, siihen pitää puuttua.

Vierailija
2/5 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro ihan ensiksi vanhemmillesi. Entä tietävätkö opettajat, että sinua kiusataan? Ei tuo ole missään tapauksessa oikein, siihen pitää puuttua.

Mun vanhemmat tietää tosta että se on tullut pihaan, ne näki sen kanssa.

Ongelma siinä on se että mua ei varsinaisesti kiusata. En usko että tota pelottavasti mua kohtaan hymyilemistä ja pihaan tulemista lasketaan. Se on varmaan vaan mun päässä mut mua pelottaa kuitenkin että ne hakkaa mut (ne on hakannut yhden mun kaverin)..

Pahoittelen kirjoitusvirheistä, autocorrect ei mee pois päältä

-15vtyttö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kiusaamista kun sanoit, että jotkut pojat kiusaavat sinua fyysisesti. Sehän on pahoinpitelyä. Nämä voivat olla jo poliisiasioitakin.

Ihan ehdottomasti kannattaa kertoa koulussa opettajalle, koulukuraattorille tai vaikka terveydenhoitajalle tuosta.

Vierailija
4/5 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kiusaamista kun sanoit, että jotkut pojat kiusaavat sinua fyysisesti. Sehän on pahoinpitelyä. Nämä voivat olla jo poliisiasioitakin.

Ihan ehdottomasti kannattaa kertoa koulussa opettajalle, koulukuraattorille tai vaikka terveydenhoitajalle tuosta.

Anteeksi, kirjoitin varmaan sekavasti. Siis ne pojat fyysisesti kiusaa muita (mut ei vielä mua). Ja ne on yleensä aloittanut just tollalailla pelottelemalla niin nyt pelkään että ne suunnittelee mun hakkaamista.

Vierailija
5/5 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka et itse olisi tuollaisen väkivallan kohde, niin silti siitä kannattaa kertoa koulussa aikuisille. Tuohan on ihan kauheaa, että teillä on koulussa tuollaisia jengejä, kyllä siihen pitäisi puuttua ja koululla on siihen ihan velvollisuus puuttua.