Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tärinää masussa rv 31

23.07.2008 |

Onko muilla samanlaisia kokemuksia vauvan liikkeistä eli potkujen yms. liikkeiden lisäksi masussa tuntuu voimakasta tärinää. Minulla tätä tärinää tuntuu useita kertoja päivässä ja sitä on ollut jo muutaman kuukauden ajan. Nyt vasta on ruvennut huolestuttamaan, kun se vain jatkuu joka päivä. Esikoista odottaessa ei koskaan tuntunut tärinää.

Entä onko kukaan käynyt ultrassa raskauden loppuvaiheessa tarkistuttamassa, että vauvalla on kaikki hyvin masussa? Mieleni tekisi mennä ihan tuon tärinänkin takia, mutta en halua vauvan sukupuolen paljastuvan etukäteen. Kuitenkin ultrakuvaa olisi kiva katsoa, jos sinne menee...

Kesäterkuin

Juliaana08 rv 31+2

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans samaa tuntemusta edellistä odottaessa. Sanoivat, että siellä vauva pissaa ja se vaan jotenkin tekee niin, että tärisee. Sukupuolta en nyt sit mainitse... ;) Ei siis mitenkään vaarallista. Tätä samaa kyselee monikin. On se kummallinen tunne ja tässä tilassa sitä huolestuu vähän kaikesta. :)

Samettinen, rv33

Vierailija
2/5 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rv 31+0 tänään ;), eli hyvin samoissa mennään ap:n kanssa.

Tää vauveli tärisyttää etenkin ennen aktiviista "liikuntasessiotaan", eli just ennen kuin alkaa potkimaan/möyryämään mahassani :)

Ja tiedän tulokkaan sukupuolenkin (jota samaa sukupuolta meillä jo kaksi lapsukaista), ja olen kuullut väittämän, että nämä tätä sukupuolta edustavat nimenomaan tärisyttävät pissatessaan ;)

Totta vai tarua, en tiedä, mutta edellisissäkin raskauksissa oli samanmoista.

Mä olin juuri viime viikolla ultrassa, raskausdiabetekseni vuoksi (tarkkailevat vauvan kokoa ja vointia), ja siellä juuri paljastui sukupuoli...joten jos ET halua tietää sukupuolta, väitän, että on parempi jottet mee ultraan ;)

Tai sitten kerrot ultraajalle, ettet halua tietää sukupuolta, ja vältät katsomasta monitoriin ;)

Itse halusin tietää sukupuolen, ja niin selvästi tuo näkyikin, ettei jäänyt arvailuitten varaan ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa raskaudessa kohdun värinää usein! En muista koska alkoi, mutta loppui vasta joskus rv 40 (mulla raskaus meni 43. viikolle). Eihän se kivuliasta ole mutta jotenkin hermostuttavan tuntuista :/. Pojan pissaamista ei voinut olla, koska jatkui niin pitkiä aikoja, jopa tunninkin kerrallaan. Jonkinlaisiksi mikrosuppareiksi niitä epäili terkka :D. Kukaan ei siis neuvolassa eikä sairaalassa osannut kertoa mistä voisi olla kyse. Mutta, täysin terve lapsi tuli, ja JOS olivat jonkun sortin suppareita, niin eivät tod. ainakaan paikkoja pehmittäneet, koska ne eivät mulla auenneet milliäkään ennen synnytystä (eikä itse asiassa silloinkaan, käynnistys ei onnistunut ja päädyin leikkauspöydälle, kiireellinen sektio siis).

Vierailija
4/5 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meillä on kaksi poikaa joista varsinkin ensimmäinen tärisi tosi usein mahassa. Ja hän teki tätä myös syntymän jälkeen. Asiaa sairaalassa tutkittiin ja otettiin kaliumnäyte pojasta, mutta mitään ei ollut pielessä. Tärinä hävisi sitten ajallaan, ehkä kuukauden ikäisenä ei täristänyt itseään enää ollenkaan. Olisivatkohan sanoneet sairaalassa, että saattaa liittyä hermoston kehittymiseen. Toinen lapsi täristi itseään myös mahassa, mutta ei sitten enää synnyttyää eli ehkä hänen hermostonsa oli sitten kehittyneempi? Molemmat olivat kyllä täysiaikaisia. Mutta en siis usko, että tuolla on sukupuolen kanssa mitään tekemistä. Nyt odotan kolmatta jonka on ultrassa sanottu olevan tyttö (?). Tämäkin täristää itseään välillä, mutta paljon harvemmin kun esikoinen.

Vierailija
5/5 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntunut tärinää nyt kun vauva on "isompi" eli nyt mennään viikolla 29+0 ja on tuntunut ehkä parin viikon ajan.. Harvoin kyllä, mutta se on aika hupaisaa eikä lainkaan tunnu ikävältä.

Ja tuosta sukupuoliasiasta että meille kyllä odotetaan tyttöä että näköjään kummatkin sukupuolet sitten voivat tärisyttää : ) Että huoleti voit olla - vielä ei selvinnyt sukupuoli, hihii!