Koirapuistoon vain jos koira tulee toimeen muiden kanssa
Miksi sinne koirapuistoon on pakko tulla, jos oma koira ei tykkää toisista koirista? Ei se ole mikään koiran/omistajan perusoikeus tulla sinne, eivätkä kaikki koirat nauti puistossa olosta. Jos menee rähisemiseksi ja pitää jo portilta huudella lähestyjille että onko se uros vai narttu, kun tää mun ei oikein tule kaikkien kanssa toimeen, niin sitten ei pidä olla siellä puistossa ollenkaan. Koiran kanssa voi tehdä paljon kaikkea muutakin kuin puistoilla.
Kommentit (30)
Me jätettiin tänään menemättä kun puistossa olevan erittäin ahdistuneen ja aggressiivisen koiran omistaja arveli että "saattaa se tuosta rauhoittuakin, kyllä se yleensä jossain vaiheessa rauhoittu". Oli hyvin lähellä etten sanonut että ok, tulisitteko sitten pois sieltä, että me päästään, koska se puisto on tarkoitettu niille, jotka pystyvät siellä olemaan. Enpä sitten taas saanut suutani auki. Totesin vaan, että selvä, me tullaan sitten vasta kun olette lähteneet. Voi elämä. Miksi hengata puistossa, jos ei siihen pysty?
Minulla on yhtä lailla oikeus olla puistossa koirani kanssa joka ei pidä muista. Aina pyydän tulijaa odottamaan ulkopuolella sen aikaa, että päästään lähtemään pois.
Mitään ongelmaa ei ole kenenkään kanssa tästä muodostunut.
Onneksi sinä et käy samassa puistossa kuin me!
Näin. Monta kertaa on oltu puistossa tosi hyvän porukan kanssa niin, että koirillakin on synkannut loistavasti, kunnes joku egoisti on sekoittanut pakan muitten päälle hyökkäilevän ja täysin tottelemattoman hulmun kanssa. Oma koirani on tavattoman fiksu ja kiltti, eikä ole koskaan tehnyt mitään pahaa, mutta silti on hyökkäyksen kohteeksi joutuessaan, taistelutilanteessa ja itseään puolustaessaan ihan käsittämätön. Sille ei nimittäin ryppyillä. Siinäpä sitten uikutetaan (se aloittaja) kuinka on hullu koira sinulla jne.. Ja aina olen varoittanut!
Naapurin rotikkakin muistaa ikuisesti kenelle tuli kitaansa aukomaan.
Minä olen veronmaksaja ja saan pitää aggressiivista koiraa koirapuistossa. Jos sinun koirat ei osaa tapella niin pysyköön poissa
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yhtä lailla oikeus olla puistossa koirani kanssa joka ei pidä muista. Aina pyydän tulijaa odottamaan ulkopuolella sen aikaa, että päästään lähtemään pois.
Mitään ongelmaa ei ole kenenkään kanssa tästä muodostunut.
Onneksi sinä et käy samassa puistossa kuin me!
Eli sulla on oikeus varata se koirien sosiaaliseen kanssakäymiseen tarkoitettu tila vain itsellesi? Ei siitä varmaan mitään ongelmaa muodostu sinulle, ihmiset on yleensä aika kohteliaita. Aikamoisen ongelman kyllä aiheutat muille. Tai siis tietysti jos lähdet heti pois kun muita tulee, niin eihän siinä mitään. Ei muiden pidä aina joutua väistämään niitä, jotka eivät pysty olemaan muiden kanssa. Toi nyt on aika sama kuin että veisi aggressiivisen lapsensa päiväkotiin ja sanoisi että muut ei saa sitten yhtäaikaa tulla tarhan pihalle, koska munkin lapsella on oikeus olla siellä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen veronmaksaja ja saan pitää aggressiivista koiraa koirapuistossa. Jos sinun koirat ei osaa tapella niin pysyköön poissa
Just tää ajattelu. Että minä ja minun oikeuteni, ei muilla väliä. Koira, joka joutuu olemaan aggressiivinen puistossa tuskin nauttii itsekään siitä puistoilusta.
Aggressiivista koiraa ei muuten saa pitää koirapuistossa. Voi soittaa poliisit paikalle tarvittaessa. Koiran omistajalla on vastuu siitä, ettei koira aiheuta vahinkoa muille. Myös koirapuistossa.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla asenteella sun kannattaa jo alkaa miettiä, että osaatko sinä tapella :D
Mua kiinnostais että mikä se syy on tuoda koirapuistoon koira, joka ei tykkää muista koirista. Kun sen puiston tarkoitus on nimenomaan olla muiden koirien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tää ajattelu. Että minä ja minun oikeuteni, ei muilla väliä. Koira, joka joutuu olemaan aggressiivinen puistossa tuskin nauttii itsekään siitä puistoilusta.
Minua huolestuttaa tuo "aggressiivinen koira". Normaali koira, joka on koulutettu, hoidettu ja kasvatettu rakkaudella ja johdonmukaisuudella, sekä ennen kaikkea sosiaalistettu muiden koirien kanssa pienestä pitäen, ei ole aggressiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua huolestuttaa tuo "aggressiivinen koira". Normaali koira, joka on koulutettu, hoidettu ja kasvatettu rakkaudella ja johdonmukaisuudella, sekä ennen kaikkea sosiaalistettu muiden koirien kanssa pienestä pitäen, ei ole aggressiivinen.
Totta! Joidenkin ihmisten mielestä aggressiivisuus on ok, eikä sille kai mitään mahda. Kunpa vaan sitten ymmärtäväisivät pysyä poissa sellaisista paikoista, jotka on tarkoitettu hyvin kasvatetuille terveille koirille.
Ei koirapuisto ole vain koirakaverien kanssa leikkimiseen, vaan siellä voi pitää koiraa vapaana, ja esimerkiksi kouluttaa koiraa turvallisessa ympäristössä.
Toki puistosta silloin lähdetään, kun sinne muita tulee, jos omasta koirasta ei ole varma. Mutta tyhjään puistoon on oikeus mennä liikuttamaan koiraa kuin koiraa!
Koirapuisto on ainoa aidattu alue, jossa koiraa voi pitää vapaana. Totta kai kaikilla koirilla on oikeus käyttää koirapuistoa. Olisi vain parempi, että aikoja varattaisiin, kuten vaikka klo 17-18 olisi 15 min per koira, jotka tarvitsevat yksinäistä aikaa. Myytäisiin vaikka ilmaislippuja ja olisi valvoja tuolle tunnille, että myös aggressiiviset koirat pääsevät juoksemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostais että mikä se syy on tuoda koirapuistoon koira, joka ei tykkää muista koirista. Kun sen puiston tarkoitus on nimenomaan olla muiden koirien kanssa.
Koska koiraa ei saa pitää irti. Ei ole koiralle kivaa jos ei saa koskaan juosta vapaana.
Minusta on ihan ok että aggressiiviset koiratkin käyttää puistoa. Itsellä ei ole huonoja kokemuksia näistä lainkaan. Monet aggressiivisen koiran omistajat tuntevat koiransa ja valitsevat koirapuistokäynniksi hiljaisen ajankohdan tai asiallisesti poistuvat puistosta toisen koiran tullessa. En näe tällaisessa käytöksessä minkäänlaista ongelmaa.
Asia erikseen tietysti ne jotka käyttävät puistoa samaan aikaan muiden kanssa.
Niin, ja mielellään sallittuna aikana. Eikä puolenyön aikaan. Jospa nämä yöulkoilijat ovat juuri niitä joiden koirat eivät tule toimeen muiden koirien kanssa.
Asutuksen vieressä oleva koirapuisto on yöllä painajainen naapurustolle. Koska mä voin tyypit juoksuttaa ja haukuttaa koiriaan. Koska mä voin...
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan ok että aggressiiviset koiratkin käyttää puistoa. Itsellä ei ole huonoja kokemuksia näistä lainkaan. Monet aggressiivisen koiran omistajat tuntevat koiransa ja valitsevat koirapuistokäynniksi hiljaisen ajankohdan tai asiallisesti poistuvat puistosta toisen koiran tullessa. En näe tällaisessa käytöksessä minkäänlaista ongelmaa.
Asia erikseen tietysti ne jotka käyttävät puistoa samaan aikaan muiden kanssa.
Niin, tämähän on se toive ja unelma, mutta kun homma ei mene näin. Kertaakaan ei ole tuossa mielessä fiksua koiran omistajaa vielä vastaan tullut. Ennemminkin toivotettu tervetulleeksi "joukkoon iloiseen" ja luotettu hyvään onneen, että "ei tämä meidän pikku Goljatti nyt varmaankaan tänään mene tuon tulijan kurkkuun, kun se just eilen sai jo raadeltua yhden"...kunnes...
Vierailija kirjoitti:
Näin. Monta kertaa on oltu puistossa tosi hyvän porukan kanssa niin, että koirillakin on synkannut loistavasti, kunnes joku egoisti on sekoittanut pakan muitten päälle hyökkäilevän ja täysin tottelemattoman hulmun kanssa. Oma koirani on tavattoman fiksu ja kiltti, eikä ole koskaan tehnyt mitään pahaa, mutta silti on hyökkäyksen kohteeksi joutuessaan, taistelutilanteessa ja itseään puolustaessaan ihan käsittämätön. Sille ei nimittäin ryppyillä. Siinäpä sitten uikutetaan (se aloittaja) kuinka on hullu koira sinulla jne.. Ja aina olen varoittanut!
Naapurin rotikkakin muistaa ikuisesti kenelle tuli kitaansa aukomaan.
Kuulostaa just niiltä tädeiltä, kellä on myös vähän ennakkoluuloja. Terveisin aina kun menen koirapuistoon kahden TODELLA kiltin saksanpaimenkoiran kanssa, niin kaikki lähtee meneen. Ei edes anna mahdollisuutta.
Ymmärrän jos on tietyistä roduista huonoja kokemuksia, mutta persiistä kun kaikki kuvittelee että meidän koirat ei osaa käyttäytyä, ei olla koulutettu, jne.
Ja ihmeellistä on, kuinka moni aggressiivisen koiran omistaja on jotenkin jopa ylpeä siitä, että pitää varoitella muita kuinka "tämä on aika paha kaveri" ja "en suosittele lähestymään" ja oikein naurahdetaan päälle. Ja saatetaan ihan "huumorilla" sanoa nauraen, että "omalla vastuulla", jos kysyy voiko tulla sinne puistoon samaan aikaan teidän kanssa. Mikä leveilyn aihe on hyökkäävä ja epäsosiaalinen koira?
Ulkoillessakin pitää kiertää kadun toiselle puolelle, kun näitä tulee jatkuvasti vastaan, näyttäen niin itseensä tyytyväisiltä, ettei ihan heti näkemäänsä uskoisi. Ja rähinään reagoidaan melkeinpä palkitsemalla, eli hyväilevällä äänellä, jonka koira käsittää kehuksi "Hei, älähän nyt muru, hei, ollaanko kiltisti, eis joo"...
Just. Ja siihen vielä sitten kirsikaksi kirsun päälle joku tuomaan juoksullaan olevan narttunsa mukaan, koska minä minä ja minun koirani.