Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työskenteletkö sinäkin organisaatiossa, jossa hävyttömät ja röyhkeät menestyvät?

Vierailija
10.08.2019 |

Ja jossa reilulla pelillä ei oikein pääse eteenpäin? Olet varmaan yksityisellä sektorilla? Kuinka teillä menestytään? Millaisen pohjan ja arvomaailman teidän johto on onnistunut luomaan? Aiotko muuttua?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ja urakehitys menee takapakkia.  :(

Vierailija
2/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten äänessä olevat ja päsmäröivät tuntuu menestyvän, vaikka olisivat vähän pihalla kaikesta. Sitten nämä pääsee tekemään päätöksiä ja kaikki menee päin honkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii myös julkisella sektorilla :(

Vierailija
4/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on sitä että toiset puhuvat nimiini asioita, joista itse en ole keskusteluja johtajien kanssa käynyt. Kuinka tätä toisen käden tietoa annetaan mennä eteenpäin? Negatiivisessa sävyssä tietenkin.

Vierailija
5/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole häpyä.

Vierailija
6/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja tämä on JULKISEN puolen iso soteorganisaatio.

Vierailija
7/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta olen töissä ympäristössä, jossa kaikki ne, joiden edellytykset (osaaminen, suoritustaso, osoitettu kyky johtaa ja auttaa muita) ei oikeasti riitä etenemiseen, väittävät sydteemin suosivan rylhkeyttä ja pyrkyryyttä taitojen sijaan. Mutta mä vaan kysyn, että missä ne niiden taidot näkyvät?

Vierailija
8/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Meillä menestyvät älykkäät ja mukavat.

Vierailija
9/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka kovasti "tahtovat asioita" saavat niitä polkemalla jalkaa ja supattamalla oikeisiin korviin. Kaikki käydään tietenkin hys hys -menetelmällä suljettujen ovien takana, miksipä näistä nyt kannattaisi mitään avoimia hakuja järjestää.

Vierailija
10/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten äänessä olevat ja päsmäröivät tuntuu menestyvän, vaikka olisivat vähän pihalla kaikesta. Sitten nämä pääsee tekemään päätöksiä ja kaikki menee päin honkia.

Juuri näin. Osaamista ei arvosteta, vaan sitä kuka näkyy ja kuuluu. Paljon melua tyhjästä.

Vierailija
11/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen organisaatiossa, jossa laiskuudesta ja avuttomuudesta saa nopeasti kuulla. Olen oikeassa paikassa.

Vierailija
12/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työsuoritteet, kuten myynnit, kuuluisi jakaa kaikkien tarjoukseen kontribuoivien kesken. Törkeimmät pyytää kyllä muilta apua mutta merkkaa järjestelmiin koko myynnin itselleen. Ja näitä palkitaan ylenemisin ja bonuksin tästä toiminnasta. Eli vinkkiin kaikille: jos haluat menestyä, ole röyhkeä ja ota kunnia kaikesta muillekin kuuluvista suoritteista.

Meillä kannattaa myös painostaa, kiusata ja hiostaa kollegoja lopettamaan koska näin pääsee nopein nappaamaan hänenkin kaikki myynnit ja ylennys on taattu!

Vierailija
13/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työelämässähän pitää olla tosi hävytön ja röyhkeä.

Vapaa-ajalla voi sit olla mukava ja reilu. :)

Vierailija
14/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen organisaatiossa, jossa laiskuudesta ja avuttomuudesta saa nopeasti kuulla. Olen oikeassa paikassa.

Minun esimies taas yrittää matkoilla ja lisäpalkalla motivoida lusmuja tekemään töitä. Ne ketkä muutenkin raatavat saavat palkkioksi vain työn ilon. Aion muuttua.

Vierailija
15/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä julkisellakin puolella pärjäävät ja saavat eniten etuja röyhkeimmät vaatijat ja pomon kaverit. Miesesimiehiin yrittävät vaikuttaa naisellisella avuilla. Näitä ”teen mitä vain, jos saan työpaikan” löytyy edelleen metoo-jutuista huolimatta.

Vierailija
16/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Julkisella puolella hoitoalalla. Veemäisimmät ja ilkeimmät/kiusaajat, oman edun tavoittelijat porskuttaa. Ei kannata olla kiltti ja joustava, sillä ei näköjään työelämässä etenekään

Vierailija
17/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valtiolla ja juuri näin se menee. Kiitos näiden sopivien esimiesvalintojen ollaan laittamassa tänäkin vuonna vähän yli  8 milj. e hukkaan. Silläkin rahalla olisi saatu paljon aikaan, jos olisi hyväksytty asiantuntijoiden kertomat faktat. Mutta ei, tehdään sutta ja sanotaan, että laaditaan niin hyvät ohjeet, että saadaan toimimaan. Kuka ne ohjeet mahtaa laatia, kun esimiehillä ei ole mitää osaamista.

Vierailija
18/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Yksityisellä juurikin näin. Yksityisellä ei aina edes nimellisiä koulutusvaatimuksia jolloin ns. hyvät tyypit pääsevät jylläämään entistä enemmän ( lue suulaat ja kovaa puhuvat) vaikka ei edes koulutuksia olisi. Sos. ja terv.ala.

Vierailija
19/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Yksityisellä juurikin näin. Yksityisellä ei aina edes nimellisiä koulutusvaatimuksia jolloin ns. hyvät tyypit pääsevät jylläämään entistä enemmän ( lue suulaat ja kovaa puhuvat) vaikka ei edes koulutuksia olisi. Sos. ja terv.ala.

Ei hommia tehdä tutkinnoilla vaan osaamisella. Kun olin nuorempi niin sillä että olen FT oli merkitystä. Nykyään lähinnä sillä mitä olen saanut aikaiseksi ja mitä aion saada aikaiseksi seuraavaksi.

Jos teidän osaamisenne on niin paljon parempaa kuin näiden ’pyrkyreiden’ joita kritisoitte niin luulisi olevan helppoa osoittaa se esimiehille ja johdolle. Menestyminen on asenne ja asenne luo menestystä. Mikäs se kissan hännän nostaa ellei kissa itse, jne.

Vierailija
20/44 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hommia tehdä tutkinnoilla vaan osaamisella. Kun olin nuorempi niin sillä että olen FT oli merkitystä. Nykyään lähinnä sillä mitä olen saanut aikaiseksi ja mitä aion saada aikaiseksi seuraavaksi.

Jos teidän osaamisenne on niin paljon parempaa kuin näiden ’pyrkyreiden’ joita kritisoitte niin luulisi olevan helppoa osoittaa se esimiehille ja johdolle. Menestyminen on asenne ja asenne luo menestystä. Mikäs se kissan hännän nostaa ellei kissa itse, jne.

Esimies käyttää minun osaamistani omana osaamisenaan. Urkkii ja kyselee, miten hoitaisin jonkun asian ja sitten kertoo sen edelleen omana innovaationaan. Sillä itsellään ei ole käsitystä edes hallinnonalan perusasioista ja se on täysi tumpula jossain palaverissa sidosryhmien kanssa, mutta taitava nyhtämään muilta vastauksia. Nykyisin valehtelen sille esim. kehityskeskustelussa, että "enpä ole tuotakaan miettinyt", vaikka työkavereitten kanssa oltaisiin ko. asiaa jo valmistelemassa ja viemässä esimiehen ohi eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi