Olitko Rammsteinin keikalla eilen? Millainen oli?
Nyt saa kehua eilistä keikkaa! En kuuntele bändi musaa, mutta mietin, jos silti menisin tänään illalla käymään kaupungilla ja katsomassa/kuuntelemassa show’n Ratinan stadionin ulkopuolella. Nimenomaan tuo heidän konserttinsa mahtipontisuus ja efektit kiinnostavat, ei niinkään musiikki.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä mikä ihmisiä kiehtoo tuollaisessa musiikissa tai miksi se on hyvää?
En ole yhtyeen fani, mutta tykkäilen kyllä tietyistä kappaleista ja olin eilen stadionin liepeillä fiilistelemässä keikkaa. Onhan heissä tiettyä vastaanpanematonta jylhyyttä ja eläimellisyyttä! Lisäksi levyltä kuunneltuna biisit ovat selkeästi "kesympiä" ja niiden melodisuus ja musiikilliset ansiot tulevat paremmin esiin.
Kiehtooko sua sellainen ''eläimellisyys''? Tykkäätkö äänekkäästä ja vulgaarista käytöksestä?
Tykkäisitkö jos olisin edessäsi ja kaivaisin kaluni ulos housuista ja vatkaisin sitä silmiesi edessä samalla kun kielellä lipoisin ilmaa ja toisella kädellä puristelisin vasenta nänniäni? Sellainen kiehtoisi sinua hmm?
Oleellinen ero, ettet ole Lindemann, joka vetää tuota show työnään, vaan oot joku kokopäiväisesti köyhä pelle.
Eli hän on seksikäs ja eläimellinen, koska on rikas?
Tässä tapauksessa veikkaan, että toisin päin: hän on rikas koska on seksikäs. Tosin minulla rammsteinissa ei ole mitään eläimellistä, vaan pikemminkin koneellista ja teknologista. Se on kuin irti päässyt ja identiteetin hankkinut yhteiskuntakone, terminaattori, joka on köönytynyt käyttäjiään ja tuottajiaan vastaan. Itse tykkään niiden yhteiskuntakritiikkiosasta. Sama idea kuin pink floydin the wallissa.
Vierailija kirjoitti:
Varautukaa jonottamaan, paljon. Turvatarkastuspisteitä oli vain muutama hassu 30 000 ihmistä kohti, joten jonot oli ainakin eilen todella, todella pitkät. Luulisi, et olisivat varautuneet tuohon määrään ihmisiä useammalla tarkastuspisteellä.
Me ei jouduttu jonottamaan juuri yhtään, oikein sujuvasti päästiin sisälle, n. klo 19. maissa, kentälle.
Hyvä oli!
En kuuntelisi tuollaista musiikkia kotona, mutta livenä toimii ja tykkään katsella hyvää showta.
Permannolta pois jonottaminen oli ihan persiistä. En ymmärrä miksi koko valtava massa ohjattiin tasan yhdestä poistumisreitistä ulos?
Itse keikka oli ihan mahtava. Kiitos Rammstein!
Olen nähnyt kaikki Rammsteinin keikat Suomessa ja tämä oli Hartwall-areenan keikan ohella paras. Olisi ollut ylivoimainen, jos olisi ollut koko ajan pimeää. Melkein kärventyi kulmakarvat :D
Te, jotka tykkäätte Rammsteinista, niin osaatteko saksaa ja ymmärrättekö niitä sanoituksia kuinka syvällisesti? :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varautukaa jonottamaan, paljon. Turvatarkastuspisteitä oli vain muutama hassu 30 000 ihmistä kohti, joten jonot oli ainakin eilen todella, todella pitkät. Luulisi, et olisivat varautuneet tuohon määrään ihmisiä useammalla tarkastuspisteellä.
Me ei jouduttu jonottamaan juuri yhtään, oikein sujuvasti päästiin sisälle, n. klo 19. maissa, kentälle.
Hyvä oli!
En kuuntelisi tuollaista musiikkia kotona, mutta livenä toimii ja tykkään katsella hyvää showta.
Kuuluttiin niihin, jotka ei halunneet olla alueella montaa tuntia juomassa ylihinnoiteltua olutta ja syöden ylihintaista ruokaa. Suuri osa oli ajatellut samalla tavalla, joten kun mentiin jonottamaan 18.30, oltiin sisällä stadionilla n.20.10. Omaa hölmöyttä siis mennä jonottamaan niin myöhään, mutta tosiaan 6,5e 0,33 oluesta on turhan paljon, jos joutuu olemaan alueella useamman tunnin odottamassa keikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka tykkäätte Rammsteinista, niin osaatteko saksaa ja ymmärrättekö niitä sanoituksia kuinka syvällisesti? :-)
Ymmärrän. Olen opiskellut saksaa, mutta vasta Rammsteinin myötä olen opetellut sitä vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Olen opiskellut saksaa, mutta vasta Rammsteinin myötä olen opetellut sitä vielä enemmän.
Eikös joku bändiläisistä ole sanonut, että keskittyvät lavashow'hun niin paljon Koska suurin osa yleisöstä ei kuitenkaan ymmärrä saksankielisistä sanoista mitään. :)
Asun 10 km päässä Tampereen keskustasta ja jyrinä kuului illalla meille asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne sanoitukset tunnu sun mielestä tyhmiltä? Itse en kestä kuunnella Rammsteinia, koska ne sanoitukset on niin, noh, ääliömäisiä.
Luulisi että juuuri saksankieli sopisi rokkiin jos jokin. Kukaaan ei vaan osaaa saksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne sanoitukset tunnu sun mielestä tyhmiltä? Itse en kestä kuunnella Rammsteinia, koska ne sanoitukset on niin, noh, ääliömäisiä.
Olen eri, mutta vastaan, että et ole ymmärtänyt pointtia. Luepa Hesarin arvio keikasta. Nuoremmat kuuntelijat eivät huomaa kaikkea, mutta vaikutteita, viitteitä ja tsoukkeja on paljon kaikille 80-luvun Berliinin tunteville. Rammstein on nostalgiaa, mutta ei pelkästään sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta vastaan, että et ole ymmärtänyt pointtia. Luepa Hesarin arvio keikasta. Nuoremmat kuuntelijat eivät huomaa kaikkea, mutta vaikutteita, viitteitä ja tsoukkeja on paljon kaikille 80-luvun Berliinin tunteville. Rammstein on nostalgiaa, mutta ei pelkästään sitä.
Rammsteinia kuunnellaan varmaan paljon ihan tosissaan ihan niin kuin Leevi and the Leavingsin parodialauluja.
Vierailija kirjoitti:
Kai sä tiedät, että niistä sanotuksista on netissä useammassakin paikkaa käännökset englanniksi, alaviitteineen, joissa selvennetään tiettyjä kohtia joita ei voi tarkasti kääntää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa sanoituksista on ääliömäisiä, kieli poskessa väännettyjä. Osassa on aika paljonkin syvempiä merkityksiä, jos niitä osaa sieltä lukea. Mutta eipä tuollainen kieli poskessa väännetty musta huumori kaikille toimi, ihmiset tykkää eri asioista.
Miettikää, jos Rammstein ja Scooter tekisivät dueton???! 🔥🔥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa sanoituksista on ääliömäisiä, kieli poskessa väännettyjä. Osassa on aika paljonkin syvempiä merkityksiä, jos niitä osaa sieltä lukea. Mutta eipä tuollainen kieli poskessa väännetty musta huumori kaikille toimi, ihmiset tykkää eri asioista.
Sanoitusten musta huumori toimii yhteen musiikin ja siinä olevien viitteiden kanssa. Siinä se viehätys faneille. Jos pelkästään sanat olisi käytössä, niin ei se toimi niin hyvin, vaan juuri se kokonaisuus. Sieltä löytyy Laibach ja Krafwerk ja tuo nostalgia samalla. Leevi and the Leavings on ihan osuva vertaus, mutta en ole niin paljon kuunnellut, että tietäisi, onko heillä yhtä rikas musiikillisten viittausten määrä, kun en tunne suomi-iskelmää.
Mutta eihän tän tyyppinen musiikki toiminut 80-luvullakaan kuin pienelle jengille, oli alakulttuuria varsinkin Suomessa.
Laibach ja Kraftwerk kuuluu ihan selvästi ja joku kysyikin mikä siinä musiikissa on hyvää niin sitä on kiva tanssia ja olinkin eilen kulmilla kuuntelemassa ja tanssimassa ja pukeuduinkin tilaisuuteen kuuluvalla tavalla ja oli kiva kun tuli Du riechts so gut (itsellenikin on sanottu tuo lause)
Scooter on muistaakseni tehnyt remixin johonkin Rammsteinin biisiin. :D
Oli hyvä show, ja muutenkin tykkään ko. bändin musiikista.