Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olet tehnyt työttömänä saadaksesi aktiivimallin täyteen?

Vierailija
09.08.2019 |

Itse katselen vaihtoehtoja ja hyvää en ole vielä löytänyt.

Mitä sä teit aktiivimallin eteen ja oliko hyödyllistä sulle itsellesi?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyt töihin, muita kysymyksiä?

Vierailija
2/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin orjailemassa kuukauden. Teki niin höböö että seuraavan kerran otan mielummin karenssin. Sekin paikka jossa olin käyttää jatkuvasti työkokeilijoita ja säästää siten palkoissa. Kohta voi olla 5 päivän kurssi. Jotain mitä lie tuubaa mutta saapahan sillä leikkurin pois niskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sellaisessa konsulttipalvelussa 6kk. Tavattiin kerran kuukaudessa ja juteltiin työnhausta yms. Ihan huuhaata.

Vierailija
4/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin orjailemassa kuukauden. Teki niin höböö että seuraavan kerran otan mielummin karenssin. Sekin paikka jossa olin käyttää jatkuvasti työkokeilijoita ja säästää siten palkoissa. Kohta voi olla 5 päivän kurssi. Jotain mitä lie tuubaa mutta saapahan sillä leikkurin pois niskasta.

Toi on totta. Itekin hain yhteen koulutukseen ja haastattelu tulossa. Paljon mieluummin työpaikan valitsisin, jos onnistuisin sellaisen saamaan ennen koulutuksen alkua. Mun mielestä ei 30:n eron arvoista tehdä ilmaista työtä.

Vierailija
5/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Varaa aika ammatinvalintapsykologille. Ajoita käynnit siten että ensimmäinen käynti on tarkastelujakson loppupuolella ja loput käynnit seuraavalla kaudella niin täytät aktiivisuusehdon puoleksi vuodeksi.

Vierailija
6/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Varaa aika ammatinvalintapsykologille. Ajoita käynnit siten että ensimmäinen käynti on tarkastelujakson loppupuolella ja loput käynnit seuraavalla kaudella niin täytät aktiivisuusehdon puoleksi vuodeksi.

Onko tosiaan näin?

Vierailija
7/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan näin?

Kuulemani mukaan on mutta varmista toki.

Vierailija
8/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömänä huono tehdä mitään.

Vierailija
9/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen saanut sen täyteen. "Osallistuin" kahtena päivänä webinaariin eli avasin aamulla läppärillä saamani linkin ja laitoin iltapäivällä läppärin kiinni, kun webinaari oli loppu. Mitään ei tarvinnut tehdä enkä jaksanut sitä lätinää edes kuunnella.

Vierailija
10/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Tosin laskin veroprosentin niin ettei leikkuri haittaa.

Vierailija
11/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin sellaisessa konsulttipalvelussa 6kk. Tavattiin kerran kuukaudessa ja juteltiin työnhausta yms. Ihan huuhaata.

Sama, mutta tavattiin vain 2 kertaa. VMP

Vierailija
12/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ryypännyt ja vauvapalstaillut aktiivisesti. Ehkei tuo työkkärille riitä, mutta mulle riittää - olen ylpeä saavutuksistani. Työkkärin Aktiivimalli on aivan turha, mulla on tälläinen oma henkilökohtainen Saavutusmalli.

Vierailija
13/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen saanut sen täyteen. "Osallistuin" kahtena päivänä webinaariin eli avasin aamulla läppärillä saamani linkin ja laitoin iltapäivällä läppärin kiinni, kun webinaari oli loppu. Mitään ei tarvinnut tehdä enkä jaksanut sitä lätinää edes kuunnella.

Ei niitä webinaareja kuuntele kukaan. Se vain avataan ja sitten tehdään jotain aivan muuta. En tiedä kenen riemuidea nuokin on mutta työkkäri kehittelee kaikenlaista turhaa työttömille. 

Vierailija
14/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään koska toimeentulotuki kuittaa sen mitä aktiivimalli vie ja muutaman euron ylimääräistäkin. Jotain vähän päälle 5€ tulee nimittäin enemmän rahaa tuon aktiivimallin vähennyksen kanssa.

Vierailija
15/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään sillä elän oikeastaan perintörahoilla. Kelan rahoilla maksan melkein vuokraan kokonaan.

Ja tottakai menisin töihin, jos työtön 52-vuotias otettaisiin markkinointialalle takaisin.

Vierailija
16/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua ap että sä kysyt ollaanko me löydetty jotain hyödyllistä. Hyödyllistä? =D Ei kai kukaan enää nykypäivänä kuvittele että työkkäri tarjoaisi jotain hyödyllistä! Työkkärin palveluista on vain se hyöty että niillä saa aktiivimallin täytettyä, mutta niistä on se haitta että niissä palveluissa saattaa tuhlaantua paljon aikaa, joten niiden palveluiden haitat on usein suuremmat kuin hyödyt. Eli parempi kun ei edes yritä täyttää aktiivisuusehtoja ja pysyy työkkärin palveluista kokonaan ulkona.

Hassua että sä sanot etsiväsi jotain hyvää vaihtoehtoa. Ei siellä hyvää vaihtoehtoa ole. Jos välttämättä haluat aktiivisuusehdon täyttää niin älä edes etsi "hyvää" vaihtoehtoa vaan etsi vaihtoehto joka tuhlaa vähiten sun aikaa.

Vierailija
17/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, mutta tavattiin vain 2 kertaa. VMP

Juu, ei olisi ollut pakko noin useinntavata mutta oli mukava ihminen. Vähän kuin olisin terapeutilla käynyt. Ei patistanut työllistumään.

Vierailija
18/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaverilla "pihatöissä". Oikeasti en toki tehnyt juuri mitään, mutta hän sai kotitalousvähennykset ja minä pidin tukeni.

Vierailija
19/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yritystuloa. Sillä kuittasin. Käyköhän maataloustuet myös tuloksi tuohon aktiivimalliin?

Vierailija
20/24 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua ap että sä kysyt ollaanko me löydetty jotain hyödyllistä. Hyödyllistä? =D Ei kai kukaan enää nykypäivänä kuvittele että työkkäri tarjoaisi jotain hyödyllistä! Työkkärin palveluista on vain se hyöty että niillä saa aktiivimallin täytettyä, mutta niistä on se haitta että niissä palveluissa saattaa tuhlaantua paljon aikaa, joten niiden palveluiden haitat on usein suuremmat kuin hyödyt. Eli parempi kun ei edes yritä täyttää aktiivisuusehtoja ja pysyy työkkärin palveluista kokonaan ulkona.

Hassua että sä sanot etsiväsi jotain hyvää vaihtoehtoa. Ei siellä hyvää vaihtoehtoa ole. Jos välttämättä haluat aktiivisuusehdon täyttää niin älä edes etsi "hyvää" vaihtoehtoa vaan etsi vaihtoehto joka tuhlaa vähiten sun aikaa.

Ja lisäisin vielä että työkkärin palveluihin/koulutuksiin/mihinlie hakeminen on aina suuri riski, koska jos sitten sun aikataulut/suunnitelmat/elämäntilanteet/terveys muuttuu ja et pääsekään osallistumaan niihin palveluihin niin jos työkkäri ei hyväksy sun perustelua sille perumiselle niin työkkäri väistämättä rankaisee sua välittömästi karenssilla.

Eli todellakin taloudellisesti turvallisin vaihtoehto on että ei hae työkkärin palveluihin. Viikon työnhakukoulutus ei todellakaan ole niin arvokas juttu että koko työttömyystuki kannattaisi sen takia menettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän